­رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: قیمت خودرو در حاشیه بازار با توجه به کاهش نرخ ارز، ریزشی شده و ۵ تا ۱۰ درصد کاهش داشته است.

ریزش قیمت برخی خودروهای خارجی تا ۱۰۰ میلیون تومان / تیبا ۲۰ میلیون ارزان شد

به گزارش سلام نو به نقل از صدا و سیما، آقای سعید مؤتمنی با اشاره به تاثیر نرخ ارز روی قیمت انواع کالاها از جمله کالاهای سرمایه‌ای، افزود: به طور نمونه قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۵۶۰ میلیون تومان به ۵۲۰ میلیون تومان و قیمت پژو پارس نیز از ۵۵۵ میلیون تومان به ۵۱۷ میلیون تومان در حاشیه بازار کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو ادامه داد: خودرو تیبا نیز حدود ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و از ۳۵۵ میلیون تومان به ۳۳۵ میلیون تومان رسیده است.

وی گفت: این کاهش قیمت در مورد خودروهای گران‌قیمت‌تر بیشتر احساس می‌شود. به عنوان مثال قیمت خودرو هایما اس ۷ از یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان به حدود یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان رسیده است و برخی از خودروهای خارجی نیز تا ۱۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند.

موتمنی اضافه کرد:‌با توجه به اینکه خودرو به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است بنابراین تغییرات نرخ ارز نیز بر آن اثرگذار است؛ از این رو در هفته‌های اخیر که نرخ ارز در بازار افزایش یافت، قیمت خودرو نیز افزایشی شد، اما اکنون که قیمت ارز در بازار در حال ریزش است، خودرو نیز در سراشیبی قیمتی قرار گرفته است.

وی ضمن هشدار به خریداران خودرو، گفت: نکته‌ای را که خریداران خودرو باید به آن توجه داشته باشند این است که در هنگام خرید خودرو از نمایندگی، وجه مورد نیاز برای خرید را فقط به حساب خودروساز واریز کنند نه حساب شخص یا نمایندگی؛ زیرا در مواردی مشاهده شده که مردم برای خرید خودرو به نمایندگی مراجعه می‌کنند و لذا وجه آن را به حساب شخص و یا نمایندگی واریز می‌کنند که با این اقدام دچار مشکلاتی شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید