۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 55424247

در این مطلب به معرفی جنگل و مرداب سراوان و همچنین جزئیات مربوط به اقامت در پارک جنگلی سراوان می پردازیم.

اقامت در پارک جنگلی سراوان

سلام نو-سرویس گردشگری: دهستان سراوان واقع در بخش سنگر شهرستان رشت یکی از قطب های گردشگری استان گیلان به شمار می رود. این دهستان مجموعا هفت روستا را در درون خود جای داده است که عبارتند از: روستای جوکلبندان، روستای کچا، روستای سراوان، روستای امامزاده هاشم، روستای قاضیان، روستای گلسرک و روستای موشنگا. هر کدام از این هفت روستا انبوهی از زیبایی های طبیعی را در دل خود جای داده اند. اما بدون شک مهمترین و محبوب ترین جاذبه گردشگری دهستان سراوان پارک جنگلی بزرگ این دهستان است. پارک جنگلی سراوان که نواحی حاشیه ای سه روستای کچا، جوکلبندان و سراوان را در بر می گیرد یکی از بکرترین جاذبه های طبیعی استان گیلان به شمار می رود. در این مطلب قصد داریم به معرفی این جاذبه و همچنین جزئیات مربوط به اقامت در پارک جنگلی سراوان بپردازیم. با ما همراه باشید.

پارک جنگلی سراوان کجاست؟

پارک جنگلی سراوان در حوالی کیلومتر هفدهم جاده رشت - تهران واقع شده است. در حقیقت این جنگل یکی از جاذبه های گردشگری اطراف شهر رشت است که در جنوب این شهر و در فاصله ای نزدیک با آن قرار گرفته است. گذشته از تمام جذابیت هایی که شهر رشت برای گردشگران دارد، باید گفت که پارک جنگلی سراوان یک چیز دیگر است. شما می توانید در پیاده رو های زیبای رشت قدم بزنید، به میدان شهرداری بروید تا یکی از باصفاترین میدان های ایران را از نزدیک ببینید، از رودخانه گوهررود و یا زرجوب بازدید کنید، به محله گلسار بروید و از طعم غذای رستوران های باکیفیت آن بچشید و غیره و غیره. اما لذت نفس کشیدن در هوای بهشتی جنگل سراوان و گشت و گذار در میان سبزی بی انتهای این جنگل بدون شک چیز دیگریست.

پارک جنگلی سراوان برخوردار از یک پوشش گیاهی غنی و متنوع است. این جاذبه گردشگری انبوهی از درختان خودرو و بومی را در درون خود جای داده است. شما در این پارک جنگلی با گونه هایی نظیر توسکا، بلوط، بید، بیدمشک، آلوچه جنگلی، سفید پت، انجیلی، ممرز و... روبرو خواهید شد. گونه هایی نظیر کاج تدا، کاج سیلوستریس، زربین و سرو نقره ای نیز از جمله گونه های گیاهی زیبایی هستند که در سال های اخیر به پوشش گیاهی این جنگل افزوده شده اند. پارک جنگلی سراوان از حیث پوشش جانوری نیز یک منطقه جنگلی غنی به شمار می رود. پرندگان و حیواناتی نظیر قرقاول، جغد جنگلی، کبک، دارکوب، سنجاب، راسو، خرگوش و... در دل این جنگل سکنی دارند و شما نیز اگر بخت یارتان باشد می توانید در بازدید خود از پارک جنگلی سراوان با یکی دو مورد از این حیوانات و پرندگان روبرو شوید.

اقامت در پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان

مرداب سراوان

بدون تردید مهمترین و محبوب ترین جاذبه گردشگری موجود در این پارک جنگلی مرداب سراوان می باشد. اگر تا بحال به جنگل سراوان سفر نکرده باشید در نگاه اول متوجه این مرداب نخواهید شد. وقتی در دل پارک جنگلی سراوان به این دریاچه استثنایی می رسید احتمالا گمان خواهید کرد که در روبروی شما یک چمنزار سبز و وسیع قرار گرفته است. اما اگر کمی چشم بگردانید بر روی این چمنزار قایق هایی به شکل قو خواهید دید. قایق هایی که در دل این سبزی بی کران پیش می روند و گردشگران را در امتداد دریاچه پیش می برند. این چمنزار سبز همان مرداب سراوان است. آنچه شما چمنزار دیده اید هم در حقیقت خزه های سبز موجود بر سطح این مرداب هستند. اینجا دریاچه مردابی سراوان است. به یکی از خاص ترین دیدنی های گیلان خوش آمدید.

اگر در سپیده سحر راهی این پارک جنگلی شوید در محدوده مرداب سراوان با فضایی شگفت انگیز روبرو خواهید شد. مه غلیظ صبحگاهی در ساعات اولیه روز سراسر محدوده اطراف این مرداب را فرا می گیرد. ترکیب سپیدی این مه و سبزی جنگل یکی از تماشایی ترین چیزهایی خواهد بود که در سراسر زندگی تان دیده اید. مرداب سراوان در حوالی ظهر نیز بسیار زیباست. ستیغ نور خورشید و عبور شعاع های نور از میان درختان سر به فلک کشیده جنگل منظره ای دیدنی خواهد بود. دیدنی تر از آن برق زدن خزه های سبز سطح دریاچه زیر نور آفتاب است.

اقامت در پارک جنگلی سراوان

مرداب زیبای سراوان

بهترین زمان اقامت در پارک جنگلی سراوان

بهترین زمان اقامت در پارک جنگلی سراوان فصل بهار است. سراوان در بهار به مطبوع ترین و معتدل ترین حالت خود از لحاظ آب و هوایی می رسد. تابستان این پارک جنگلی نیز دست کمی از بهار آن ندارد. هرچند باید گفت که در فصل تابستان هوا در اطراف مرداب سراوان کمی گرم و شرجی می شود. خصوصا در اواسط تابستان و ماه مرداد. فصل پاییز نیز چندان برای اقامت در پارک جنگلی سراوان مناسب نیست. این منطقه در اکثر روزهای پاییزی شاهد بارندگی شدید و سیل آساست. در زمستان نیز آب و هوای جنگل به شدت سرد است و معمولا نیز این منطقه شاهد بارش برف است. اما از طرفی زیبایی چشم اندازهای پارک جنگلی سراوان نیز در فصل زمستان به اوج خود می رسد. خصوصا مرداب سراوان که در زمستان بدل به تکه ای از بهشت می شود.

حالا دیگر انتخاب با شماست. بنا بر سلیقه خود می توانید در هر کدام از فصل های سال اقدام به اقامت در پارک جنگلی سراوان کنید. اما اگر می خواهید سفری دلنشین و دلپذیر و در عین حال راحت و بی دردسر را تجربه کنید توصیه ما به شما سفر در فصل بهار است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید