۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
کد خبر: 55424249

آشنایی با جاذبه‌های مسیر بندر انزلی به بندر ترکمن به شما کمک می‌کند تا یک سفر فوق‌العاده را تجربه کنید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مسیر بندر انزلی به بندر ترکمن

سلام نو-سرویس گردشگری: امروزه بسیاری از افراد به طی کردن مسیر بندر انزلی به بندر ترکمن علاقه دارند؛ زیرا می‌توانند از جاذبه‌های دیدنی فراوانی بازدید به عمل آورند. به‌طورکلی فاصله بندر انزلی تا بندر ترکمن حدود ۵۰۲ کیلومتر است. یعنی به طور تقریبی به ۵ ساعت زمان نیاز دارید تا به مقصد برسید. بندر ترکمن دارای افراد بسیار مهمان‌نوازی است؛ به همین علت می‌توانید سفر فوق‌العاده‌ای را برای خود رقم بزنید و هیچ‌وقت این تجربه بی‌نظیر را از یاد نبرید. البته برای اینکه سفر شما کیفیت بالایی داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم حتماً جاذبه‌هایی که در طول مسیر وجود دارند را به‌خوبی شناسایی کنید و سپس برای بازدید از آن‌ها یک برنامه فوق‌العاده بچینید. تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

جنگل سرپوش تنگه

یکی از برترین جاذبه‌های دیدنی مسیر بندر انزلی به بندر ترکمن، جنگل سرپوش تنگه است. این جنگل واقع‌شده در استان مازندران است و می‌توانید ۲ الی ۳ ساعت از وقت خود را برای بازدید از آن کنار بگذارید. نرسیده به پلیس‌راه چالوس این جنگل در انتظار شما است. آب‌وهوایی که در این جنگل حاکم بوده، بسیار مطبوع است؛ به همین علت می‌توانید اوقات بسیار خوبی را در طول سفر خود تجربه کنید. درخت‌های مختلفی در این جنگل به چشم می‌خورند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به ممرز، توسکا و انجیلی اشاره داشته باشیم. در طول جنگل شاهد برگ‌هایی خواهید بود که به زیبایی هر چه تمام‌ روی زمین افتاده‌اند. شما با راه رفتن روی برگ‌ها می‌توانید آواز دلنشینی را بشنوید. زمانی که این صدا با آواز گنجشک‌ها ترکیب شود، نتیجه فوق‌العاده خواهد بود.

قله درفک؛ از جاذبه‌های مسیر بندر انزلی به بندر ترکمن

در مسیر بندر انزلی به بندر ترکمن می‌توانید نسبت به بازدید از قله درفک نیز اقدام کنید. این قله که در گیلان واقع شده است، توانسته به یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های گیاهی و جانوری ایران تبدیل شود. قله درفک در ارتفاع ۲۷۳۳ متری رودبار قرار گرفته است. در این قله می‌توانید شاهد انواع چشمه‌ها، دشت‌های سرسبز و کوهپایه‌ای باشید که با جنگل پوشیده شده‌اند. زمانی که به این منطقه پا بگذارید، می‌توانید شاهد حضور یک غار یخی باشید. طول این غار یخی به ۱۰۰ متر می‌رسد و این قابلیت را دارد تا آب منطقه را تأمین کند. لازم به ذکر است دهانه غار مذکور بسیار تنگ است؛ به همین علت برای ورود به آن باید دارای تجهیزات مخصوص کوهنوردی باشید. اگر به دنبال بهترین زمان سفر به قله درفک هستید، پیشنهاد ما به شما پاییز است؛ زیرا در جنگل‌های آن می‌توانید شاهد حضور انواع برگ‌های پاییزی باشید که به زیبایی هر چه تمام اطراف قله را مزین کرده‌اند.

جنگل نقله بر

به یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی مسیر بندر انزلی به بندر ترکمن می‌رسیم. این طبیعت بکر و دیدنی در ۴۵ کیلومتری رشت واقع شده است و در روستایی با همین نام قرار دارد. این مکان خوش آب‌وهوا هر ساله افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند و در بین مناطق ییلاقی جای می‌گیرد. این آب‌وهوای دلنشین به دلیل رودخانه‌ای است که در دل جنگل جریان دارد. در ماه‌ها و فصل‌های مختلف سال می‌توانید از این جنگل بازدید کنید؛ اما دیدن جنگل نقله بر در تابستان حس و حال دیگری دارد. آب‌وهوای خنک این جنگل در تابستان شما را از گرمای شدید دور می‌کند.

مسیر بندر انزلی به بندر ترکمن

بازدید از جنگل نقله بر

دریاچه عباس‌آباد؛ زیباترین دریاچه در مسیر بندر انزلی به بندر ترکمن

حالا شاید بخواهید در مسیر خود از یک دریاچه نیز دیدن کنید. در این صورت پیشنهاد ما به شما دریاچه عباس‌آباد است. این دریاچه در استان مازندران و ۶ کیلومتری جاده عباس‌آباد قرار گرفته است. در اطراف این دریاچه می‌توانید شاهد یک مکان رویایی و بسیار جذاب باشید که نگاه هر فردی را به خود جذب می‌کند. در کنار دریاچه یک عمارت قدیمی وجود دارد که از دوران صفویه بر جای مانده است. این دریاچه مساحتی به اندازه ۱۰ هکتار دارد و همین کافی است به عظمت بی‌نظیر آن پی ببرید. اگر به دنبال بهترین زمان بازدید از این دریاچه هستید، پیشنهاد ما به شما بهار است؛ زیرا آب‌وهوای بسیار دلپذیری را می‌توانید احساس کنید.

روستای نارنج بن شیرگاه

از زیباترین روستاهای واقع‌شده در مسیر بندر انزلی به بندر ترکمن می‌توانیم به نارنج بن شیرگاه اشاره داشته باشیم. این روستا دارای منظره بسیار طبیعی و فوق‌العاده‌ای است و نظر هر فردی را به سمت خود جلب می‌کند. افرادی که به کمپینگ علاقه نشان می‌دهند، می‌توانند سری به این روستا بزنند. از کنار این روستا یک رودخانه نیز عبور می‌کند و به آب‌وهوای متعادل نارنج بن شیرگاه بسیار کمک کرده است.

مسیر بندر انزلی به بندر ترکمن

بازدید از روستای نارنج بن شیرگاه

سخن آخر درباره مسیر بندر انزلی به بندر ترکمن

در این مطلب سعی کردیم به معرفی جاذبه‌های دیدنی مسیر بندر انزلی به بندر ترکمن بپردازیم. هر کدام از جاذبه‌هایی که معرفی کردیم، از زیبایی فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند؛ به همین علت شما می‌توانید تجربه‌ای بی‌نظیر را برای خود رقم بزنید. قبل از اینکه بار و بندیل سفر را ببندید، حتماً لیستی از این جاذبه‌ها تهیه کنید. همچنین از برداشتن لوازم مورد نیاز برای سفر نیز غافل نشوید. لازم به ذکر است انتخاب بهترین زمان برای سفر به شما این قابلیت را می‌دهد تا بتوانید بهترین لحظات را تجربه کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید