باغ کتاب از جمله جاذبه‌های مهم پایتخت است از این رو پیشنهاد می‌کنیم دیدن مجسمه‌های باغ کتاب تهران را از دست ندهید.

دیدن مجسمه‌های باغ کتاب تهران را از دست ندهید!

سلام نو _ سرویس گردشگری: حتما تصاویر بسیاری از مجسمه‌های نوستالژیک باغ کتاب در رسانه‌ها و فضای مجازی دیده‌اید که باید بگوییم اگر دنبال این مجسمه‌ها می‌گردید و می‌خواهید با آن‌ها عکس یادگاری بگیرید باید بلوک بهارستان را پیدا کنید. بیش از ۳۰ مجسمه که یادآور خاطرات خوب کودکی‌ است، از پینوکیو گرفته تا ژانوالژان در این فضا از شما استقبال خواهند کرد.

آشنایی با مجموعه جذاب باغ کتاب

باغ کتاب تهران ۳ طبقه است و هر طبقه دارای بخش‌های مختلف است. البته این یک بازدید طبقه به طبقه نیست بلکه بیشتر به صورت بلوک به بلوک انجام می شود. باغ کتاب دارای ۴ بلوک است. چهار بلوک معروف به بلوک A بهارستان، بلوک B خیالستان، بلوک C نگارستان و بلوک D سروستان که هر کدام دارای یک موضوع است.

شمالی ترین بلوک باغ کتاب تهران بلوک A است که به بهارستان معروف بوده و مخصوص کودکان است. در طبقه زیرین این بلوک می توانید به کتاب‌فروشی بزرگ کودک و نوجوان، اتاق مادر و نوزاد و خانه کودکان دسترسی پیدا کنید.

دیدن مجسمه‌های باغ کتاب تهران را از دست ندهید!

بلوک B یا خیالستان لذت بیشتری دارد و لذت گشت و گذار در باغ کتاب را چند برابر می کند. یک راهروی ۶۰ متری وجود دارد که دو بلوک A و C را به هم متصل می‌کند. در این راهرو دو راهرو نصب شده است و مردم بدون دردسر از این سو به آن سو می‌روند، اما این تنها یک جاذبه نیست. پرده‌های بزرگ اطراف پیاده‌رو با تصاویر و فیلم های مختلف فضایی خیالی ایجاد می‌کند و با آهنگ‌های مختلف فضای مطبوعی را به باغ کتاب می بخشد. اگر شما هم از طرفداران شبکه‌های اجتماعی و سلفی‌گرفتن هستید، این راهرو برای شما یک قسمت جالب و جذاب خواهد بود.

پردیس سینمایی باغ کتاب تهران در بلوک C واقع شده است که نگارستان نام دارد و شامل ۱۰ سینما و تئاتر است. خوب است بدانید که ورودی اصلی باغ کتاب تهران نیز در این بلوک است.

بلوک D به بزرگسالان و نوجوانان اختصاص دارد و یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های فرهنگی کشور را در خود جای داده است. در طبقه همکف این بلوک می‌توانید به کتاب‌فروشی و فروشگاه محصولات فرهنگی بزرگسالان دسترسی پیدا کرده و کتاب های موردعلاقه خود را با موضوعات مختلف خریداری کنید.

دیدن مجسمه‌های باغ کتاب تهران را از دست ندهید!

لمکده باغ کتاب از جمله بخش هایی است که برای مطالعه و استراحت طراحی شده است. در این بخش برای بازدید کنندگان مبل و صندلی فراهم شده تا با خیال آسوده و آرامش به استراحت یا مطالعه بپردازند.

پشت بام باغ کتاب: سقفی غول پیکر در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در باغ کتاب واقع در پایتخت ایران ساخته شده است. سقف باغ کتاب نیز فضای خاصی دارد و روی آن بسیار کار شده است.

بخشی از سقف به کاشت و گسترش فضای سبز اختصاص یافته است. این پشت بام برای همه باز است و از طریق فضای داخلی و بیرونی باغ کتاب قابل دسترسی است. در پشت بام رستوران ها و یک کافه وجود دارد که با منظره ای از زمین اطراف یک مکان عالی برای استراحت به شمار می رود.

مجسمه‌های دیدنی باغ کتاب تهران

استفاده جسورانه از مجسمه های مختلف در باغ کتاب، یکی از نکات مثبت و درخور توجه این مجموعه می باشد. در مجموع ۸۰ مجسمه و المان در باغ کتاب تهران وجود دارد که همگی آن به طور مستقیم و یا غیرمستقیم به موضوع کتابخوانی و مطالعه و نوشتن، مرتبط هستند.

دیدن مجسمه‌های باغ کتاب تهران را از دست ندهید!

یکی از مشهورترین مجسمه های باغ کتاب تهران مجسمه جودی آبوت است که بسیاری از افرادی که از این مجموعه بازدید به عمل آورده اند با آن عکس گرفته اند.

بسیاری از این مجسمه ها با توجه به داستان های پرطرفدار و محبوب کودکان، مانند گروهبان گارسیا و زورو برگزیده شده اند. یکی از زیباترین و دلرباترین مجسمه های موجود در این مجموعه، مجسمه شازده کوچولو است که بر روی سیاره اش در کنار گلش نشسته و هواپیمای جنگی راوی داستان نیز بالای سرش، در حال پرواز می باشد.

مجسمه دریا قلی سورانی

نقش هر وسیله نقلیه را در تاریخ ایران بخواهیم فراموش کنیم چرخ‌های لاری را نمی‌توان فراموش کرد. دوچرخه‌های قدیمی و بزرگی که اهمیت و اثرش وابسته به صاحبش بود. خیلی از بچه‌های شلوغ آن دوران با دوچرخه خود راهی خیابان می‌شدند و هیچ‌کس از دستشان راحت نبود ولی دریاقلی سورانی با همین دوچرخه لاری ایران را از خطر سقوط صددرصد آبادان نجات داد. داستان دریاقلی بیشتر شبیه شخصیت فیلم‌های آخرالزمانی است ولی ۳۰ سال پیش آن‌هم در ایران رقم خورده است. پیشنهاد می‌کنم با مطالعه و مشاهده مجسمه‌اش خاطره این مرد بزرگ را زنده نگه دارید.

دیدن مجسمه‌های باغ کتاب تهران را از دست ندهید!

مجسمه قصه‌های مجید

یکی از معروفترین مجسمه‌های باغ کتاب تهران که خاطرات نسل بزرگی از جوانان و بزرگسالان فعلی کشور را یادآوری می‌کند، مجسمه مجید است. آره همان مجید اصفهانی که با چرخ لاری دور کوچه‌های اصفهان می‌گشت و با ننه داستان‌های مختلفی می‌ساخت. با مشاهده مجید من که یاد کله‌جوش‌های ننه میفتم و داستان‌های مجید و معلم‌هایش؛ شما را نمی‌دانم.

مجسمه جودی ابوت

جودی، شخصیت اصلی انیمیشن دهه شصتی بود به نام بابا لنگ دراز. مطمئنا با او و کارهایش آشنایی دارید. دختری شلخته، متفاوت با دوستانش و البته مهربان که عاشق نوشتن و حرف زدن بود. داستان‌های جودی با آن موهای سرخ و دوشاخ خیلی از کودکان آن دهه را سرگرم کرده و حالا می‌توانید مجسمه‌اش را در باغ کتاب ببینید.

جز مجسمه‌های گفته شده ماکت شخصیت‌هایی مثل زورو، سندباد و علی‌بابا، جک و لوبیای سحرآمیز، رابین‌هود، پینوکیو، بزبز قندی و چوپان دروغگو نیز در این بخش از باغ کتاب وجود دارد.

دیدن مجسمه‌های باغ کتاب تهران را از دست ندهید!

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید