در یکی دیگر از گام های دولت چین بعد از کاهش محدودیت های کرونایی در این کشور ، وزارت فرهنگ و گردشگری چین اعلام کرد صدور مجوز سفرهای گردشگری گروهی برای شهروندانش را از تاریخ ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) به ۴۰ کشور دیگر از جمله ایران از سرگرفته است.

گردشگران چینی در راه ایران / پکن مجوز سفر گروهی صادر کرد

به گزارش سلام نو به نقل از رسانه های رسمی چین، وزارت فرهنگ و گردشگری چین اعلام کرد صدور مجوز تورهای گردشگری گروهی برای شهروندانش را به ۴۰ کشور دیگر از جمله نپال، ویتنام، ایران، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، یونان و برزیل از ۱۵ مارس ( ۲۴ اسفند) را از سرگرفته است. این دومین بسته مقصدهای گردشگری در برنامه راهنمای چین برای تورهای گردشگری گروهی است که پس از بازگشایی مرزها پس از دوران همه گیری ویروس کرونا اعلام شد. بسته نخست برای ۲۰ کشور و منطقه در تاریخ ۶ فوریه ( ۱۷ بهمن ) اعلام شده بود.

ماه گذشته نیز خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) دو گزارش تصویری از جاذبه های گردشگری در ایران(شیراز و یزد) منتشر کرد؛ کشوری که به دلیل برخورداری از جاذبه های گردشگری متنوع و فراوان، از جذابیت خاصی نزد چینی ها برخوردار است.

این اقدام اخیر دولت چین برای افزایش تعداد مقاصد گردشگری پس از آن اتفاق افتاد که صنعت گردشگری خارجی چین به سرعت در مسیر بازسازی و بهبود پس از همه گیری ویروس کرونا طی چند ماه اخیر است. بسیاری از کشورها امیدوارند تا با پشتیبانی گردشگری چین از نظر اقتصادی به شرایط پیش از همه گیری کرونا بازگردند. کارشناسان معتقدندانتظار می رود بازگشت بیشتر مسافران چینی صنعت گردشگری جهانی را تقویت کند و خوش بینی هایی را در اقتصاد جهانی بوجود آورد.

بدین ترتیب شرکت های مسافربری و گردشگری آنلاین از روز جمعه آماده ارائه خدمات و آغاز به کار شدند. براساس داده های شرکت علی بابا در چین جستجوها برای خرید بلیط های پرواز بین المللی ۱۸۵ درصد در یک ساعت در روز جمعه افزایش یافت. کشورهای آسیایی در میان محبوب ترین مقاصد گردشگری هستند و با افزایش ۸۰ درصدی رشد تورهای گروهی گردشگری از ۲۷ فوریه تا ۵ مارس مواجه شدند.

با اضافه شدن ۴۰ کشور دیگر در بسته دوم برنامه گردشگری چین که از کشورهای آسیا، اروپا، آفریقا، اقیانوسیه و آمریکای لاتین هستند آمار کلی کشورها مقصد چین را به ۶۰ کشور و منطقه می رساند. در این میان کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و آمریکا که در سال ۲۰۱۹ و پیش از همه گیری ویروس کرونا در ۱۵ رتبه برتر مقاصد گردشگری خارجی چین بودند، اکنون در بسته دوم نیز قرار نگرفتند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید