سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می گوید این کشور به اهداف خود از طریق عملیات نظامی در اوکراین دست می یابد.

واکنش روسیه به پیشنهادات صلح ارایه شده از سوی چین

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه چشم انداز کنونی برای برگزاری مذاکرات صلح با اوکراین را روشن نمی داند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد از دیدگاه روسیه هیچ پیش‌نیازی برای صلح در اوکراین وجود ندارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران در خصوص پیشنهادات صلح ارائه شده از سوی پکن گفت: عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین ادامه دارد. در این شرایط هیچ پیش نیازی برای گذار به صلح وجود ندارد. بنابراین روسیه با ادامه عملیات ویژه به اهداف خود دست یافته است.

پسکوف درادامه یادآور شد که چین به عنوان یک کشور بزرگ و قدرتمند می‌تواند نظر خود را در مورد مشکلاتی که در دستور کار جهانی قرار دارد، ارائه کند و روسیه هم پیشنهادات اارئه شده از سوی طرف چینی را مورد توجه بسیار قرار می دهد.

سخنگوی کرملین در در پاسخ به این سوال که این موضوع در مذاکرات آتی بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «شی جین پینگ» همتای چینی وی مطرح می شود یا خیر، گفت که دو کشور ارتباط خود را در سطوح مختلف حفظ کرده اند و سران دو کشور گفتگوی جدی و قابل اعتمادی با همدیگر دارند.

پوتین ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) به درخواست سران جمهوری‌های دونباس، دستور آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین را صادر کرد. جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (اول تا پنجم مهر) برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی برگزار و اکثریت رای‌دهندگان با الحاق این مناطق به روسیه موافقت کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید