۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 55424592

فاصله تهران تا سراوان گیلان حدود سیصد کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض حدود چهار ساعت طی شود.

فاصله تهران تا سراوان گیلان

سلام نو-سرویس گردشگری: دهستان سراوان یکی از قطب های گردشگری استان گیلان می باشد. این دهستان که در منطقه ای جنگلی واقع شده است هفت روستا را در درون خود جای داده است. این هفت روستا عبارتند از: روستای موشنگا، روستای کچا، روستای گلسرک، روستای سراوان، روستای قاضیان، روستای جوکلبندان و روستای امامزاده هاشم. اگرچه هریک از این روستاها زیبایی ها و جاذبه های طبیعی خود را دارند اما محبوب ترین و شناخته شده ترین جاذبه گردشگری این منطقه پارک جنگلی سراوان می باشد که در حاشیه سه روستای جوکلبندان، کچا و سراوان قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم به معرفی این پارک جنگلی زیبا و شرح کوتاهی از جذابیت های آن بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله تهران تا سراوان گیلان چقدر است.

فاصله تهران تا سراوان گیلان چقدر است؟

فاصله تهران تا سراوان گیلان نزدیک به سیصد کیلومتر می باشد. منطقه سراوان در جنوب شهر رشت قرار گرفته است و یکی از دهستان های تابعه بخش سنگر شهرستان رشت محسوب می شود. فاصله این دهستان با شهر رشت تنها هفده کیلومتر است. در حقیقت این دهستان و پارک جنگلی معروف آن به عنوان مهمترین جاذبه گردشگری اطراف رشت در نظر گرفته می شوند. شما می توانید فاصله تهران تا سراوان گیلان را با فرض روان بودن ترافیک و با سرعت متوسط در عرض حدود چهار ساعت طی نمایید.

فاصله تهران تا سراوان گیلان

پارک جنگلی سراوان

بهشتی به نام سراوان

پارک جنگلی سراوان قطب گردشگری گیلان و یکی از مهمترین و توریستی ترین جنگل های این استان است. جنگلی با درختان سر به فلک کشیده، یک دریاچه شگفت انگیز در قلب آن و رودخانه ای زلال در حاشیه آن. جنگلی که در هنگام سپیده سحر غرق در مه غلیظ صبحگاهی است و ترکیب سبزی بی انتهای جنگل و سپیدی عریان مه نقشی به سراوان می زند که بی شباهت به بهشت نیست. اما تازه وقتی این مه شروع به بالا رفتن می کند خواهید دانست که در چه بهشتی پا گذاشته اید. آنجا که شاخه های درختان بید و بلوط یکدیگر را در آغوش کشیده اند و قرقاولان در هر گوشه آواز آزادی و زندگی سر داده اند.

پارک جنگلی سراوان را با پوشش گیاهی و جانوری غنی و متنوع آن می شناسند. در این جنگل البته خبری از حیوانات وحشی نیست و این می تواند خبری خوش برای آن دسته از گردشگران باشد که فوبیای حیوانات وحشی دارند. در پارک جنگلی سراوان تنها پرندگانی همچون دارکوب، جغد جنگلی، کبک و قرقاول به چشم می خورند و حیوانات کوچک و بازیگوشی چون سنجاب، راسو و خرگوش. پوشش گیاهی این جنگل نیز تشکیل شده از درختان توسکا، بیدمشک، آلوچه جنگلی، بلوط، بید، سفید پت و... است. البته در سال های اخیر درختان دیگری همچون کاخ سیلوستریس، کاج تدا، سرو نقره ای و زربین نیز در نقاط مختلف این پارک جنگلی کاشته شده اند.

محبوب ترین و مهمترین جاذبه گردشگری موجود در این جنگل مرداب سراوان است. مردابی که شاید بتواند به لقب زیباترین مرداب ایران مفتخر شود. در نگاه اول ممکن شما نیز مانند اغلب گردشگران متوجه وجود این مرداب در دل جنگل نشوید. حتی بعضی از گردشگران به درون مرداب قدم می گذارند و سپس متوجه می شوند که به آن رسیده اند. وقتی به مرداب سراوان می رسید شاید فکر کنید که یک چمنزار زیبا و وسیع و سبز در مقابل شماست. اما آنچه شبیه به یک چمنزار در برابر شما ظاهر شده یک دریاچه است. وجود خزه های انبوه سبز رنگی که در سطح دریاچه سراوان دیده می شوند باعث شده است تا این دریاچه توسط اغلب گردشگران با چمنزاری سبز اشتباه گرفته شود. اما حضور دائمی قایق هایی به شکل قو در سطح این دریاچه می تواند راهگشای این معما باشد. قایق هایی که گردشگران را در ظرفیت های دو نفره در امتداد دریاچه به پیش می برند.

فاصله تهران تا سراوان گیلان

مرداب سراوان

از صبحگاه سراوان و مه غلیظ محدوده این پارک جنگلی گفتیم. اما نمی توان از ظهر سراوان نیز گذشت. وقتی ستیغ نور ظهرگاهی به سطح مرداب می تابد و باعث می شود که رنگ سبز خزه ها زیر نور برق بزند و شعاع های نور آفتاب از میان شاخه های بلند و پیر راه خود را به درون جنگل باز می کنند سراوان در اوج زیبایی خود قرار می گیرد. توصیه می کنیم در سفر به این پارک جنگلی حتما دوربین عکاسی خود را نیز به همراه داشته باشید تا شماری از این چشم اندازهای بهشتی را برای همیشه به ثبت برسانید و به یادگار ببرید. علاوه بر قایق گردی بر سطح مرداب سراوان تفریحاتی دیگری نیز در این منطقه برای گردشگران فراهم شده است. موتور چهار چرخ و زمین بازی پینت بال از جمله این تفریحات به شمار می روند. زمین پینت بال پارک جنگلی سراوان در حقیقت اولین زمین پینت بال راه اندازی شده در ایران محسوب می شود.

اگر قصد سفر به سراوان و بازدید از جاذبه های گردشگری این منطقه زیبا را دارید توصیه می کنیم سفر خود را در فصل بهار به انجام برسانید. به خصوص ماه فروردین و نیمه نخست ماه اردیبهشت. زیرا در این برهه از سال آب و هوای پارک جنگلی سراوان به معتدل ترین، دلکش ترین و مطبوع ترین حالت خود می رسد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید