فاصله لاهیجان تا سراوان گیلان حدود شصت کیلومتر است که با سرعت متوسط می تواند در عرض حدود یک ساعت طی شود.

فاصله لاهیجان تا سراوان گیلان

سلام نو-سرویس گردشگری: سراوان منطقه ای با بافت جنگلی و روستایی واقع در جنوب شهر رشت است. این دهستان که یکی از دهستان های تابعه بخش سنگر در شهرستان رشت می باشد از هفت روستا تشکیل شده است که عبارتند از: روستای گلسرک، روستای قاضیان، روستای سراوان، روستای کچا، روستای امامزاده هاشم، روستای جوکلبندان و روستای موشنگا. اما دلیل اصلی شهرت این منطقه نه روستاهای آن بلکه پارک جنگلی بزرگ آن است. پارک جنگلی سراوان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری اطراف رشت است که محدوده حاشیه سه روستای کچا، سراوان و جوکلبندان را در بر می گیرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی این پارک جنگلی و شرح جذابیت های توریستی آن بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله لاهیجان تا سراوان گیلان چقدر است.

فاصله لاهیجان تا سراوان گیلان چقدر است؟

فاصله لاهیجان تا سراوان گیلان حدود شصت کیلومتر است. شهر زیبای لاهیجان در شرق شهر رشت واقع شده است و منطقه سراوان در جنوب این شهر. شما می توانید در عرض مدت زمان اندکی از رشت به سراوان برسید. فاصله لاهیجان تا سراوان گیلان نیز با سرعت متوسط می تواند در عرض حدود یک ساعت طی شود. این دو منطقه، یعنی سراوان و لاهیجان از جمله زیباترین و سرسبزترین مناطق شمال کشور به شمار می روند. در ادامه به معرفی هر کدام از آنها و شرح جاذبه های گردشگری موجود در آنها می پردازیم.

فاصله لاهیجان تا سراوان گیلان

مرداب سراوان

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان بدون تردید زیباترین، محبوب ترین و پربازدیدترین جاذبه گردشگری اطراف رشت است. این جنگل وسیع که در حومه جنوبی شهر رشت قرار دارد با برخورداری از طبیعتی بکر و دارا بودن یک پوشش گیاهی متنوع توانسته است به یکی از قطب های توریستی استان گیلان بدل شود.

در این پارک جنگلی گونه های گیاهی و درختانی از قبیل کاج سیلوستریس، کاج تدا، سفید پت، آلوچه جنگلی، سرو نقره ای، زربین، توسکا، ممرز، انجیلی، بلوط، بید، بیدمشک و... به چشم می خورند. با این حساب باید گفت که سراوان صاحب یکی از متنوع ترین و منحصر بفرد ترین پوشش های گیاهی در شمال کشور است. در این پارک جنگلی همچنین پرندگان و حیواناتی از قبیل خرگوش، سنجاب، راسو، جغد جنگلی، کبک، دارکوب، قرقاول و... نیز زندگی می کنند. یکی دیگر از ویژگی های پارک جنگلی سراوان این است که برخلاف اکثر جنگل های شمال ایران خبری از زیست جانوران وحشی در آن نیست. بنابراین می توانید با امنیت و طیب خاطر کامل در عمق این جنگل به گشت و گذار بپردازید.

مهمترین جاذبه گردشگری موجود در جنگل سراوان مرداب زیبای این جنگل است. مرداب سراوان از یک ویژگی ظاهری بسیار منحصر بفرد برخوردار است. بسیاری از گردشگران به سبب همین ویژگی اصلا متوجه وجود این مرداب نمی شوند. سطح مرداب سراوان با خزه های انبوه و سبز رنگی پوشیده شده است که بسیار شبیه به چمن هستند. بنابراین در نگاه اول ممکن است این مرداب با یک چمنزار سبز اشتباه گرفته شود. اما اگر کمی چشم به این سو و آن سو بگردانید قایق هایی به شکل قو خواهید دید که در ظرفیت های دو نفره در حال انتقال گردشگران در امتداد مرداب سراوان هستند. این ویژگی سراوان را به یکی از خاص ترین مرداب های جنگلی ایران تبدیل نموده است. در محدوده حاشیه این مرداب نیز درختان زیبایی از قبیل سرو نقره ای و کاج سیلوستریس به چشم می خورند که موجب دوچندان شدن زیبایی های این مرداب نیز شده اند.

اگر در ساعت گرگ و میش و در حوالی سپیده سحر راهی این جاذبه گردشگری شوید می توانید خود را در محیطی اعجاب انگیز و اسرار آمیز ببینید. مه غلیظ صبحگاهی در این وقت روز تمام محدوده این جنگل و خصوصا ناحیه اطراف مرداب سراوان را در بر می گیرد. ترکیب سفیدی این مه و سبزی جنگل چشم اندازی به سراوان می بخشد که هرگز از ذهن خارج نخواهد شد.

اگر قصد بازدید از این جاذبه گردشگری را دارید توصیه ما به شما سفر در فصل بهار و به خصوص ماه فروردین است. در فروردین شرایط آب و هوایی پارک جنگلی سراوان به معتدل ترین و دلکش ترین حالت خود می رسد. تابستان های این جنگل کمی گرم و شرجی است و پاییزهای آن نیز اسیر رگبار باران. در اکثر روزهای پاییزی محدوده این پارک جنگلی شاهد بارش سیل آسای باران است که شرایط را برای گردشگران دشوار می سازد. اما زمستان سراوان قطعا دلپذیرتر از پاییز آن است. مناظر زیبا و چشم اندازهای تماشایی این جنگل در زمستان می تواند گزینه ای جذاب برای گردشگران ماجراجو باشد.

فاصله لاهیجان تا سراوان گیلان

تالاب سوستان

جاذبه های لاهیجان

لاهیجان که به عروس گیلان معروف است شهری سبز و مملو از جاذبه های گردشگری می باشد. استخر لاهیجان شناخته شده ترین نام در میان جاذبه های این شهر است که در مرکز شهر نیز واقع شده است. در کنار این استخر یک کوه زیبا نیز قرار دارد که شیطان کوه نام دارد. از فراز این کوه یک آبشار مصنوعی نیز جاری است که آب آن از آب استخر لاهیجان تامین می شود.

تالاب تماشایی سوستان دیگر جاذبه گردشگری لاهیجان است. این تالاب با وجود گیاهان مردابی زیبایی که بر سطح آن دیده می شوند یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استان گیلان محسوب می شود.

لاهیجان شهر چای معطر است و گذشته از جاذبه های گردشگری آن مزارع چای این شهر نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. می توانید در حاشیه این مزارع قدم بزنید و عطر روح بخش چای سبز را از مشام جان استشمام کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید