۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 55423629

سرخه‌حصار یکی از بهترین پارک‌های جنگلی تهران به شمار می‌رود از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم پارک ملی سرخه‌حصار کجا قرار دارد.

پارک ملی سرخه‌حصار کجا قرار دارد؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک ملی سرخه‌حصار تعدادی از اکوسیستم‌های طبیعی نادر و ارزشمند، استپی، بیشه‌ای، کوهستانی و دشتی کشور را در خود جای‌ می‌دهد و در عین حال الگویی تمام‌عیار از شرایط اقلیمی بوم‌شناختی منطقه تهران است. حیات وحش پارک ملی سرخه‌حصار از جنبه‌های زیبایی شناختی، بوم‌شناختی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و تفریحی از چنان ارزش والایی برخوردار است که اطلاق کلمه کم‌نظیر را در مورد آن توجیه می‌کند. در ادامه به مختصری از این پارک ملی و محل قرارگیری آن می‌پردازیم.

درباره پارک ملی و زیبای سرخه‌حصار

با توجه به توپوگرافی زمین در این پارک، واحدهای گیاهی متعددی در آن به وجود آمده‌اند. رویشگاه‌های بسیار غنی پارک متشکل از جوامع گیاهی متعددی هستند و تاکنون حدود ۳۲ واحد گیاهی و ۵۲ خانواده مختلف در این پارک شناسایی شده‌اند. انواع درختان، درختچه‌ها، گرامینه‌ها، علف‌ها و گلسنگ‌های مربوط به اقلیم منطقه در پارک ملی سرخه‌حصار وجود دارد. در پارک سرخه‌حصار بعضی از گونه‌ها واجد ارزش فراوانی از لحاظ اکولوژیکی، حفاظتی، دارویی و صنعتی هستند. تعدادی از این گونه‌ها در ردیف گیاهان نادر و در حال انقراض ثبت شده‌اند.

پارک ملی سرخه‌حصار کجا قرار دارد؟

پارک ملی سرخه‌حصار شکارگاه دوران قاجار بوده و بعد از آن به عنوان پارک حفاظت‌شده از سوی شورای عالی حفاظت محیط زیست به تصویب رسید و امروزه، مانند پارک ملی خجیر که یکی از مناطق دیدنی و حفاظت‌شده در تهران محسوب می‌شود به شکل پارک ملی درآمده و تحت حفاظت است. اما نکته مهم این است در که این پارک که هم‌اکنون تحت حافظت قرار دارد، بخشی به استفاده عموم مردم اختصاص پیدا کرده است و بخشی از نیازهای رفاهی و تفریحی مردم را رفع می‌کند.

مردم شهرنشین تهران در روزهای تعطیل سال و در روزهای آخر هفته، وقت خود را در پارک جنگلی سرخه حصار با دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی گذرانده و از هوای پاک و مطبوع آنجا لذت می‌برند. با پیاده‌روی در هنگام شب و در حین دم و بازدم ریه‌های خود را با هوای تمیز و پاکیزه پارک پر کنید و اجازه دهید نسیم خنک و دلپذیرش شما را در خود غرق کرده و لذتی باورنکردنی را به شما هدیه دهد.

پارک ملی سرخه‌حصار کجا قرار دارد؟

پارک جنگلی سرخه حصار و نظیر آن، که از دسته پارک‌ها حفاظت‌شده و ملی هستند، کمک شایانی در جهت بهبود آلودگی‌های موجود در شهر تهران کرده و با تولید اکسیژن هوای سالم و تمیزی را در اختیار عموم مردم می‌گذارد و در جهت کاهش بیماری‌های ریوی ناشی از آلودگی هوا مؤثر واقع خواهند شد. پارک ملی سرخه حصار در شرق تهران، در محدوده منطقه ۱۳ قرار دارد. این مجموعه به‌دلیل وسعت زیاد، امکانات متنوع، به یکی از مراکز تفریحی خانواده‌های تهرانی تبدیل شده است.

جاذبه‌های مهیج پارک ملی سرخه حصار

وقتی وارد چنین طبیعتی می‌شوید، جذاب‌ترین و راحت‌ترین تفریحی که برای همه افراد در دسترس است، پیاده‌روی‌های طولانی مدت خواهد بود. قدم‌زدن در میان درختان بلندقامت و تنفس اکسیژن حاصل از درختان این جنگل، لذتی دلچسب برای ساکنان شهر دودی تهران است. تمام نشانی‌ها، خیابان‌ها و میدان‌ها در پارک جنگلی سرخه حصار، با نام انواع درختان نام‌گذاری شده است و از جذابیت‌های طبیعت‌گردی در این جنگل، توجه به نام این مسیرها است.

دوچرخه‌سواری

بسیاری از گردشگران طرفدار پیست‌های دوچرخه‌سواری در تمام پارک‌های جنگلی تهران هستند و سرخه حصار یکی از بهترین پیست‌ها را برای دوچرخه‌سواری دارد.

پارک ملی سرخه‌حصار کجا قرار دارد؟

با دوستانتان به این پیست بروید و از دوچرخه‌سواری دسته‌جمعی و رکاب‌زدن در امتداد درختان سرسبز و بلندقامت لذت ببرید. اگر دوچرخه ندارید، می‌توانید از دوچرخه‌های این پارک استفاده کنید.

دهکده تفریحی

در پارک ملی سرخه حصار تهران یک دهکده تفریحی با نام کاج تعبیه شده است که در آن امکانات بسیاری از بازی‌های مهیج از جمله پینت‌بال، لیزرتگ، بیلیارد، پینگ‌پنگ، فوتبال‌دستی، دارت و… برای خلق لحظه‌های شاد و مهیج تعبیه شده است. علاوه بر این بازی‌ها، پارکینگ و باغ رستوران با اجرای موسیقی زنده، از دیگر مزیت‌های این مجموعه محسوب می‌شوند.

زمین‌های سربسته و سرباز پینت‌بال از بخش‌های مهیج و جذاب دهکده تفریحی سرخه حصار تهران است. در هر سری در مدت زمان ۲ ساعت می‌توانید این بازی مهیج را با گروه‌های ۴ تا ۱۰نفره تجربه کنید. جلیقه ضد گلوله، لباس، دستکش، محافظ گردن، اسلحه و ماسک از وسایلی هستند که می‌توانید پیش از شروع بازی از مجموعه پینت‌بال سرخه حصار تحویل بگیرید.

محل قرارگیری پارک جنگلی سرخه حصار

پارک جنگلی سرخه حصار در شهر تهران، خیابان دماوند، جنب ترمینال شرق واقع شده‌ است.

پارک ملی سرخه‌حصار کجا قرار دارد؟

برای رسیدن به این پارک زیبا، که با وجود درختان بسیار تنومندش زیبایی خود را چندین و چند برابر کرده مسیرهای مختلفی وجود دارد که ما به شما راحت‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم. اگر از وسیله حمل‌ونقل عمومی مانند مترو استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید به پارک برسید. ایستگاه‌های مناسب و نزدیک به پارک شامل: ایستگاه تهرانپارس، شهید باقری و کلاهدوز است که از بهترین مسیرها می‌توان به ایستگاه فرهنگسرا اشاره کرد.

اگر با خودرو شخصی رفت‌وآمد می‌کنید، برای دسترسی به پارک به سمت بزرگراه رسالت رفته و وارد بزرگراه شوید، بعد به سمت بزرگراه شهید یاسینی رانندگی کنید و وارد مسیری شوید که به پارک منتهی است.مسیر دیگر را می‌توان از سمت خیابان آزادی آدرس داد؛ به سمت خیابان انقلاب و دماوند بروید، وارد اتوبان عباس دوران شوید و در آخر با ورود به خیابان اقاقیا از پارک جنگلی سرخه حصار دیدن کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید