۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
کد خبر: 55424019

فاصله آستانه اشرفیه تا دریا حدود هفده کیلومتر است و ساحل کیاشهر نزدیک ترین ساحل به آستانه اشرفیه می باشد.

فاصله آستانه اشرفیه تا دریا

سلام نو-سرویس گردشگری: آستانه اشرفیه شهری در شمال شرق استان گیلان است که به سبب جاذبه های تاریخی فراوان خود شهرت دارد. این شهر که در حاشیه رودخانه بزرگ سپیدرود واقع شده است دارای فاصله اندکی با دریای خزر نیز می باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی جاذبه های گردشگری این شهر و همچنین فاصله آستانه اشرفیه تا دریا بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله آستانه اشرفیه تا دریا چقدر است؟

فاصله آستانه اشرفیه تا دریا حدود هفده کیلومتر می باشد. نزدیک ترین ساحل به این شهر ساحل کیاشهر می باشد که آن را با نام ساحل فرحناز نیز می شناسند. بندر کیاشهر که یکی از مناطق زیرمجموعه شهرستان آستانه اشرفیه به شمار می رود خود صاحب شماری از جذاب ترین دیدنی های طبیعی استان گیلان است. کیاشهر همچنین فاصله اندکی نیز با شهر رشت دارد و این امر هم به نوبه خود بر جذابیت آن در نزد گردشگران افزوده است. اگرچه نزدیک ترین ساحل به شهر رشت ساحل بندر انزلی است اما انزلی به سبب آلوده بودن آب آن و همچنین وجود اسکله های فراوان در نوار ساحلی آن چندان شهر جذابی برای انجام شنا نیست و گردشگرانی که قصد شنا کردن در دریای خزر را دارند معمولا بین انزلی و کیاشهر دومی را انتخاب می کنند.

شما می توانید فاصله آستانه اشرفیه تا دریا را با سرعت متوسط در عرض حدود نیم ساعت طی نمایید.

فاصله آستانه اشرفیه تا دریا

پارک ملی بوجاق

بندر کیاشهر

بندر کیاشهر نیز مانند آستانه اشرفیه در مسیر رودخانه سپیدرود قرار دارد. این شهر کوچک بندری همچنین از مناطق جنگلی وسیعی نیز برخوردار می باشد. دیگر جذابیت بندر کیاشهر معطوف به خرید ماهی تازه می باشد. ماهی هایی که در این بندر فروخته می شوند از جمله باکیفیت ترین ماهی های دریای شمال هستند.

ساحل کیاشهر را به عنوان یکی از مجهزترین سواحل دریای خزر در نظر می گیرند. وجود مراکز متعدد فروش وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای شنا در کنار وجود غریق نجات های متعدد در این ساحل، بندر کیاشهر را به یکی از مناسب ترین و ایمن ترین سواحل دریای خزر برای انجام شنا تبدیل نموده اند. در این ساحل امکانات کامل رفاهی از جمله کافی شاپ ها و رستوران های متعدد، آلاچیق های خانوادگی، نمازخانه، پارک کودک، سرویس های بهداشتی و... نیز برای گردشگران فراهم گردیده است. در ساحل کیاشهر همچنین امکانات تفریحی متعددی نیز وجود دارد. از جمله تفریحات در دسترس در این ساحل می توان به پیست موتور سواری، جت اسکی، موتورهای چهارچرخ و قایق سواری اشاره کرد.

پل چوبی کیاشهر مشهورترین جاذبه گردشگری این شهر است. این پل در محاصره نیزارها در طولی حدود یک کیلومتر امتداد می یابد. عرض این پل نیز حدود دو و نیم متر می باشد. دیگر جاذبه توریستی این بندر تالاب کیاشهر می باشد که از وسعتی بالغ بر دویست هکتار برخوردار است. تالاب کیاشهر نیز توسط نیزارهای انبوه احاطه شده است. با توجه به فضای خاص این تالاب و آرامش دلپذیر آن باید گفت که قایق سواری بر پهنه تالاب کیاشهر می تواند تجربه ای به غایت دلچسب و به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند.

پارک ملی بوجاق نیز دیگر جاذبه گردشگری کیاشهر است که از یک بخش جنگلی و یک بخش تالابی تشکیل شده است. در حقیقت پل چوبی کیاشهر نیز بر روی تالاب همین پارک ملی قرار دارد. پارک ملی بوجاق بیش از سه هزار هکتار وسعت دارد و یک زیست بوم گیاهی و جانوری شگفت انگیز را در درون خود جای داده است. در این منطقه جنگلی - تالابی بیش از دویست و سی نوع پرنده و بیش از پنجاه گونه ماهی مختلف زندگی می کنند.

آستانه اشرفیه

جاذبه های گردشگری آستانه اشرفیه برخلاف ساحل کیاشهر بیشتر جاذبه های تاریخی می باشند. این شهر محل دفن فرزند امام موسی کاظم (برادر امام رضا) است و این بقعه مهمترین جاذبه تاریخی آستانه اشرفیه به شمار می رود. این امامزاده سید جلال الدین اشرف نام داشته است و شهر آستانه اشرفیه نیز به احترام او به این اسم نامگذاری شده است. باید گفت که متاسفانه در طی سالیان اخیر سیل های شدید موجب تخریب بخش های زیادی از این بقعه تاریخی شده است.

فاصله آستانه اشرفیه تا دریا

بقعه سید جلال الدین اشرف

پل خشتی نیاکو نیز دیگر جاذبه گردشگری شهر آستانه اشرفیه است. این پل تاریخی که تا همین چند سال پیش نیز همچنان پلی فعال در سیستم حمل و نقل شهری بوده است از قدمتی چند صد ساله برخوردار است و ساخت آن به قرن هشتم هجری باز می گردد. با توجه به زمان ساخت پل خشتی نیاکو این سازه را بدون شک باید یک شاهکار مهندسی و معماری به شمار آورد. طول پل خشتی نیاکو حدود پنجاه متر و عرض آن نیز نزدیک به شش متر می باشد.

آستانه اشرفیه همانطور که گفتیم در مسیر رودخانه سپیدرود قرار دارد و مهمترین جاذبه طبیعی این شهر نیز همین رود بزرگ و باشکوه است. سپیدرود که از طولی معادل ششصد و هفتاد کیلومتر برخوردار است پس از رود کارون بلندترین رودخانه ایران می باشد. نکته شگفت آور در خصوص این رود تنوع عظیم گونه های آبزیان موجود در آن است. در درون این رودخانه چهل و پنج نوع ماهی مختلف زندگی می کنند که از جمله آنها می توان به ماهی سفید، سفید کولی، تاس ماهی، اوزون برون، شاه کولی، سیاه کولی، انواع ماهی های کپور و... اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید