یک کارشناس حوزه کار پیش کشیدن موضوع مزد منطقه‌ای در شرایط حاضر را به منزله به چالش کشیدن حقوق و دستمزد کارگران دانست و با تاکید بر اینکه دستمزد ۱۴۰۲ باید به شیوه سالهای قبل تعیین شود، پیشنهاد کرد: موضوع منطقه‌ای کردن دستمزدها از سال آینده در شورای عالی کار مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

دستمزد ۱۴۰۲ کارگران چقدر می شود؟ | فرمول محاسبه مبلغ افزایش حقوق کارگران در سال جدید
به گزارش سلام نو، یک کارشناس حوزه کار پیش کشیدن موضوع مزد منطقه‌ای در شرایط حاضر را به منزله به چالش کشیدن حقوق و دستمزد کارگران دانست و با تاکید بر اینکه دستمزد ۱۴۰۲ باید به شیوه سالهای قبل تعیین شود، پیشنهاد کرد: موضوع منطقه‌ای کردن دستمزدها از سال آینده در شورای عالی کار مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

حمید نجف با اشاره به تاخیر کمیته دستمزد شورای عالی کار در تعیین هزینه سبد معیشت کارگران اظهار کرد: اعتقاد من این است که هر چه به انتهای سال نزدیک می شویم با این فرمانی که پیش می‌رویم ضریب خطای تصمیماتی که درباره دستمزد خواهیم گرفت بالاتر خواهد رفت، لذا باید دستمزد را از مسایل حاشیه‌ای خارج کنیم.

وی افزود:جامعه کارگری نگران دستمزد سال آینده است و نباید با کار نمایشی در آخرین ساعات سال به فکر تصویب دستمزد بیفتیم بلکه دغدغه ۱۲ میلیون کارگر ایرانی را که با حساسیت جلسات مزد را دنبال می‌کنند، درک کنیم.

این کارشناس حوزه کار درباره دستور بررسی مزد منطقه‌ای در برخی استان‌ها نیز گفت: پیش کشیدن چنین موضوعی با توجه به شرایط اقتصادی و در چنین وضعیتی از نظر زمانی به چالش کشیدن حقوق و دستمزد در کل کشور است و وزارت کار باید به آن ورود کند نه اینکه به استان‌ها نامه بزنیم و در حالی که زمان کافی وجود ندارد بخواهیم هزینه معیشت کارگران در استان‌ها را درآورده و اعلام کنند.۱۱ ماه سال را نادیده می‌گیریم و از برگزاری جلسات شورای عالی کار و طرح چنین مباحثی در آنجا خودداری می‌کنیم بعد به یکباره دو هفته مانده به عید به جای مشخص شدن تکلیف دستمزد به دنبال مسایل حاشیه‌ای دستمزد و مزد منطقه‌ای می‌رویم.

نجف تاکید کرد: بررسی مزد منطقه‌ای کار دو هفته آخر سال نیست. یکسال وقت داشتیم به این مباحث بپردازیم‌ و با این کار به نظر می‌رسد دستمزد تحت الشعاع قرار خواهد گرفت و به حاشیه خواهد رفت و نگرانی جامعه کارگری را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دستمزد ۱۴۰۲ باید به همان شیوه و روال سال‌های قبل دنبال و تعیین شود، پیشنهاد کرد: بحث مزد منطقه‌ای از ابتدای سال آینده در دستور کار شورای عالی کار قرار گیرد و با فراغ بال بیشتر پیگیری شود./ایسنا

کد خبرنگار: ۱۵
۲۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 13
  • علی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    12 0
    گویا خیال می‌کنند سال های گذشته کارگر راضی بوده یا حقوق عادلانه بوده ک ب روش سال گذشته دوباره میخواهند اقدام کنند.
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    12 2
    چرا خبر دروغ پخش‌ می کنی
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    8 0
    کاش حقوق کارگرا حداقل ۱۰ تمن میشد تا از گشنگی حفظ میشدیم
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    5 0
    هشدار به مسئولین محترم مزدمنطقه ای چالش مهاجرت به پایتخت و جاهایی که حقوق بیشتری دارند را جدی تر میکند واین تمام سیاستهای نظام مبنی بر جلوگیری از مهاجرت رانقش برآب میکند.پیگیری مزد منطقه ای توسط بعضی افراد اتوطئه های دیگری است که برای کشور مشکلی برمشکلات موجود می افزاید.اخطاری بزرگ و مهم!!!!!!
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    5 0
    مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی وابسته به دولت است بنابراین حقوق کارگران در هوا معلق است شورای عالی کار دست خالی است سال آینده هم داستان همان است
  • علی IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    3 1
    انشااله تمام جامعه کارگری و بازنشستگان جلوی مجلس تجمعات اعتراضی انجام خواهیم داد
  • ناشناس IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    15 2
    تیتری که می زنید با مطلب که می نویسید اصلا هماهنگی نداره وفقط مردمو سر کار میذارید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید