مصرف بیشتر میوه و جایگزینی مواد نشاسته ای به بیماران کبد چرب توصیه می شود اما برخی میوه ها به دلیل داشتن قند بالا می توانند سبب چاقی شوند.

با جایگزینی میوه به جای وعده غذایی لاغر می شویم؟

به گزارش سلام نو به نقل از سیناپرس، دکتر سید موید علویان، فوق تخصص گوارش و کبد، عضو فرهنگستان علوم پزشکی و استاد دانشگاه بقیه الله در این باره گفت: باور اینکه اگر شام نخوریم، لاغر می شویم کاملا غلط است. اصولا بهتر است فاصله شام تا خواب حدود دو ساعت باشد. باید دانست که میزان کالری دریافتی در طول شبانه روز مهم است. میزان سوخت آنها با انجام فعالیت های ورزشی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

همچنین باور درمان کبد چرب با حذف کامل مواد کربوهیدرات و برنج کاملا غلط است. کم کردن میزان مواد نشاسته ای دریافتی توصیه می شود اما حذف آنها نه امکان پذیر و نه درست است.

وی گفت: نان ، برنج و سب زمینی حاوی کربوهیدرات هستند و میزان قابل توجهی فیبر را هم به بدن می ‌رسانند. پس حذف کامل آنها مفید نیست اما مواد قندی صنعتی و حاوی شکر را باید ار رژیم غذایی خود حذف کرد.

همچنین گفته می شود، نباید از غذا خوردن لذت برد. این باور نیز کاملا اشتباه است. بر عکس توصیه می شود تا هنگام غذا خوردن تمام هوش و حواس خود را معطوف به غذاخوردن کنید. تمام غذاها را مزه مزه کنید و آرام بجوید. اگر در هنگام غذاخوردن به بشقاب خود توجه نکنید و به تماشای تلویزیون یا کارهای دیگر مشغول باشید، دیرتر احساس سیری می کنید و در نتیجه بیشتر غذا می خورید.

این باور که اگر به جای غذا از میوه بیشتر استفاده کنیم تا لاغر شویم نیز کاملا غلط است؛ هرچند مصرف بیشتر میوه و جایگزینی مواد نشاسته ای به بیماران کبد چرب توصیه می شود اما باید دقت کرد برخی میوه ها به دلیل داشتن قند بالا می توانند سبب چاقی شوند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید