۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 55424016

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی لاهیجان دیلمان از جمله شیطان کوه، تالاب بین المللی امیرکلایه و دشت سوسن چلچراغ می پردازیم.

جاهای دیدنی لاهیجان دیلمان

سلام نو-سرویس گردشگری: لاهیجان و دیلمان دو شهر سبز استان گیلان هستند که در فاصله نزدیکی از یکدیگر قرار دارند و انبوهی از زیبایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری را در دل خود جای داده اند. در این مطلب قصد داریم به معرفی شماری از این جاذبه ها و جاهای دیدنی لاهیجان دیلمان بپردازیم. با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی لاهیجان

- استخر لاهیجان: استخر لاهیجان یکی از مشهورترین جاهای دیدنی لاهیجان دیلمان است. این دریاچه شهری در حومه شرقی لاهیجان واقع شده است و مساحت آن بیش از هفده هکتار می باشد. استخر لاهیجان در کنار بلواری بسیار زیبا و سرسبز قرار گرفته است و طول حاشیه این دریاچه در امتداد این بلوار به بیش از دو کیلومتر می رسد. در گذشته اهالی لاهیجان از آب این استخر جهت آبیاری شالیزارهای برنج استفاده می کردند. در مرکز استخر زیبای لاهیجان یک جزیره بسیار جالب در ابعادی کوچک قرار دارد که گردشگران می توانند از طریق قایق های حاشیه دریاچه راهی این جزیره شوند. این جزیره زیبا میان پشته نام دارد.

- شیطان کوه: شیطان کوه نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی لاهیجان دیلمان است. این کوه با منظره منحصر بفرد خود نمایی ویژه را به شرق شهر لاهیجان بخشیده است. شیطان کوه که درست در کنار استخر لاهیجان قرار دارد از فاصله دور به شکل یک حجم مخروطی شکل سبز رنگ دیده می شود. علت رنگ سبز این کوه این است که سطح آن با درختچه های انبوه شمشاد به شکل کامل پوشیده شده است. از این کوه آبشاری مصنوعی نیز جاری است که البته گردشگران اجازه ورود به محوطه آن را ندارند. آب آبشار مصنوعی شیطان کوه از طریق استخر لاهیجان تامین می شود.

- تالاب سوستان: از جمله دیگر جاهای دیدنی لاهیجان دیلمان تالاب سوستان را می توان نام برد. این تالاب در منطقه ای روستایی واقع در شمال لاهیجان قرار گرفته است. این منطقه از یک سو با کوه های کم ارتفاع و از دیگر سو با جنگلی کوچک احاطه شده است و در مرکز آن نیز تالاب زیبای سوستان جا خوش کرده است. این موقعیت جغرافیایی تالاب سوستان را به یکی از بکرترین جاذبه های طبیعی لاهیجان تبدیل نموده است. وجود گیاهان زیبای مردابی بر سطح این تالاب نیز موجب تماشایی تر شدن منظره آن شده است.

- چهار پادشاهان: طبیعتا اغلب جاهای دیدنی لاهیجان دیلمان را جاذبه های طبیعی تشکیل می دهند. اما این منطقه از دیدنی های تاریخی نیز تهی نیست. چهار پادشاهان یکی از این جاذبه ها و بناهای تاریخی است که در ابتدای خیابان کاشف لاهیجان واقع شده است. این بنا که آن را با نام مسجد چهار پادشاهان نیز می شناسند محل دفن چهار پادشاه کیایی یعنی سید رضی کیا، سید رضا کیا، سید علی کیا و سید خور کیا است. گرچه دوران حکومت این چهار پادشاه مربوط به فاصله قرون هفتم تا نهم هجری است اما خود این بنا از آثار معماری دوره صفوی می باشد.

- تالاب بین المللی امیرکلایه: تالاب بین المللی امیرکلایه که در حاشیه دریای خزر قرار دارد نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی لاهیجان دیلمان است. این تالاب یک منطقه حفاظت شده محسوب می شود و از حیث زیست بوم جانوری یکی از غنی ترین مناطق استان گیلان به شمار می رود. انواع مختلفی از آبزیان، دوزیستان، پرندگان و خزندگان در محدوده تالاب بین المللی امیرکلایه به چشم می خورند و جذابیتی ویژه را به این تالاب بخشیده اند. تالاب امیرکلایه هزار و دویست هکتار وسعت دارد و در فاصله سی و شش کیلومتری با شهر لاهیجان واقع شده است.

جاهای دیدنی لاهیجان دیلمان

تالاب بین المللی امیرکلایه

جاهای دیدنی دیلمان

- آبشار لونک: آبشار لونک که در فاصله بیست و پنج کیلومتری با شهر کوچک دیلمان قرار گرفته است از یکی از دیدنی ترین چشم اندازهای استان گیلان برخوردار می باشد. این آبشار در دل جنگلی سرسبز قرار گرفته است و در محدوده آن امکانات رفاهی کاملی نیز برای گردشگران مهیا شده است.

- دشت شقایق: شاید شما هم شعر زیبای دیلمان اثر شاعر بزرگ معاصر یعنی هوشنگ ابتهاج را خوانده باشید. اگر می خواهید بدانید که بهشتی که در این شعر توصیف می شود دقیقا چه سیمایی دارد می بایست راهی شش کیلومتری شرق دیلمان شوید. آنچه پیش روی شما خواهد آمد دشتی پوشیده از شقایق های قرمز رنگ است که بی شک یکی از ناب ترین دیدنی های استان گیلان به شمار می رود.

جاهای دیدنی لاهیجان دیلمان

دشت شقایق

- کوه درفک: کوه مشهور درفک در ارتفاعات غرب دیلمان قرار دارد. این کوه هم به سبب آب و هوای بسیار مطبوع و خنک آن و هم به سبب منظره بسیار زیبایی که از فراز آن می توان از دیلمان و دشت های اطراف آن دید همواره گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. اگر به ورزش آرامش بخش کوهنوردی علاقه مند هستید کوه درفک بی شک یکی از هیجان انگیزترین انتخاب ها برای شما خواهد بود. جالب است بدانید که در کوهپایه این کوه دو غار طبیعی زیبا نیز قرار گرفته است.

- دشت سوسن چلچراغ: معرفی جاهای دیدنی لاهیجان دیلمان را با این دشت زیبا به پایان می بریم. دشت سوسن چلچراغ که در روستای داماش قرار گرفته است شاید حتی زیباتر از دشت شقایق نیز باشد. دشتی پوشیده از گل که برای دسترسی به آن می بایست در حدود یک ساعت به سمت جنوب شهر دیلمان رانندگی کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • دهقان IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    5 0
    اگر به منطقه دیلمان میرود از روستا دیارجان از قبرستان قبل از میلاد و مهمتر از همه غار دیارجان با روستا دیارجان زیاد فاصله ندارد دیدن نمایید خود روستا هم جز مناطق زیبا و ‌قشنگ ایس
  • افسانه IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    4 0
    با سلام و وقت بخیر فقط خواستم یادآوری کنم دیلمان هیچ ربطی به لاهیجان نداره و از بخش های شهر سیاهکل می باشد و برای رسیدن به دیلمان بایستی از شهر سیاهکل عبور کرد
  • احیا جان نثار IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 0
    سلام حتما از روستای فصلی شیر چاک دیدن نمایید واز تاریخ 10هزار ساله لیارسنگ بن که بسیار دیدنی وجداب است
  • میثم IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    سیاهکل دیلمان نه لاهیجان دیلمان
  • روح اله تقوی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 1
    سلام اگر به منطقه دیلمان سفر میکنید حتما از روستای سیاحتی وزیارتی رزدره باچشم انداز طبیعی دیدن فرمایید.
  • مهرداد IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 1
    سیاهکل دیلمان
  • مهرداد IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 1
    دیلمان به روستای ملومه یه سر بزنید عالیه
  • ولی IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 1
    با سلام، دیلمان با لاهیجان حدود ٨٠ کیلومتر فاصله داره، جاهای دیدنی لاهیجان را تقریبا درست گفتین، اما باید بدانیم دیلمان ربطی به لاهیجان ندارد بلکه بخشی کوهستانی از شهرستان سیاهکل می باشد و مانند لاهیجان سیاهکل هم سرسبز نیست، ضمنا سوسن چلچراغ در روستای داماش می روید که از توابع بخش جیرنده شهرستان رودبار می باشد. لطفا گردشگران را سرگردان نکنید.
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 1
    سلام درود دیار بکر دیلمان آماده پذیرایی از شما روستای بکر ودیدنی ملومه سرشار محبت و جاده‌های دیدنی منتظر شماییم در نوروز
  • سیدفاضل میرعلوی IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    لطفا اطلاعات غلط و نادرست در اختیار مردم قرار ندهید. شهر زیبا و تاریخی دیلمان ربطی به لاهیجان ندارد. دیلمان از بخش های شهرستان سیاهکل و آبشار لونک در مسیر جاده زیبا و توریستی سیاهکل به دیلمان است و بسیاری از خانواده های اصیل سیاهکلی ریشه و اصل و نسب دیلمان دارند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید