تا به امروز سه بازیکن ایرانی توانسته اند پیراهن بایرن مونیخ پرافتخارترین تیم بوندس لیگا در آلمان را برتن کنند.

پیوستن سردار آزمون به بایرن‌مونیخ صحت دارد؟

به گزارش سلام نو، پس از انتقال سردار آزمون به بایرلورکوزن در ژانویه ۲۰۲۲، اوضاع برای این مهاجم اصلاً خوب پیش نرفت. بایر ۲.۵ میلیون یورو برای آزمون به باشگاه سابقش زنیت سن پترزبورگ پرداخت؛ قیمتی مقرون به صرفه برای مهاجمی که در آن زمان ۲۵ میلیون یورو ارزش داشت. در واقع، این انتقال در تابستان باید رایگان می‌بود، اما زنیت تصمیم گرفت حداقل پول کمی برای بازیکن ستاره خود در آن زمان به دست بیاورد.

در لورکوزن، بیماری‌ها و مصدومیت‌ها بارها و بارها جلوی حرکت این بازیکن را گرفت. اگرچه سیوانه مربی وقت بایر چند بازی را به او داد، اما آزمون نتوانست در بلند مدت او را متقاعد کند. مطمئناً رویکردهای خوبی دیده می‌شد، به خصوص از نظر فوتبال ترکیبی و خلاقیت، اما هواداران اکثراً بیهوده منتظر گل‌ها و پاس گل‌های مهاجم ایرانی بودند و حتی در مواقعی او حتی امیدوارکننده‌ترین موقعیت‌های گلزنی را به طرز بدی از دست داد.

آزمون درست قبل از اخراج سیوانه و انتخاب ژابی آلونسو به عنوان جانشین او، دچار پارگی همسترینگ شد. پس از جام جهانی قطر، که با تیم ملی کشورش در مرحله گروهی حذف شد، آزمون خود را از نظر آمادگی جسمانی ضعیف دید. چندین هفته بود که او خودش را به عنوان یک جایگزین در جلو پیشنهاد می‌داد. آلونسو سرانجام پس از اجرای تمرینات جذاب به او این فرصت را داد و او از آن استفاده کرد.

سردار آزمون حالا با گلزنی و درخشش در ترکیب تیم آلمانی در بهترین شرایط روحی و روانی خود قرار دارد.

پیش از این علی دایی و وحید هاشمیان به واسطه درخشش در تیم های آرمینیابیلفیلد و بوخوم توانستند به پیراهن بایرن مونیخ برسند و علی کریمی نیز پس از رسیدن به عنوان مرد سال آسیا به تیم مشهور آلمانی پیوست.

با توجه به سابقه و علاقه مدیران بایرن مونیخ به بازیکنان ایرانی، می‌توان پیش بینی کرد در صورت تداوم درخشش سردار آزمون در لوزکوزن او این فرصت را داشته باشد که ظرف ۲ سال آینده، بتواند چهارمین فوتبالیست ایرانی بایرن مونیخ لقب بگیرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید