۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
کد خبر: 55424014

فاصله سراوان رشت تا دریا حدود شصت کیلومتر است که با سرعت متوسط می تواند در عرض حدود یک ساعت طی شود.

فاصله سراوان رشت تا دریا

سلام نو-سرویس گردشگری: سراوان نام یک دهستان کوچک در جنوب شهر رشت است که از دهستان های تابعه بخش سنگر شهرستان رشت به شمار می رود. این دهستان هفت روستای کچا، امامزاده هاشم، جوکلبندان، سراوان، قاضیان، موشنگا گلسرک را در درون خود جای داده است. عمده شهرت منطقه سراوان به سبب جاذبه گردشگری آن یعنی مرداب معروف سراوان است. این مرداب و جنگلی که مرداب سراوان را در درون خود جای داده است به عنوان محبوب ترین و توریستی ترین مناطق اطراف رشت شناخته می شوند. در این مطلب قصد داریم به معرفی پارک جنگلی سراوان و همچنین مرداب زیبای موجود در آن بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله سراوان رشت تا دریا چقدر است.

فاصله سراوان رشت تا دریا چقدر است؟

فاصله سراوان رشت تا دریا حدود شصت کیلومتر است. سراوان در حومه جنوبی رشت واقع شده است و نزدیک ترین ساحل به این منطقه ساحل انزلی می باشد. شهر بندری و زیبای انزلی نیز دیگر قطب گردشگری استان گیلان است که یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی شمال کشور یعنی تالاب انزلی را در درون خود جای داده است. مسیر دسترسی به دریا از مبدأ پارک جنگلی سراوان بسیار سر راست است. تنها لازم است که پس از رسیدن به شهر رشت وارد جاده رشت - انزلی شوید. شما می توانید فاصله سراوان رشت تا دریا را با سرعت متوسط در عرض کمی بیش از یک ساعت طی نمایید.

فاصله سراوان رشت تا دریا

پارک جنگلی سراوان

جاذبه های دیدنی سراوان

پارک جنگلی سراوان همانطور که گفتیم مهمترین جاذبه گردشگری حاشیه شهر رشت محسوب می شود. این جنگل وسیع و سرسبز در نیمه نخست فصل بهار بدل به یکی از خوش آب و هوا ترین نقاط ایران می شود. در این پارک جنگلی درختانی نظیر توسکا، آلوچه جنگلی، بید، ممرز، بلوط، بیدمشک، سفید پت، انجیلی و... به شکل انبوه به چشم می خورند. گونه های گیاهی دیگری نیز هستند که در سال های اخیر در نقاط مختلف این پارک جنگلی کاشته شده اند. از جمله این گونه ها می توان به سرو نقره ای، کاج تدا، زربین و کاج سیلوستریس اشاره کرد. پرندگان و حیوانات گوناگونی نیز در محدوده پارک جنگلی سراوان زندگی می کنند که قرقاول، جغد جنگلی، کبک، دارکوب، خرگوش، راسو، سنجاب، لاک پشت، قورباغه و... از جمله آنها می باشند.

مشهورترین و پر آوازه ترین جاذبه گردشگری موجود در پارک جنگلی سراوان مرداب زیبا و منحصر بفرد این جنگل است. این مرداب جنگلی از حیث ظاهر و چشم انداز شاید خاص ترین مرداب ایران باشد. تمامی سطح این مرداب با نوعی خزه سبز رنگ پوشیده شده است. این خزه تا حدی سطح مرداب سراوان را در بر گرفته است که در نگاه اول ممکن است این مرداب با یک چمنزار سبز اشتباه گرفته شود. این خزه سبز رنگ اگرچه زیبایی و ظاهری ویژه را به مرداب سراوان بخشیده است اما در حقیقت نوعی آفت گیاهی به شمار می رود که برای اکوسیستم مرداب مضر می باشد. زیرا باعث می شود هوا به مقدار کافی وارد آب مرداب نشود و اکسیژن کمتری در اختیار ماهی های موجود در مرداب قرار گیرد.

فاصله سراوان رشت تا دریا

مرداب زیبای سراوان

اگر می خواهید بیشترین لذت ممکن را از سفر به سراوان و بازدید از جاذبه های گردشگری آن ببرید توصیه ما به شما این است که در فصل بهار این سفر را تدارک دهید. خصوصا در ماه فروردین و نیمه اول اردیبهشت که آب و هوای سراوان به اوج دلپذیری و خنکی خود می رسد. ممکن است این سوال نیز در ذهن شما باشد که در چه زمانی از روز پارک جنگلی و مرداب سراوان در زیباترین و مطبوع ترین حالت خود قرار دارند. در پاسخ باید بگوییم که فضای جنگل سراوان در ساعات ابتدایی روز و درست پس از طلوع آفتاب چیزی شبیه به خود بهشت است. مهی غلیظ و به سفیدی برف در ساعت گرگ و میش محدوده این جنگل را فرا می گیرد و منظره ای اعجاب انگیز را به آن می بخشد. در حوالی ظهر نیز تابش نور خورشید بر سطح مرداب سراوان باعث می شود تا خزه های سبز سطح این مرداب به زیبایی زیر نور خورشید برق بزنند.

سفر به مرداب سراوان در فصول دیگر سال نیز ممکن است. اما باید گفت که این جاذبه گردشگری در فصل تابستان و به خصوص در ماه مرداد به آب و هوایی شرجی دچار می شود. بنابراین اگر تحمل عرق ریزان تابستان را ندارید توصیه می کنیم در این فصل مناطقی ییلاقی تر را برای سفر انتخاب کنید. در فصل پاییز اما اوضاع به کلی متفاوت است. محدوده پارک جنگلی سراوان در پاییز بی نهایت زیباست. با این حال بارندگی های شدید و سیل آسا در محدوده این جنگل فرصت چندانی برای لذت بردن از این زیبایی در اختیار گردشگران نخواهد گذاشت. بنابراین در سفر پاییزی به سراوان حتما از قبل وضعیت آب و هوا و پیشبینی بارندگی را بررسی کنید. پارک جنگلی سراوان در زمستان نیز شاهد چشم اندازهایی تماشایی است. اگرچه فضای برف گرفته و هوای سرد جنگل ممکن است باب میل همه افراد نباشد اما اگر به سفر در فصل زمستان علاقه مند باشید ناب ترین سوژه های عکاسی را می توانید در جنگل سراوان بیابید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید