وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: میزان اشتغال ایجاد شده در کشور از یک میلیون شغل فراتر رفت و به ۱.۵ میلیون شغل رسیده است.

ایجاد ۱.۵ میلیون شغل | دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ مشخص شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، سید صولت مرتضوی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اظهار این که میزان اشتغال تعهد شده در استان در پایان سال ۱۰۸ درصد محقق شده است، افزود: همچنین در سامانه رصد تعاون مازندران آمار اشتغال قابل رصد و راستی آزمایی است.

وی گفت: مازندران براساس گزارش منابع رسمی رتبه دوم ایجاد اشتغال دارد و از تلاش مسئولان استان قدردانی می‌کنیم.

وی با تاکید براین که در سال آینده با توجه به منابع ایجاد شده در حوزه اشتغال به ویژه دانش بنیان تلاش شود، گفت: از ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان در حوزه اشتغال باید بهره گیری شود.

وزیر تعاون با اظهار این که میزان اشتغال ایجاد شده در کشور از یک میلیون و ۵۰۰ هزار شغل فراتر رفته است، گفت: گزارش نهادهای آماری موید این موضوع است و کاهش نرخ بیکاری نیز این مسئله را تائید می‌کند.

مرتضوی تصریح کرد: در سامانه رصد وزارت تعاون، استانداری‌ها و ادارات کل تعاون استان نیز موید ایجاد یک میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی است و این اشتغال به شیوه‌های مختلف قابل راستی آزمایی است.

وزیر تعاوون با اظهار این که در هفته‌های آینده باید حداقل حقوق دستمزد را مشخص کنیم، گفت: کارگروه تعیین مصادیق حقوق و دستمزد در حوزه معاونت روابط کار ایجاد شد وبه صورت سه جانبه گرایی در حال تلاش هستند تا با کسب نظرات نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت اقدام کنند.

وی گفت: تعیین حقوق و دستمزد باید براساس تناسبی شامل سبد معیشت انجام شود و همه استان‌ها نیز باید با رویکرد سه جانبه گرایی گزارش‌ها را تقدیم وزارتخانه کنند.

مرتضوی نرخ تورم و لایحه بودجه را از جمله شاخص‌ها برای تعیین نرخ دستمزد بیان کرد و گفت: امیدواریم هفته آینده با حضور نمایندگان دولت، کارگران وکارفرمایان به جمع بندی در این زمینه برسیم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید