۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 55424250

فاصله رشت تا سراوان گیلان حدود هفده کیلومتر است که با حداقل سرعت می تواند در عرض حداکثر نیم ساعت طی شود.

فاصله رشت تا سراوان گیلان

سلام نو-سرویس گردشگری: دهستان سراوان یکی از دهستان های اطراف رشت و بی شک معروف ترین آنهاست. این دهستان از هفت روستای کچا، گلسرک، امامزاده هاشم، سراوان، قاضیان، موشنگا و جوکلبندان تشکیل شده است. اما مهم تر از روستاهای موجود در این دهستان، جاذبه گردشگری مشهور و محبوب آن یعنی پارک جنگلی سراوان است. این پارک جنگلی که پربازدیدترین منطقه اطراف رشت به شمار می رود یکی از بکرترین جنگل های استان گیلان است. در این مطلب قصد داریم به معرفی این جنگل و جذابیت های آن بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله رشت تا سراوان گیلان چقدر است.

فاصله رشت تا سراوان گیلان چقدر است؟

فاصله رشت تا سراوان گیلان حدود هفده کیلومتر است. در حقیقت این پارک جنگلی در حاشیه شهر رشت قرار گرفته است و به محض خروج از شهر می توانید نشانه های آن را از دور ببینید. پارک جنگلی سراوان در بخش سنگر شهرستان رشت و در حومه جنوبی شهر رشت قرار دارد. سه روستای کچا، سراوان و جوکلبندان نیز از روستاهای حاشیه این جنگل بزرگ به شمار می روند. شما می توانید فاصله رشت تا سراوان گیلان را با حداقل سرعت در عرض حداکثر نیم ساعت طی نمایید.

فاصله رشت تا سراوان گیلان

پارک جنگلی سراوان

معرفی پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان یکی از قطب های گردشگری استان گیلان است. در توصیف این جنگل باید گفت سراوان ثابت می کند که چرا استان گیلان را به عنوان سبزترین استان ایران می شناسند. در سراوان به هر طرف که بنگرید، به چپ و راست و بالا و پایین، تنها و تنها سبزی و زیبایی خواهید دید. این را نیز بدانید که در لذت بردن از این زیبایی و نفس کشیدن در این محیط بهشتی تنها نخواهید بود. در پارک جنگلی سراوان پرندگان و حیوانات گوناگونی زندگی می کنند. قرقاول، کبک، جغد جنگلی، دارکوب و... از جمله پرندگان زیبایی هستند که روی شاخه های درختان این جنگل به چشم می خورند. حیوانات کوچک و بازیگوشی نظیر سنجاب، راسو و خرگوش نیز در محدوده این پارک جنگلی دیده می شوند. اما در پارک جنگلی سراوان خبری از وجود حیوانات وحشی نیست و گردشگران می توانند با امنیت کامل در عمق این جنگل به گشت و گذار بپردازند.

دیگر ویژگی پارک جنگلی سراوان پوشش گیاهی متنوع و غنی آن است. این جاذبه گردشگری طیف گوناگونی از درختان بومی و غیر بومی را بر پهنه خود می بیند. از جمله درختان بومی و خودروی این جنگل که بعضی از آنها چند صد سال نیز عمر دارند می توان به بلوط، بید، بیدمشک، توسکا، سفید پت، آلوچه جنگلی، ممرز، انجیلی و... اشاره کرد. درختان غیر بومی زیادی نیز به مرور زمان در درون این جنگل و خصوصا در حاشیه مرداب سراوان کاشته شده اند که از جمله آنها می توان به کاج سیلوستریس، سرو نقره ای، کاج تدا و زربین اشاره کرد.

اگر در ساعات ابتدایی روز و حوالی سپیده سحر راهی پارک جنگلی سراوان شوید با محیطی اعجاب انگیز روبرو خواهید شد. مه غلیظ و سپید صبحگاهی در این ساعات آنچنان جنگل سراوان را فرا می گیرد که قدم زدن در دل جنگل بدل به گام برداشتن در دل سفیدی محض می شود. در حوالی ظهر نیز با هجوم شعاع های نور ظهرگاهی به جنگل و عبور ستیغ نور خورشید از میان شاخه های سر به فلک کشیده درختان شاهد نوع دیگری از زیبایی خواهید بود.

اما بی تردید مهمترین و شناخته شده ترین جاذبه گردشگری موجود در این جنگل مرداب زیبای سراوان است. شاید شما هم مثل اکثر گردشگران در نگاه اول متوجه این مرداب نشوید. وقتی به محدوده دریاچه سراوان می رسید ابتدا احتمالا گمان خواهید کرد که چمنزاری سبز و فراخ در پیش روی شماست. آنچه می بینید نه چمن، بلکه خزه است. خزه های سبز روشن آنچنان سطح مرداب سراوان را پوشانده اند که این مرداب به راحتی می تواند با یک چمنزار اشتباه گرفته شود. گذشته از این ویژگی جذاب دیگر ویژگی مرداب سراوان که زیبایی مضاعفی به آن بخشیده است وجود درختان انبوه جنگلی در حاشیه این مرداب است. خوشبختانه تفریح قایق گردی نیز در این مرداب برای گردشگران فراهم می باشد. شما می توانید در قایق هایی به شکل قو با ظرفیت های دو نفره در امتداد مرداب سراوان به گشت و گذار بپردازید.

فاصله رشت تا سراوان گیلان

مرداب سراوان

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی سراوان و مرداب زیبای این جنگل فصل بهار می باشد. آب و هوای این پارک جنگلی در بهار به مطبوع ترین و معتدل ترین حالت خود می رسد. در تابستان نیز هوای این جنگل آنچنان ناخوشایند نیست. فقط محدوده اطراف مرداب ممکن است کمی گرم و شرجی باشد. در پاییز اما بارندگی های شدید و ادامه دار به طرز چشمگیری باعث کاهش میزان گردشگران این جنگل می شود. اگر در فصل پاییز قصد بازدید از سراوان را دارید توصیه می کنیم حتما از قبل شرایط آب و هوایی و احتمال بارندگی را بررسی نمایید. در زمستان نیز با اینکه هوای جنگل سرد و محیط آن برف گرفته است اما از لحاظ چشم اندازی و زیبایی های بصری، پارک جنگلی سراوان به نقطه اوج خود می رسد. سفر به این جنگل در فصل زمستان برای افرادی که ماجراجوتر هستند می تواند تجربه بسیار جذابی باشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید