رفتن به لرستان با گشت و گرد در بام آن کامل می‌شود از این رو با ما همراه باشید و درباره بازدیدی جالب از بام لرستان بدانید.

بازدیدی جالب از بام لرستان

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی خرم آباد «بام لرستان» نام دارد که بسیاری از گردشگران در هنگام سفر به این استان از آن بازدید می‌کنند، همچنین در میان شهروندان به‌عنوان مکانی دنج و آرام برای استراحت و تفریح شناخته می‌شود. ساخت فاز اول این جاذبه گردشگری و تحقیقاتی که ۸۰۰ هکتار وسعت دارد، در سال ۱۳۸۹ و در ماه رمضان به مرحله اجرا درآمد. در ابتدا در این منطقه هیچ‌گونه پوشش گیاهی و درختی وجود نداشت؛ اما پس از شروع به کار در حدود ۷۰۰ هزار درخت برای ایجاد فضای سبز در آن کاشته شد و ۵۰۰ هکتار از این مجموعه به فضای سبز تبدیل شد. بام لرستان فقط محدود به این فضای سبز مرتفع نیست، بلکه در این مجموعه امکانات و تفریحات متنوعی در نظر گرفته شده است که هر گردشگری را به‌سمت خود می‌کشاند.

آشنایی با بام جذاب لرستان

لرستان را همه به جویبارها و آبشارها و طبیعت بینظیرش می شناسند. استانی کوهستانی که از دیدنی ترین نقاط ایران است و هر چه زیبایی هایش بگوییم کم گفته ایم.

بازدیدی جالب از بام لرستان

اما می خواهیم به شهر خرم آباد برویم و یک مجتمع تفریحی و علمی بزرگ در این شهر را معرفی کنیم؛ در شرق خرم آباد کوهی به اسم مدبه کوه قرار دارد که موقعیتش طوری است که نما و چشم اندازی تماشایی از شهر دارد. همین دید کامل و چشم انداز رویایی باعث شد که در اینجا منطقه ای تفریحی ایجاد شود که به بام لرستان معروف هست.

کوهی که بر روی آن هیچ گل و گیاه و درختی نبود امروز آنقدر سرسبز و تماشایی است که نمی شود به خرم آباد بروید و به بام لرستان سر نزنید. چشم انداز محسور کننده این کوه تمام شهر را در یک نظر در جلوی چشمانتان به نمایش در می آورد و هم در روز و هم در شب زیبایی های خاص خودش را دارد. اگر چند ساعتی مانده به غروب به اینجا بیایید هم چشم انداز روز را می بینید هم غروب آفتاب و هم نمایی از شب را. در خرم آباد مجتمعی در حال ساخت است که مجهزترین وبزرگ ترین مجتمع تفریحی و علمی غرب کشور است.

بازدیدی جالب از بام لرستان

در سال ۸۹ بود که ساخت پروژه ی بام لرستان شروع شد اولین کاری که بر روی این کوه انجام شد کاشت نهال های زیادی بود تا اینجا را سرسبز و باطراوت کنند؛ حدود ۷۰۰ هزار درخت مختلف در این مجتمع کاشته و ۵۰۰ هکتار از آن به فضای سبز تبدیل شده است.

این مجتمع تفریحی فقط کوه بلندی که بر روی چشم اندازی از شهر را ببینید نیست بلکه بر روی آن مکان های تفریحی زیادی وجود دارد؛ باغ وحش تنها گوشه ای از جاذبه های بام لرستان است؛ باغ وحشی که با حیوانات و پرندگان متنوعی که دارد حیوان دوستان زیادی را به اینجا می کشاند. سال گذشته آبشاری به طول ۳۲۷ متر در این مجتمع افتتاح شد و جذابیت آن را بیشتر از گذشته کرد. این آبشار در کنار درختان سرسبز، حس آرامش بخش بودن در طبیعت را بیشتر می کند.

بام لرستان با مساحت ۸۰۰ هکتاری اش فقط محلی برای گردشگری نیست و مجتمعی تحقیقاتی هم به حساب می آید؛ در اینجا یک مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی ساخته شده و یک رصد خانه هم دارد که می گویند مدرن ترین رصدخانه ی خاورمیانه است.

بازدیدی جالب از بام لرستان

رصدخانه در ارتفاع ۵۵۰ متری و در بالاترین قسمت کوه قرار دارد و از مهترین قسمت های این مجتمع است و قراره در آن رستوران گردان، کافی شاپ، آمفی تئاتر و … ساخته شود. کار روی این مجتمع هنوز تمام نشده و قسمت های تفریحی، رفاهی و تحقیقاتی بیشتری در آن ساخته می شود قسمت هایی مثل یک پارک آبی بزرگ و دو هتل ۴ و ۵ ستاره.

تفریحات و امکانات بام لرستان

بام لرستان زیباترین چشم‌انداز شهر خرم‌آباد محسوب می‌شود که از بالای آن، به‌خصوص هنگام طلوع و غروب خورشید، می‌توانید از منظره زیبای آن نهایت لذت را ببرید. به‌ویژه بام لرستان در شب یکی از دیدنی‌ترین چشم‌اندازها را دارد و با نورپردازی‌های جالب، تماشایی‌تر نیز می‌شود. از اصلی‌ترین تفریحات در بام لرستان می‌توان کوهنوردی، پیاده‌روی، دوچرخه سواری، شب گردی، عکاسی و تماشای چشم‌انداز فوق‌العاده آن به شهر را نام برد. همچنین می‌توانید برای گذراندن یک روز متفاوت به بالای آن بروید و روی یکی از ۳۰۰ سکوی پیکنیکی، روزی خوب در دل طبیعت را تجربه کنید.

بازدیدی جالب از بام لرستان

آبشار مصنوعی

احداث آبشار مصنوعی با پمپاژ برگردان آب با ارتفاع ۳۲۷ متر در کنار درختان سرسبز، حس آرامش را در فضا بیشتر کرده است و باعث طراوت بیشتر و بالا رفتن جذابیت و زیبایی این مجموعه شده است. علاوه بر عکاسی، در این منطقه به‌دلیل منظره زیبا می‌توان از طبیعت و صدای آرامش‌بخش آب استفاده برد.

رصدخانه

رصدخانه‌ بام لرستان «کاسپین» نام دارد و در ارتفاع ۵۵۰ متری، در بالاترین قسمت کوه قرار گرفته است. این رصدخانه اولین مرکز نجوم و ستاره‌شناسی دانش‌بنیان در ایران است که در ارتفاع ۱۸۶۰ متری از سطح دریا ساخته شده و بهترین محل برای دنبال کردن پدیده‌های نجومی و ستاره‌ها در غرب ایران است که در خاورمیانه بی‌نظیر است. این رصدخانه علاوه بر تجهیزات رصد به هتل، رستوران گردان، آمفی تئاتر و کافی شاپ نیز مجهز است.

از ویژگی‌های رصدخانه کاسپین در بام لرستان گنبد الکترومکانیکی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه، تلسکوپ با قطر آینه ۰٫۵ متر و وجود پیشرفته‌ترین تلسکوپ خورشیدی است. برای بازدیدکنندگان از رصدخانه ۱۶ دستگاه تلسکوپ متحرک و دوربین‌های دوچشمی تعبیه شده است.

بازدیدی جالب از بام لرستان

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آگاه IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 0
    من خودم بچه خرم آباد هستم و می‌خوام مواردی رو خدمت شما عرض کنم،به هیچ عنوان به خرم آباد سفر نکنید چون آسفالت خیابوناش نابوده،جاده های برون شهریش هم نابودن،نه علائمی نه تابلویی،شهری هست که مسئول هم نداره،البته ببخشید گفتم شهر،بیشتر شبیه آبادی هست تا شهر،به نظر من برید سمت شیراز تبریز اصفهان تهران و شهرهایی که صاحب دارند میخواهید بیاید این خرابه که چی بشه؟؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید