شیرینی پسته ای یکی از انواع شیرینی‌های مخصوص ایرانیه که نوع‌های مختلفی داره و تو شهرهای مختلف، با طعم و شکل‌های گوناگون پخته میشه و یکی از بهترین گزینه‌ها، برای عید نوروز به حساب میاد، چون طعم به شدت لذیذ و بافت خیلی نرمی داره.

آموزش درست کردن شیرینی پسته‌ای ساده در خانه

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، با نزدیک شدن به ایام نوروز پخت انواع شیرینی‌های رنگارنگ و خوشمزه خانگی رونق می‌گیرد. شیرینی‌های خانگی مخصوص نوروز معمولا خشک، ریز و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. شیرینی پسته‌ای یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و متنوع نوروزی است که از ترکیب پودر پسته و شیر خشک قنادی و شربت تهیه می‌شود. این شیرینی نیازی به پختن و فر ندارد و در مدت زمان کمی آماده می‌شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی پسته‌ای خوشمزه و مجلسی همراه با ارائه نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به مواد اولیه تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پسته‌ای

پودر پسته: ۳ پیمانه
شیر خشک قنادی: ۲۵۰ گرم
آب: ۱ پیمانه
شکر: ۴۰۰ گرم
گلاب: ۲ قاشق غذاخوری
پودر هل: یک چهارم قاشق چای‌خوری

نکات مربوط به مواد اولیه

گلاب

۱ ـ نکات مربوط به گلاب

همان‌طور که می‌دانیم گلاب عصاره خوشبوی گل محمدی است که مرغوب‌ترین نوع آن در شهرهای کاشان و میمند فارس تهیه می‌شود. امروز در همه فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌ها شیشه‌های گلاب را در اشکال و با نام‌های تجاری گوناگون می‌بینیم که بسیاری از آن‌ها خالص نیستند و عطر و بوی گلاب اصیل را ندارند. گلاب اصل بوی گل محمدی می‌دهد و شما بوی ترشیدگی از آن استشمام نمی‌کنید. رنگ گلاب اصل شفاف، روشن و بدون رسوب است. گلاب اصل همچنین طعمی سنگین و مایل به تلخی دارد؛ پس هنگام خرید گلاب به این نکات توجه داشته باشید.

۲ ـ نکات مربوط به شیر خشک قنادی

شیر خشک

توجه داشته باشید که شیر خشک قنادی با شیر خشک مصرفی کودکان متفاوت است. این شیرخشک را باید از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید. هنگام خرید توجه داشته باشید که شیر خشک قنادی دو نوع شور و شیرین دارد. از نوع شور آن برای تهیه سوسیس و کالباس استفاده می‌شود و برای تهیه شیرینی پسته‌ای باید از شیر خشک نوع شیرین استفاده کنید.

۳ ـ نکات مربوط به پودر هل

پودر هل

برای تهیه شیرینی حتماً از پودر هل سبز استفاده کنید؛ زیرا نسبت به هل سفید عطر بیش‌تری دارد و برای تهیه دسر و شیرینی مناسب‌تر است.

طرز تهیه شیرینی پسته‌ای

شیرینی پسته ای

۱ ـ برای شروع کار ابتدا پودر پسته را با شیر خشک کاملا مخلوط کنید.

۲ ـ آب را همراه با شکر داخل یک قابمله کوچک بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا کم کم بجوشد و قوام بیاید؛ سپس گلاب و پودر هل را به آن اضافه کنید و چند ثانیه بعد اجاق گاز را خاموش کنید.

۳ ـ بعد از اینکه شربت از حرارت افتاد، آن را به ترکیب پسته و شیر خشک اضافه کنید و خوب هم بزنید؛ سپس ترکیب این مواد را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و به مدت ۵ دقیقه مدام هم بزنید تا کمی خودش را بگیرد و بعد اجاق را خاموش کنید.

۴ ـ مواد را کنار بگذارید تا خنک شود. بعد از اینکه مواد خشک و خنک شد، مقداری از آن را بردارید و با دست به شکل‌های مختلف مثل دایره یا مربع در بیاورید و داخل ظرف مورد نظر بچینید. توجه داشته باشید که این شیرینی به دلیل چسبندگی زیاد قابلیت قالب زدن ندارد و باید حتما با دست به آن فرم بدهید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید