۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵
کد خبر: 55424603

از معروف ترین شهرستان های استان همدان، تویسرکان است. این شهر از طبیعت زیبایی برخوردار است. در ادامه به معرفی طبیعت تویسرکان می پردازیم.

آشنایی با طبیعت تویسرکان

سلام نو-سرویس گردشگری: تویسرکان یکی از شناخته شده ترین شهر های استان همدان می باشد که جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد. این شهرستان دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی می باشد. به همین دلیل شما می توانید جاذبه های طبیعی متعددی را در نقاط مختلف این شهر مشاهده فرمایید. ما در این مقاله طبیعت تویسرکان را به شما معرفی کرده و تعدادی از مهم ترین جاذبه های طبیعی این شهر را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. در نتیجه به شما توصیه می کنیم اگر به طبیعت و گردش در آن علاقه مند هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بررسی طبیعت تویسرکان :

آبشار افشار :

آبشار افشار یکی از برترین جاذبه های طبیعی شهر تویسرکان می باشد که در بین توریست ها و گردشگران علاقه مند به طبیعت بسیار محبوب می باشد. آبشار افشار در فاصله ۱۲ کیلومتری از شهر تویسرکان واقع شده است و دسترسی به آن برای مسافران و توریست ها بسیار آسان می باشد. شهر تویسرکان در فصل بهار دارای آب و هوای معتدل و خنکی می باشد که برای سفر های گردشگری و نوروزی بسیار مناسب است. آبشار افشار یکی از مکان ها و جاذبه های طبیعی ای می باشد که مسافران نوروزی می توانند به آن سفر کرده و برای اتراق خانوادگی از آن استفاده نمایند.

پارک توریستی کمربسته از زیبایی های طبیعت تویسرکان

پارک توریستی کمربسته یکی از جاذبه های طبیعی تویسرکان می باشد که هنگام بررسی طبیعت تویسرکان نمی شود از آن غافل شد. پارک توریستی کمربسته در سه کیلومتری شهر واقع شده است و با وسایل حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی نیز می توانید به آن سفر کنید. این پارک توریستی در بخش شمالی شهر واقع شده است و در بخش جنوب غربی آن یک رودخانه وجود دارد. پارک توریستی کمربسته به دلیل مجاورت با رودخانه همواره سرسبز می باشد و طبیعت قابل توجهی دارد. لازم به ذکر است که درون این پارک توریستی چنار های کهن و قدیمی ای وجود دارد که برخی از آن ها در لیست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده اند. دقت داشته باشید که چنار های موجود در پارک توریستی کمربسته از قدیمی ترین درختان ایران می باشند.

دره گزندر سرابی :

بخش قابل توجهی از طبیعت تویسرکان در دره گزندر سرابی خلاصه شده است. این دره ی بسیار زیبا و منحصر به فرد در ورودی شهر تویسرکان واقع گردیده است و حدود ۵۰۰ هکتار مساحت دارد. از مهم ترین ویژگی های دره گزندر سرابی می توان به آب فراوان، خاک مناسب و عمیق برای کشاورزی و ... اشاره کرد. ویژگی های فوق سبب شده اند که امروزه بسیاری از کشاورزان تویسرکان از این تپه برای کشت محصولات خود استفاده نمایند. لازم به ذکر است که دره گزندر سرابی دارای منظره های و چشم انداز های بسیار قابل توجه و زیبایی می باشد. به همین دلیل بسیاری از علاقه مندان به طبیعت و جاذبه های طبیعی از این دره به عنوان یک لوکیشن بی نظیر عکاسی یاد می کنند.

آشنایی با طبیعت تویسرکان

طبیعت تویسرکان

دره گزندر سرابی از نظر بسیاری از مردمان محلی منطقه به عنوان بهترین تفرجگاه شهر شناخته می شود. این بخش از طبیعت تویسرکان در روزهای تعطیل سال و اواخر هفته ها مورد استقبال توریست ها و مردمان محلی به طور همزمان قرار می گیرد.

قلعه اشتران :

قلعه اشتران یکی از مشهور ترین جاذبه های تاریخی شهر تویسرکان می باشد که در دل طبیعت تویسرکان بنا نهاده شده است. قدمت قلعه اشتران به زمان حکومت قاجار باز می گردد. این قلعه تاریخی یک هکتار مساحت داشته و در دو طبقه مزا ساخته شده است. در هر طبقه از این بنا ۱۳ اتاق دارد که هر یک از آن ها کاربرد های خاص و منحصر به فردی داشته اند. در حال حاضر شما می توانید طبیعت قابل توجه و مناسبی را در اطراف قلعه اشتران مشاهده فرمایید و از آن لذت ببرید.

پل قلعه شیخ :

پل قلعه شیخ یکی دیگر از جاذبه های تاریخی شهر تویسرکان می باشد که در میان طبیعت تویسرکان واقع گردیده است. این پل قلعه زیبا مانند قلعه اشتران در زمان حکومت قاجار ساخته شده است. برای بازدید از این پل قلعه تاریخی و طبیعت و رودخانه ی زیبا اطراف آن باید به روستای قلعه شیخ سفر نمایید. این پل قلعه تاریخی و زیبا در سال ۱۳۸۷ به لیست آثار ملی کشور اضافه شده و از آن به عنوان یکی از مشهور ترین جاذبه های توریستی شهر اردکان یاد می شود.

شهر توریستی اردکان علاوه بر موارد فوق دارای جاذبه های طبیعی بکر و زیبای دیگری نیز می باشد. این شهر زیبا و تاریخی به دلیل آب و هوای معتدل و کوهستانی همواره طبیعت بکر و منحصر به فردی دارد. به طوری که طبیعت تویسرکان در اغلب نقاط ایران قابل مشاهده نبوده و تنها به این بخش از فلات مرکزی ایران اختصاص دارد. به شما توصیه اگر به جاذبه های طبیعی و آب و هوای معتدل و کوهستانی علاقه مند هستید، از سفر به استان همدان و شهرستان تویسرکان غافل نشوید.

آشنایی با طبیعت تویسرکان

طبیعت تویسرکان

در انتها امیدواریم که اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه طبیعت تویسرکان و نکات مهم مرتبط با آن به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحیدو IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    تویسرکان یا اردکان؟ لطفا اصلاح کنید.
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    تویسرکان منطقه گردوهای خوب یادش بخیر .
  • IQ ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    تویسرکان شهر زیبایی هستش از عراق که میام کرمانشاه همیشه سر راه م هستش گردوهای مرغوب خوبی داره با عسل نقل نبات کلوچه های خوشمزه شیرمال ش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید