پیامک های کشف حجاب در خودروها فقط برای تذکر است و جریمه ای برای فرد خاطی و یا راننده درپی ندارد.

پیامک های کشف حجاب در خودروها  جریمه دارد؟ + مبلغ جریمه کشف حجاب / فیلم

به گزارش سلام نو، فرمانده انتظامی استان با اشاره به پیامکهای ارسالی به صاحبان وسایل نقلیه در خصوص بدحجابی سرنشینان گفت: این پیامک ها فقط در حد تذکر است و هیچ گونه جریمه ای نقدی در کار نیست و همچنین از ابتدای سال تاکنون 4 تن و 646 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان گیلان کشف شده است.

به گزارش رکنا از گیلان، سردار عزیزاله ملکی در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان که در سالن شهید سلیمانی ستاد انتظامی شهرستان رشت به منظور تشریح عملکرد فرماندهی انتظامی استان در سال جاری برگزار شد، اظهار داشت: امنیت پایدار با مشارکت و همکاری آحاد جامعه محقق خواهد شد و حلقه اتصال پلیس با مردم، خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند.

وی برقراری امنیت پایدار در جامعه را یکی از اهداف مهم پلیس دانست و گفت: تعامل مجموعه انتظامی با رسانه‌ها، یک رویکرد راهبردی در افزایش مشارکت عمومی و ارتقاء امنیت اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌ها و ابزارهای مجموع انتظامی برای مقابله با وقوع جرم و بزهکاری، موضوع پیشگیری است و همکاران ما در سطح کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی با اقدامات مناسب خود نسبت به تامین نظم و امنیت اقدام می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به عملکرد پلیس استان از ابتدای سال جاری تاکنون تصریح کرد: یکی از ثمرات خوب عملکرد پلیس گیلان، کاهش وقوع جرایم خشن از جمله زورگیری و خفت‌گیری و همین طور افزایش ضریب امنیتی واحدهای تجاری، بانک‌ها و مراکز خدماتی است.

سردار ملکی با بیان اینکه میزان مجموع کشفیات موادمخدر در سال جاری، بیش از 4 تن و 646 کیلوگرم بوده ‌است افزود: کشفیات موادمخدر نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته ‌است.

وی با اشاره به وقوع 28 هزار و 679 فقره سرقت طی سال جاری در استان، بیان داشت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 4 درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان اذعان داشت: تعداد 748 فقره پرونده جعل در این مدت کشف و 413 جاعل در استان دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه 20 باند شرکت هرمی و شبکه‌ای با دستگیری 187 نفر در استان منهدم شده است، اذعان داشت: انهدام 10 باند کلاهبرداری منهدم، کشف هزار و 527 فقره پرونده کلاهبرداری و دستگیری 789 متهم از دیگر توفیقات پلیس در برخورد با جرایم بوده است.

سردار ملکی در رابطه با شناسایی و برخورد با تخلفات صنفی از ابتدای سال جاری تاکنون، افزود: طی بازدید از 57 هزار و 417 واحد صنفی در گیلان از 7 هزار و 760 واحد صنفی تعهد اخذ و ضمن صدور اخطار پلمب برای 2 هزار و 307 واحد صنفی، 2 هزار و 125 واحد متخلف شناسایی و پلمب شده است.

وی با توجه به مسافرپذیر بودن گیلان و سفر سالانه هزاران نفر از مسافران و گردشگران به استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد افزایش 6 درصدی آمار متوفیان تلفات جاده‌ای، افزایش 23 درصدی مصدومان تصادفات و در مجموع، کل تصادفات افزایش 60 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان مجموع تماس‌های مردمی با سامانه فوریت‌های پلیسی 110 را 2 میلیون و 584 هزار و 849 تماس اعلام کرد و افزود: تعداد تماس‌های گرفته شده با سامانه 110 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 34 درصد افزایش یافته است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کاهش 6 درصدی جرایم گیلان در سال 1401، اذعان داشت: بر اساس آمارها و گزارشات در سال جاری 123 هزار و 647 پرونده در خصوص جرایم مختلف در استان تشکیل شده است.

سردار ملکی از کشف 956 هزار و 705 عدد انواع مواد محترقه و آتش‌زای خطرناک و غیر مجاز در گیلان خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات مواد محترقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به کاهش 9 درصدی وقوع جرایم سایبری در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیان داشت: 3 هزار و 388 پرونده در خصوص جرایم سایبری تشکیل که در این خصوص هزار و 695 متهم دستگیر و که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 108 درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان گیلان برخورد با قاچاق کالا و ارز در سال جاری را از اولویت‌های مجموع انتظامی استان اعلام کرد و با بیان اینکه کشفیات کالای قاچاق افزایش 35 درصدی داشته است، تصریح کرد: 30 هزار و 79 فقره پرونده به ارزش 302 میلیارد تومان در این خصوص در گیلان تشکیل و 3 هزار و 261 متهم نیز دستگیر شده است.

این مقام ارشد انتظامی به کشف یک میلیون متر مربع زمین‌خواری و دستگیری 117 نفر در سال جاری اشاره کرد و افزود: کشفیات این حوزه افزایش 39 درصدی داشته است.

سردار ملکی بیان داشت: در سال جاری تعداد 148 فقره پرونده به ارزش تقریبی 114 میلیارد تومان با افزایش 51 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه تشدید مبارزه با احتکار کالاهای اساسی در گیلان تشکیل شده که در این زمینه 148 متهم نیز دستگیر و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون هزار و 594 نفر به مرکز مشاوره مراجعه و 22 هزار و 245 جلسه مشاوره در دوایر مشاوره کلانترهای استان تشکیل شده که 10 هزار و 911 مورد آن به صورت خود معرف و 11 هزار و 334 پرونده ارجاعی از مرجع قضائی بوده است، خاطرنشان کرد: از مجموع پرونده‌های قضائی، 16 هزار و 18 پرونده معادل 72 درصد منجر به مصالحه شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به کاهش 36 درصدی شکایت و کاهش 24 درصدی انتقادها از عملکرد مجموعه انتظامی استان گفت: از ابتدای سال تاکنون 24 هزار و 10 تماس با این مرکز برقرار شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به استفاده حداکثری از کارکنان انتظامی برای تامین نظم و امنیت مردم و مسافران نوروزی، گفت: تعداد هزار و 223 گشت خودرویی، موتوری و پیاده به استعداد 3 هزار و 29 نفر از کارکنان انتظامی گیلان در اجرای طرح نوروزی 1402 به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد.

سردار ملکی در پایان شعار انتظامی سال جدید را "نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه‌ای" اعلام کرد و افزود: جلوگیری از بروز تصادفات، کاهش تلفات و مصدومان حوادث ترافیکی و پیشگیری و مقابله با وقوع سرقت و دیگر جرایم از اولویت‎های پلیس در تعطیلات نوروز 1402 است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید