به گفته سیدمحمد مرندی مشاور تیم مذاکره برجامی ایران، آمریکایی‌ها بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای «آمادگی توافق» داشتند اما «آشوب‌ها»، توافق را عقب انداخت.

آمریکایی‌ها برای توافق آمادگی داشتند / «آشوب‌ها»، توافق را عقب انداخت

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا؛ سیدمحمد مرندی، مشاور تیم مذاکره برجامی ایران گفت: طرف ما ماه‌هاست آماده توافق است و آن‌ها باید نهایتا تصمیم بگیرند. هروقت تصمیم گرفتند توافق به سرعت صورت می‌گیرد

وی افزود: همان‌طور که همگی می‌دانند مشکل از ایران نیست. ماه‌هاست که متن نهایی آماده است. متن نهایی مورد تایید ایران، چند ماه پیش مورد تایید رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل قرار گرفت؛ بنابراین کارهایی که ایران قرار بود انجام دهد، انجام داد. اول مشکل درون آمریکا، یعنی انتخابات میان دوره‌ای آمریکا بود و سپس آشوب‌ها بود. آن‌هایی که مستقیم یا غیر مستقیم تشویق به آشوب کردند، کار توافق را عقب انداختند. وگرنه آمریکایی‌ها بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای خود برای توافق آمادگی داشتند.

مرندی در ادامه گفت: الان هم می‌دانیم که آن‌ها با پیام‌ها و سیگنال‌هایی که می‌فرستند، تمایل زیادی به مذاکره دارند، اما باید اراده انجام آن را هم داشته باشند. به‌رغم تلاش لابی ضدایرانی، غربی‌ها مایل به توافق هستند و ایران هم منتظر است.

او تصریح کرد: غربی‌ها همان‌طور که برای همه روشن است به شدت به توافق نیاز دارند. شرایط غربی‌ها به خاطر جنگ در اروپا و به خاطر افزایش روزافزون تنش با چینی‌ها به گونه‌ای است که به توافق نیاز دارند. طرف ما ماه‌هاست آماده توافق است و آن‌ها باید نهایتا تصمیم بگیرند. هروقت تصمیم گرفتند توافق به سرعت صورت می‌گیرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید