۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 55424011

وضعیت جاده جنگل ابر شاهرود مانند دیگر جنگل هایی که در ارتفاعات قرار گرفته اند تا حدودی پیچیدگی دارد و باید با احتیاط رانندگی کنید.

وضعیت جاده جنگل ابر شاهرود

سلام نو-سرویس گردشگری: جنگل ابر شاهرود یکی از زیباترین جنگل های شمال کشور می باشد که هر ساله افراد زیادی از این جنگل بازدید می کنند. شما برای بازدید از این جنگل باید به خوبی در مورد وضعیت جاده جنگل ابر شاهرود اطلاعات کافی کسب نمایید. یکی از مهمترین ویژگی هایی که جاده جنگل ابر شاهرود دارد، کم عرض بودن آن می باشد. این ویژگی موجب شده که خطرات زیادی در جاده وجود داشته باشد. در صورتی که می خواهید به این جنگل بروید باید به آرامی رانندگی کنید تا خطری برای خودتان و اطرافیان تان به وجود نیاید. به دلیل کم عرض بودن این جاده آن را به عنوان یکی از جاده های خطرناک می شناسند که در برخی از فصل های سال بسیار شلوغ می شود. در صورتی که این جاده شلوغ شود امکان تصادف در جاده افزایش پیدا می کند.

مسیر دسترسی به جاده جنگل شاهرود

مسیر جنگل ابر شاهرود تا حدودی پیچیدگی دارد و همین مسئله موجب شده که افراد این جاده را به عنوان یکی از جاده های خطرناک بشناسند. برای اینکه به این جاده برسید باید ابتدا به شاهرود برسید. شاهرود در نزدیکی استان سمنان می باشد. در صورتی که می خواهید از تهران حرکت کنید بعد از اینکه به سمنان رسیدید باید از طریق بسطام یا شاهرود وارد جاده آزاد شهر گردید. برای رسیدن به جنگل ابر شاهرود دو راه دارید. جاده قلعه نو خرقان یکی از جاده ها می باشد و جاده دیگر مربوط به روستای ابر است. در مسیر اول باید از شاهرود، آزادشهر رد شوید و فرعی روستای قلعه نو خرقان را برای ادامه مسیر خود انتخاب کنید. در آنجا می توانید جاده قلعه نو خرقان را ادامه دهید تا به مسیر اصلی برسید.

در حالت دوم بعد از اینکه از فرعی قلعه نو خاقان شدید برای رسیدن به جاده جنگل ابر شاهرود باید به روستای ابر بروید. در مسیر آزادشهر شما می توانید روستای ابر را مشاهده کنید. دقت داشته باشید که شما با استفاده از ماشین شخصی خود نمی توانید به ارتفاعات بروید. با استفاده از ماشین شخصی تنها قادر خواهید بود که به مراتع اطراف حرکت کنید. دقت داشته باشید که در برخی از ایام سال این جاده خیلی شلوغ می شود. به همین دلیل باید با احتیاط رانندگی کنید تا خطری به وجود نیاید. تدابیر زیادی برای خطرآفرین بودن این جاده انجام شده ولی به نتیجه نرسیده است.

وضعیت جاده جنگل ابر شاهرود

جنگل شاهرود

وضعیت جاده جنگل ابر شاهرود و فاصله جنگل با شهرهای مهم

اکنون که به خوبی با وضعیت جاده جنگل ابر شاهرود آشنا شدید باید در مورد فاصله این جنگل با برخی از شهرها اطلاعات بیشتری داشته باشید. فاصله تهران تا این جنگل حدود ۴۵۳ کیلومتر می باشد. اگر می خواهید از تهران به این جنگل بروید باید حدود ۵ ساعت در مسیر باشید. در صورتی که جاده شلوغ باشد مدت زمان بیشتری طول می کشد تا شما به مقصد برسید. فاصله سمنان تا جنگل ابر ۱۳۸ کیلومتر می باشد. به طور کلی باید به خوبی بدانید که جنگل ابر تا سمنان فاصله زیادی ندارد. به همین دلیل به راحتی می توانید این فاصله را طی کنید. البته جاده جنگل ابر شاهرود تا حدودی پیچیدگی دارد و باید در مسیر مراقب باشید.

برای طی کردن مسیر جنگل ابر شاهرود از سمنان حدود ۲ ساعت در راه خواهید بود. در صورتی که شلوغی جاده زیاد باشد تا حدودی زمان می برد تا به جنگل برسید. فاصله مشهد تا جنگل ابر شاهرود حدود ۵۱۴ کیلومتر می باشد. اگر می خواهید از مشهد به این جنگل بیایید باید حدود ۶ ساعت در مسیر رانندگی کنید. در واقع بسیاری از افراد زمانی که جنگل آب و هوای خوبی دارد را برای سفر خود انتخاب می کنند. به همین دلیل مدت زمان بیشتری در مسیر خواهند بود. چرا که جاده جنگل ابر شاهرود کم عرض است و ترافیک زیادی ایجاد می شود.

وضعیت جاده جنگل ابر شاهرود

جنگل زیبا شاهرود

دیدنی های جنگل ابر شاهرود

با اینکه وضعیت جاده جنگل ابر شاهرود کم عرض است و خطر زیادی دارد، دیدنی های این جنگل موجب شده هر فردی برای رفتن به جنگل اقدام نماید. آبشار آلوچال به عنوان یکی از مهمترین دیدنی های این جنگل به شمار می رود. در جنگل ابر شاهرود شما می توانید آبشارهای زیادی را مشاهده کنید. ولی باید بدانید که آبشار آلوچال بسیار بزرگ است و زیبایی منحصر به فردی دارد. دالان بهشت یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این جنگل می باشد که پوشیده از درختان سرسبز است. چشمه ها و آبشارهای متنوعی را می توانید در این جنگل مشاهده کنید که هر یک از آنها بسیار زیبا هستند. قلعه ماران نیز به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این جنگل شناخته می شود.

وضعیت جاده جنگل ابر شاهرود با ماشین شخصی

اگر می خواهید مسیر جنگل ابر شاهرود را به خوبی طی کنید باید تمامی نکات رانندگی در جاده های کم عرض را رعایت نمایید. به طور کلی باید به خوبی بدانید که اتوبوس های بزرگ به سختی می توانند در این جاده رانندگی کنند. بنابراین بهترین وسیله ای که با استفاده از آن می توانید به جنگل بروید و از سفر خود لذت ببرید ماشین شخصی می باشد. بسیاری از افراد از ماشین آفرود برای رفتن به ارتفاعات استفاده می کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید