آمریکا در نشست شورای حکام آژانس اتمی از ایران خواست غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم که مغایر با رفتار همه کشورهای سراسر جهان است را کنار بگذارد.

آمریکا: ایران باید تولید اورانیوم ۶۰ درصدی را متوقف کند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران خواست غنی‌سازی ۶۰ درصدی را متوقف کند.

بیانیه دولت آمریکا را «لاورا هالگیت» نماینده این کشور در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین قرائت کرد.

نماینده آمریکا، بدون اشاره به نقض عهد کشورهای غربی به ویژه واشنگتن در برجام گفت: «ایران کماکان به توسعه برنامه هسته‌ای خود فراتر از محدودیت‌های برجام ادامه می‌دهد.»

هالگیت با بیان اینکه ادامه تولید اورانیوم ۶۰ درصدی در ایران «هیچ هدف صلح‌آمیز باورپذیر» ندارد گفت: «ایران باید این فعالیت به شدت نگران‌کننده که مغایر با رفتار همه کشورهای سراسر جهان است را کنار بگذارد.»

نماینده آمریکا در بخش دیگری از سخنانش تلاش کرد ایران را مقصر متوقف ماندن مذاکرات رفع تحریم‌های وین جلوه دهد.

او گفت: «سپتامبر گذشته ایران با طرح مطالباتی که می‌دانست غیرممکن و غیرواقع‌بینانه‌اند امیدهای بازگشت سریع به اجرای کامل برجام را بر باد داد.»

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین مردادماه سال جاری در وین برگزار شد اما بعد از آن دچار وقفه شده است تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

کشورهای غربی از طریق به راه انداختن جنگ رسانه‌ای-تبلیغاتی طی ماه‌های گذشته در تلاش بوده‌اند مقاومت ایران برای پافشاری در خصوص منافع این کشور را بشکنند.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید