مشاهدات بازار خودرو حاکی از آن است که قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار کاهش یافته است. در جدول زیر جدیدترین قیمت پژو، تیبا، کوییک، دیگنیتی، اپتیما و ام وی ام آمده است.

پژو پارس ۱۷ میلیون تومان ارزان شد / قیمت روز خودرو ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ + جدول

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، روند نزولی قیمت خودرو همچنان ادامه دارد. به طوری که خودروی لاماری ایما طی یک روز ۸۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به دو میلیارد و ۷۰ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو روز دوشنبه، ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد.

گرچه طی هفته‌های گذشته قیمت خودرو با سرعت زیادی روند صعودی را طی کرد، اما از چند روز گذشته با آغاز ریزش قیمت دلار بازار خودرو هم دنده معکوس کشید و قیمت برخی مدل‌ها کاهش یافت.

به نظر می‌رسد اکنون این بازار ارز است که هیجانات خود را بلافاصله در بازار خودرو هم تخلیه می‌کند؛ اما این هیجانات در زمان سقف‌شکنی‌های دلار شدت و سرعت بیشتری دارد تا زمان کف‌نشینی ارز. چراکه از زمان رکوردشکنی قیمت دلار تا امروز، قیمت این ارز ۱۴ هزار تومان کاهش پیدا کرد؛ یعنی ریزش حدود ۲۲ درصدی قیمت‌ها، با این حال ریزش قیمت انواع خودرو تقریباً در محدوده یک درصد است.

پراید ۱۱۱ که هفته‌های گذشته روند افزایش قیمت را در پیش گرفته بود، امروز پنج میلیون تومان گران و در نرخ ۳۴۵ میلیون تومان عرضه شد.

پژو ۲۰۷i که روزها بود با جهش قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار افزایش یافت، امروز ۱۸ میلیون تومان ارزان و در نرخ ۶۲۸ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت دنا پلاس هم با ۱۵ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته در نرخ ۷۶۰ میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز ۱۷ میلیون تومان ارزان شد و به نرخ ۴۷۱ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز با ۱۵ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته همراه شد و نرخ ۵۰۵ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت خودروهای داخلی چند؟

کاهش قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار؛ فقط پراید روی دور گرانی است | جدیدترین قیمت پژو، تیبا، کوییک، دیگنیتی، اپتیما و ام وی ام

در این میان، خودروهای خارجی و مونتاژی بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

لاماری که یکی از خودروهای تازه‌وارد بازار کشور است، امروز رکورد جدیدی را ثبت کرد. این خودرو طی یک روز ۸۰ میلیون تومان ارزان شد و به دو میلیارد و ۷۰ میلیون تومان رسید.

دیگنیتی نیز نسبت به روز گذشته ۹۷ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و در قیمت یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان عرضه شد.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم امروز به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

ام وی ام X۲۲ pro نیز امروز، دوشنبه، در قیمت یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت خودروهای خارجی

کاهش قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار؛ فقط پراید روی دور گرانی است | جدیدترین قیمت پژو، تیبا، کوییک، دیگنیتی، اپتیما و ام وی ام

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو پس از طی کردن یک روند صعودی، در روزهای اخیر هم‌گام با ریزش نرخ ارز، با ریزش قیمت‌ها همراه شده است. در این میان، زمزمه‌هایی مبنی بر کاهش قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی در میان خودروهای داخلی به گوش می‌رسد.

کارشناسان و فعالان معتقدند که تمام رفتار بازار به نرخ ارز بستگی دارد. اگر در ریزش نرخ ارز تداوم وجود داشته باشد، به نظر می‌رسد خودرو نیز افزایش قیمت ماه گذشته خود را جبران کند. البته برخی دیگر نیز معتقدند که دیگر کاهش قیمتی اتفاق نخواهد افتاد و تنها قیمت‌ها در همین بازه‌های فعلی تثبیت می‌شوند.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید