قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای درحدفاصل روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته ۷۰ میلیون تومان ریخته است

ریزش قیمت خودرو همچنان ادامه دارد/  پژو ۲۰۷ اتوماتیک طی ۲ روز ۷۰ میلون ارزان شد

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، قیمت خودرو تحت تاثیر وقایع این روزهای بازار ارز، ظرف ۴۸ ساعت گذشته کاهش پیدا کرده است. دقیقا از ابتدای هفته دلار بالاخره از دست لجبازی برداشت و اثر ریزش ۱۰ درصدی قیمت اسکناس آمریکایی، از روز دوشنبه در بازار خودرو نمایان شده است. بررسی‌های فرارو از وضعیت بازار و جدیدترین ارقام پیشنهادی فروشندها نشان می‌دهد در حدفاصل روزهای دوشنبه و سه‌شنبه قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد بین ۱۰ تا ۷۰ میلیون تومان ریخته است.

قیمت محصولات سایپا؛ ریزش ۳۰ میلیونی تیبا

قیمت محصولات سایپا بعد از ریزش اخیر نرخ دلار، ظرف دو روز بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون ریخته است. تیبا صندوقدار که یکی از ارزان‌ترین خودروهای داخلی است و از خط تولید خارج شده، بیشتر از سایر محصولات سایپا در این مدت قیمتش کاهش پیدا کرده و با افت ۳۰ میلیونی از این حیث رکوددار بوده است. تیبا صندوقدار را روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۳۵۵ میلیون تومان می‌فروختند درحالی که این مدل روز یکشنبه ۱۴ اسفند در بازار آزاد معادل ۳۸۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. قیمت تیبا ۲ یا همان تیبا هاچ‌بک دقیقا مثل نسخه‌های صندوقدار در این دو روز ۳۰ میلیون تومان تنزل پیدا کرد و بابت این یکی، روز سه‌شنبه ۳۶۰ میلیون تومان رد و بدل می‌شد.

ساینا دنده‌ای و کوییک دنده‌ای معمولا در بازار خودرو با یک قیمت خریدوفروش می‌شوند. روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند خرید ساینا دنده‌ای و کوییک دنده‌ای از بازار آزاد خودرو به‌طور میانگین ۳۷۰ میلیون تومان آب می‌خورد و می‌توانیم افت قیمت این دوتا مدل را بعد از ریزش قیمت دلار، ۲۵ میلیون تومان درنظر بگیریم. شاهین G در کارخانه و بازار گران‌ترین عضو سایپاست و روز سه‌شنبه خرید آن ۶۷۰ میلیون تومان هزینه داشته که به‌معنی کاهش ۱۰ میلیونی آن در این مدت است.

قیمت محصولات ایرانخودرو؛ ریزش ۷۰ میلیونی ۲۰۷

قیمت محصولات ایرانخودرو بعد از نزولی شدن روند دلار، در عرض دو روز بین ۱۰ تا ۷۰ میلیون کاهش پیدا کرده است. پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای که از اواخر بهمن مرز یک میلیارد رو رد کرد و روز یکشنبه یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون معامله می‌شد، در ۴۸ ساعت یعنی ظرف روزهای دوشنبه و سه‌شنبه قیمتش ۷۰ میلیون تومان ریخت. حالا گران‌ترین خودرو داخلی را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌کنند. بعد از ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای که بیشتر از همه محصولات داخلی در این دو روز ارزان شده، باید به تارا اتوماتیک اشاره کنیم. مدلی که یکی دیگر از گران‌ترین محصولات داخلی است، اما با افت قیمت ۴۰ میلیونی که در این دروز تجربه کرده، از باشگاه مدل‌های یک میلیاردی خارج شده و روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند خرید آن در بازار آزاد ۹۶۰ میلیون تومان هزینه داشته است.

دنا پلاس اتوماتیک که گران‌ترین عضو خانواده نسبتا پرجمعیت دنا به‌حساب می‌آید، در این دو روز ۲۰ میلیون تومان از ارزش خودش را از دست داده و این یکی را روز سه‌شنبه ۹۱۰ میلیون تومان می‌فروختند. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که قرار است اسفند امسال از خط تولید خارج شود، روز سه‌شنبه ۵۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شد و ارزش این محصول در بازار آزاد ۲۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. رانا پلاس یکی از ارزان‌ترین خودروهای ایرانخودرو است و افت قیمت آن در این مدت ۲۰ میلیون تومان بود. چون روز سه‌شنبه فروشنده‌های رانا پلاس به‌طور متوسط رقم ۵۹۰ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دادند و رانا پلاس روز یکشنبه ۱۴ اسفند ۶۱۰ میلیون تومان قیمت داشته است.

اثر ریزش دلار در بازار خودرو

خودرو

یکشنبه ۱۴ اسفند

سه‌شنبه ۱۶ اسفند

میزان افت قیمت

تیبا صندوقدار

۳۸۵ میلیون تومان

۳۵۵ میلیون تومان

۳۰ میلیون تومان

کوییک دنده‌ای

۳۹۵ میلیون تومان

۳۷۰ میلیون تومان

۲۵ میلیون تومان

ساینا دنده‌ای

۳۹۵ میلیون تومان

۳۷۰ میلیون تومان

۲۵ میلیون تومان

شاهین G

۶۸۰ میلیون تومان

۶۷۰ میلیون تومان

۱۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

۶۱۰ میلیون تومان

۵۹۰ میلیون تومان

۲۰ میلیون تومان

۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای

یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان

۷۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک

یک میلیارد تومان

۹۶۰ میلیون تومان

۴۰ میلیون تومان

رانا پلاس

۶۰۰ میلیون تومان

۵۹۰ میلیون تومان

۱۰ میلیون تومان

سمند LX

۵۷۵ میلیون تومان

۵۶۰ میلیون تومان

۱۵ میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک

۹۳۰ میلیون تومان

۹۱۰ میلیون تومان

۲۰ میلیون تومان

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید