حمیدرضا نجف‌پور کردی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، ضمن اعلام زمان واگذاری نخستین سهام بورسی به معلمان گفت: سال آینده ۵ شرکت زیرمجموعه بورسی می‌شوند.

معلمان سهام بورسی می‌گیرند + زمان واگذاری

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: زیرساخت‌های لازم برای بورسی شدن شرکت‌ها فراهم و نهایی شده است و در گام اول، یعنی ۶ ماهه اول سال آینده، ۵ شرکت زیرمجموعه بورسی می‌شوند.

حمیدرضا نجف‌پور کردی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره آخرین وضعیت محاسبه ارزش افزوده دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان عضو گفت: اقدامات لازم مدتی است که آغاز و مدل محاسبه ارزش مالکانه دارایی‌ها مشخص شده است.

وی افزود: برای این منظور باید دارایی‌ها وارد بورس شوند. شرکت‌های تابعه موسسه را از ابعاد گوناگون بررسی کردیم و مشخص شد که بسیاری از شرکت‌ها باید برای بورسی شدن فرآیندهایی را طی و موانع بورسی شدن را رفع کنند.

اردیبهشت سال آینده سهام اولین شرکت بورسی را به فرهنگیان تقدیم می‌کنیم

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه در راستای افزایش شفافیت گام‌های اساسی برداشته‌ایم و معلمان باید به اطلاعات موسسه و شرکت‌ها دسترسی داشته باشند گفت: بحث سهام‌داری معلمان طی چندسال اخیر مطرح بوده، اما اجرایی نمی‌شد. اکنون با مصوبه هیئت امنای صندوق در حال پیگیری این کار هستیم.

نجف‌پور افزود: در حال حاضر، زیرساخت‌های لازم برای بورسی شدن شرکت‌ها، فراهم و نهایی شده و در گام اول یعنی ۶ ماهه اول سال آینده، ۵ شرکت زیرمجموعه بورسی می‌شوند و تلاش می‌کنیم اردیبهشت سال آینده سهام اولین شرکت بورسی را به فرهنگیان تقدیم کنیم.

پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان به ۵۰ هزار فرهنگی بازنشسته

وی همچنین با بیان اینکه صندوق در سنوات گذشته شرایط مطلوبی از حیث نقدینگی نداشت عنوان کرد: بعضاً مدت‌ها طول می‌کشید تا یک فرد به حق خود برسد اما اکنون این اتفاق در کمترین زمان ممکن رخ می‌دهد. طی ۶ ماه اخیر قریب به ۱۸۰۰ میلیارد تومان به ۵۰ هزار فرهنگی که بازنشسته شده و سهمشان را از صندوق مطالبه کرده بودند، پرداخت شد.

میانگین و حداکثر دریافتی فرهنگیان از صندوق ذخیره

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: هر فرهنگی بازنشسته به طور میانگین حدود ۴۵ میلیون تومان از صندوق دریافت می‌کند و بالاترین رقم نیز حدود ۱۰۰ میلیون تومان است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید