۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
کد خبر: 55424002

جراحی لیپوماتیک با دستگاه لیپوماتیک (Vaser lipo یا Pal) چربی را از نواحی مورد نظر خارج می کند. بیماران اغلب لیپوساکشن را برای درمان شکم، پهلوها و کمر خود انتخاب می کنند و تزریق چربی به باسن نیز رایج است.

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک دستگاهی است که امروزه در بسیاری از امور پزشکی برای برداشتن چربی استفاده می شود. در مقایسه با روش های جراحی شکم مانند لیپوساکشن، لیپوماتیک نتیجه بهتری دارد. در این روش دستگاه از لرزش برای تخلیه چربی استفاده می کند.

این یک جراحی زیبایی برای از بین بردن چربی اضافی بدن است. این جراحی زیبایی عموما به صورت سرپایی و بدون بیهوشی عمومی انجام می شود. همچنین می تواند با عوارض بسیار کم، بیشتر چربی بدن را در یک جلسه از بین ببرد.

پوست بیمار پس از این روش شل نمی شود. علاوه بر این، لیپوماتیک به عنوان یک روش برای تقویت بدن شناخته شده است. نکته قابل توجهی که باید به خاطر داشت این است که کاهش سایز می تواند برای مدت طولانی ادامه یابد و همزمان سلولیت را از بین ببرد.

در این جراحی، چربی  به کمک حرکات ارتعاشی به صورت فیزیکی برداشته می شود و این کار بدون درد و خونریزی انجام می شود. این جراحی شامل تغییر اندازه و شکل بدن است و معمولا به سه تا هفت روز برای بهبودی نیاز است.

لیپوماتیک چگونه کار می کند؟

جراحی لیپوماتیک با دستگاه لیپوماتیک (Vaser lipo یا Pal) چربی را از نواحی مورد نظر خارج می کند. بیماران اغلب لیپوساکشن را برای درمان شکم، پهلوها و کمر خود انتخاب می کنند و تزریق چربی به باسن نیز رایج است.

جراح سوراخ هایی را برای ورود لوله های کانولا زیر پوست ایجاد کرده و از طریق این لوله ها چربی را از بدن خارج می کند. زخم های به جا مانده از سوراخ ها در عرض چند هفته ناپدید می شوند.

لیپوساکشن را می توان کم و بیش با روش لیپوماتیک یکی دانست. در روش لیپوماتیک سلول های چربی با استفاده از فناوری مادون صوت، ارتعاش و حرکت دوار ارتعاشی توسط لیپوماتیک شکسته می شوند.

در این فرآیند لوله های کانولا وارد بافت چربی شده و با استفاده از حرکات چرخشی و ارتعاشی آن را از بین می برند. در این حرکات هیچ آسیبی به عروق یا سلول های چربی وارد نمی شود.

مکش سلول های چربی با استفاده از چنین فناوری، تضمین می کند که آنها به طور کامل و بدون ایجاد آسیب خارج شوند. سلول های چربی که توسط لیپوماتیک از بدن خارج می شوند می توانند به عنوان پرکننده (فیلر) در سایر قسمت های بدن برای تقویت یا جوان سازی استفاده شوند.

برخلاف لیپوساکشن، این روش حداقل خونریزی و جای زخم را ایجاد می کند و زمان بهبودی نیز کوتاهتر است. برای این روش نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست و بیمار معمولا به زودی مرخص می شود.

با توجه به مقدار چربی که باید خارج شود، فرآیند جراحی ۲ تا ۳ ساعت طول می کشد و امکان راه رفتن بعد از عمل وجود دارد. یک تکنیک ساده، ایمن و جدید تحت بی‌ حسی موضعی در بیشترین ناحیه کاربردی اعمال می‌شود که به شما امکان می‌ دهد روز بعد روال زندگی روتین خود را مجددا شروع کنید.

اگر تمایل به انجام عمل لیپوماتیک در سعادت آباد را دارید به این سایت مراجعه کنید.

لیپوماتیک و لیپوساکشن چه تفاوتی دارند؟

در مقایسه با روش سنتی لیپوساکشن، لیپوماتیک موثرتر است و در مقایسه با سایر روش های حذف چربی مانند لیپوساکشن یا لیپولیز، نتیجه ای کاملا متفاوت و باورنکردنی ایجاد می کند.

سلول های چربی به جای استفاده از گرما یا تشعشع، ابتدا به روشی کاملا فیزیکی امولسیون می شوند. تخلیه آهسته امولسیون از بدن برای پیکربندی بدن مفید است و برخلاف روش های سنتی لیپوساکشن، این روش بسیار ایمن تر است.

لیپوساکشن ویزر (Vaser liposuction) و لیپوماتیک هر دو روش های زیبایی برای تجزیه بافت چربی هستند که باید از طریق ساکشن برداشته شوند. لیپوساکشن وازر برای شکستن سلول های چربی داخل ناحیه تحت درمان از فناوری فراصوت استفاده می کند.

در این روش سایر بافت ها و سلول ها تحت تاثیر قرار نمی گیرند، زیرا بافت های مختلف در فرکانس های مختلف ارتعاش می کنند، بنابراین امواج فراصوت فقط سلول های چربی را می شکند. برش های کوچکی برای مکش سلول های چربی که توسط امواج فراصوت شکسته شده اند ایجاد می شود.

با لیپوساکشن لیپوماتیک، جراح برش هایی را در ناحیه تحت درمان ایجاد می کند. سپس پزشک تونل هایی را برای رسیدن کانولا به مناطق چربی ایجاد می کند. پس از تکمیل تونل ها، ماده بیهوشی به بیمار تزریق می شود، بنابراین دردی وجود ندارد.

در تکنیک لیپوماتیک از یک کانول برای ارتعاش و تجزیه چربی استفاده می‌ شود که سپس با مکش آن را خارج می‌ کند. این روش با قرار دادن کانول در برش ها عمل می کند و سپس چربی با مکش استخراج می شود.

لیپوماتیک نسبت به سایر روش های پیکر تراشی بدن برتری دارد زیرا:

در نتیجه این فرآیند، سلول های چربی یکنواخت شده و شکل توپ مانند ایجاد نمی کنند و بخش هایی از چربی که در زیر پوست باقی می مانند نیز متقارن هستند.

مزایای لیپوماتیک در مقایسه با سایر روش ها :

مزیت لیپوماتیک این است که نسبت به سایر روش ها خطر کمتری برای از بین بردن چربی های اضافی دارد و همچنین هزینه عمل و خطر عفونت در این روش به مراتب کمتر است. علاوه بر این زمان کمتری برای جراحی لازم است و بعد از آن هیچ گونه حالت گودی یا سفتی روی پوست ایجاد نمی شود. بهبودی بیمار سریعتر است و میزان متعادلی از چربی برداشته می شود. چه چیزی بهتر از اینکه جای زخمی باقی نخواهد ماند.

نه رگ ها آسیب می بینند و نه قلب. این روش باعث افتادگی پوست نمی شود و حتی آن را سفت می کند. در نتیجه بدون هیچ خطری وزن کم می کنید و به دنبال آن به نتایج طبیعی دست خواهید یافت.

از جمله مزایای این روش کاهش درد است و تزریق بی حسی در این جراحی به صورت موضعی می باشد. نه بخیه و نه برش وجود ندارد. از آنجایی که کمتر خسته کننده است و آسیب جزئی به بدن وارد می کند، راحت تر است.

دستگاه های ساکشن چربی را در زیر پوست برآمده نمی کنند و توزیع یکنواخت چربی در زیر پوست را تضمین می کنند. جراحی ایمن و ساده انجام می شود. لیپوساکشن و جراحی زیبایی شکم روش های دائمی هستند.

تاکنون هیچ موردی از آمبولی چربی گزارش نشده است. درمان شامل بستری شدن نمی شود و بیمار پس از درمان مرخص می شود.

لیپوماتیک چیست؟

جمع بندی

لیپوماتیک جزء عمل‌های زیبایی بدن است که در بسیاری از کشورهای دنیا انجام می‌شود. از این روش در تمام اندام‌ها مانند شکم، پهلو، باسن، بازو و ران می‌توان استفاده کرد. عمل لیپوماتیک برای فرم‌دهی سینه و باسن نیز انجام می‌شود. در واقع جراحی لیپوماتیک یا پیکر تراشی روشی نوین برای تناسب اندام است.

تیم ما بسیار مفتخر است که بهترین متخصصان جراحی در این زمینه را در طول فرایند عمل در کنار شما قرار خواهد داد. همین الان با ما تماس بگیرید و یک وقت مشاوره و ویزیت با دکتر ایزدپناه را رزرو نمایید. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه می توانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید