۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 55423730

در مطلب پیش رو به معرفی چند گزینه جذاب و مناسب برای انجام سفر یک روزه به شمال می پردازیم.

سفر یک روزه به شمال

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر ساکن پایتخت هستید و به دنبال یک مقصد ایده آل برای انجام سفر یک روزه به شمال هستید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با چند گزینه جذاب در این خصوص آشنا شوید.

شهرک تفریحی نمک آبرود

شهرک تفریحی نمک آبرود یکی از محبوب ترین گزینه ها برای انجام سفر یک روزه به شمال است. این قطب گردشگری در نزدیکی شهر چالوس و در فاصله ای حدود دویست کیلومتر با شهر تهران واقع شده است. بنابراین باید توجه داشته باشید که طی کردن مسیر تهران تا نمک آبرود حدود سه ساعت از شما زمان خواهد گرفت.

در درون این شهرک تفریحی امکانات گوناگونی از قبیل تله کابین، پیست کارتینگ، زیپ لاین، چتر پاراسل، هاورکرافت، شهربازی کودکان، قایق سواری، جت اسکی و... برای گردشگران در دسترس قرار گرفته است. تله کابین مجموعه نمک آبرود در حال حاضر شلوغ ترین تله کابین ایران است و روزانه هزار مسافر را از طریق کابین های چهار نفره خود به بالای قله مدوبن منتقل می کند. از فراز تله کابین نمک آبرود منظره ای بسیار چشمگیر و زیبا از شهر سرسبز چالوس پیش روی گردشگران قرار داده می شود که عامل اصلی محبوبیت این تله کابین می باشد. در شهرک تفریحی نمک آبرود علاوه بر تمام این امکانات تفریحی یک پارک جنگلی و یک تفرجگاه ساحلی نیز موجود می باشد.

سفر یک روزه به شمال

روستای ارنگه

روستای ارنگه

ممکن است فاصله نسبتا زیاد شهرک تفریحی نمک آبرود با شهر تهران برای بسیاری از افراد ایده آل نباشد و به دنبال گزینه ای نزدیک تر به خود باشند. روستای ارنگه یکی از این گزینه هاست که می تواند برای انجام سفر یک روزه به شمال مورد توجه واقع شود. این روستا در کیلومتر هجدهم چالوس">جاده چالوس و بر پهنه ای سبز و ییلاقی در کوهپایه های البرز واقع شده است. نرسیده به روستا یکی از تاریخی ترین گورستان های ایران با چند هزار سال قدمت را مشاهده خواهید کرد. در پشت این گورستان نیز یکی از زیباترین و معروف ترین آبشارهای استان البرز یعنی آبشار هفت چشمه قد برافراشته است. رودخانه ارنگه، آبشار آدران و دره هفت چشمه دیگر جاذبه های گردشگری ای هستند که نرسیده به روستای ارنگه می توانید از آنها بازدید کنید.

در دل بافت مسکونی این روستا نیز یک جاذبه گردشگری جذاب دیگر قرار گرفته است. این جاذبه چنار تاریخی ارنگه است که به عنوان قدیمی ترین چنار ایران شناخته می شود. این درخت چنار پیر و باشکوه در حیاط امامزاده حسین ارنگه قرار گرفته است. قله سه هزار متری پورا نیز دیگر جاذبه ای است که در نزدیکی روستای ارنگه قرار دارد.

سفر یک روزه به شمال

دریاچه ساهون

دریاچه ساهون

دریاچه ساهون نیز می تواند گزینه مناسبی برای انجام سفر یک روزه به شمال باشد. این دریاچه اگرچه فاصله چندان زیادی با شهر تهران ندارد اما در تقسیمات کشوری زیرمجموعه شهرستان آمل در استان مازندران به شمار می رود. برای بازدید از این دریاچه باید راه منطقه لاریجان آمل را پیش بگیرید و به ارتفاعات روستای نوا بروید. در پایان راه دریاچه ای آبی و زیبا را مشاهده خواهید کرد که توسط کوه ها محاصره شده است. ساهون در گذشته دریاچه بسیار بزرگی بوده است و بیش از هزار هکتار مساحت داشته است. اما در طی سال های اخیر رفته رفته این دریاچه نیز مانند بسیاری دیگر از پیکره های آبی کشور رو به خشکی گذاشت. در حال حاضر از شکوه سابق این دریاچه چیز زیادی به جا نمانده است. اما باید اقرار کرد که ساهون هنوز هم زیباست.

قلعه ملک بهمن

اگر به بناها و جاذبه های تاریخی علاقه مند هستید قلعه ملک بهمن می تواند گزینه مناسبی برای سفر یک روزه به شمال باشد. این قلعه یکی از جالب ترین و پرماجراترین قلعه های شمال ایران است. جالب است بدانید که قلعه ملک بهمن مقر حکمرانی طولانی ترین حکومت تاریخ بشر بوده است. خاندان پادوسبانیان در طی بیش از هزار سال کنترل این قلعه را در اختیار داشتند و بر نواحی نور، کجور، رویان و رستمدار حکومت می کردند. این حکومت محلی سرانجام با لشکرکشی شاه عباس صفوی به قلعه ملک بهمن سرنگون شد. به قلعه ملک بهمن قلعه ملک قلاع نیز گفته می شود. در نزدیکی این قلعه یک جاذبه طبیعی محبوب نیز قرار دارد که نام آن آبشار شاهان دشت است.

روستای نسا

سفر یک روزه به شمال حتما لازم نیست به مقصد یک آبشار یا دریاچه باشد. گاهی قدم زدن در دل کوچه باغ های یک روستای ساده و ییلاقی نیز می تواند لذت زاید الوصفی به همراه داشته باشد. نسا روستایی واقع در کیلومتر چهلم جاده چالوس است که سراسر فضای بافت و حاشیه آن با باغ های انبوه میوه پوشیده شده است. پیچیدن رایحه روح فزای این باغات میوه در دل کوچه باغ های روستا و استشمام این عطر بهشتی می تواند آخر هفته شما را تبدیل به یک تجربه فراموش نشدنی سازد.

آبگرم لاریجان

این جاذبه گردشگری نیز دیگر گزینه مناسب برای سفر یک روزه به شمال است. این آبگرم در درون منطقه لاریجان و در حول و حوش کیلومتر هفتاد جاده هراز قرار گرفته است. اگر در فصل های پاییز و زمستان هوس سفری کوتاه به شمال کشور به سرتان زد آبگرم لاریجان می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نگار IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    2 0
    آخه یه روزه که سیر نمیشیم بمیرم برا مازندران خوشگلمون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید