بسیاری از افراد جامعه توان خرید یک واحد کامل مسکن را ندارند لذا این افراد میتوانند بصورت مـتـری در بورس مسکن بخرند. افراد با هر مقدار سرمایه ای حتی اندک میتوانند چندمتر زمین خریداری کنند.

بهترین سرمایه گذاری با پول کم

در گام اول سرمایه گذاری بهتر است واقع بین و آینده نگر باشید.سرمایه گذاری و کسب سود مستمر فرآیندی زمان بر است و انتظار پولدار شدن فوری و در مدت زمان کم اشتباه است. وقتی صحبت از سرمایه گذاری به میان می آید، گزینه های مختلفی برای شما وجود دارد و هر گزینه دارای سطح سودآوری، ریسک و بازه زمانی خاص خود است.

چرا باید سریعتر سرمایه گذاری کنیم؟

در اسفند ماه ۱۴۰۱ قیمت دلار به ۶۰ هزار تومان رسید! نرخ تورم سرسام آور و گرانی بیش ازحد فعلی به ما گوشزد میکند که برای اینکه بتوانیم قدرت خرید داشته باشیم باید سرمایه ی خود را با سرمایه گذاری صحیح رشد دهیم وگرنه روز به روز ارزش پول ما کمتر میشود. بیایید بهترین گزینه ها را بررسی کنیم:

خرید مـتـری مسکن در بورس

بسیاری از افراد جامعه توان خرید یک واحد کامل مسکن را ندارند لذا این افراد میتوانند بصورت مـتـری در بورس مسکن بخرند. افراد با هر مقدار سرمایه ای حتی اندک میتوانند چندمتر زمین خریداری کنند. قاعدتا با افزایش قیمت آن زمین با گذشت زمان، ارزش واحدهای خریداری شده ی این صندوق‌ها هم افزایش پیدا خواهد کرد و بنابراین، سهامداران از این افزایش قیمت سود میبرند. پذیره نویسی این صندوق با نماد معاملاتی (ارزش مسکن ۱) در «بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس» قابل انجام میباشد. برای خرید مـتـری مسکن در بورس نیاز است وارد بازار بورس شد به این ترتیب که : ثبت نام در سامانه سجام > دریافت کد بورسی> ثبت نام در کارگزاری> خرید اوراق سهام مسکن متری

خرید سهام گوگل ، اپل  ، تسلا ، آمازون

در وضعیت کنونی اقتصاد ایران قطعا داشتن درآمد دلاری باعث پیشرفت چشمگیر زندگی افراد خواهد شد. داشتن درآمد دلاری آنلاین در ایران ممکن است. شما با آموزش فارکس رایگان در سایتهای معتبر مانند گوگل فارکس میتوانید در بروکر معتبر  (کارگزاری جهانی) ثبتنام کنید و سهام های بین المللی مهم و رو به پیشرفت مانند سهام گوگل ، اپل  ، تسلا ، آمازون را خریداری کنید. این شرکت ها به خوبی تثبیت شده اند، سابقه قوی دارند و پتانسیل خوبی برای رشد دارند و آنها را به یک گزینه سرمایه گذاری مطمئن تبدیل می کند.مهمترین ویژگی که بسیاری از افراد را به بازار فارکس جذب میکند ، مقدار سرمایه اولیه کمتر در مقایسه با بقیه ی بازارهای مالی میباشد. افراد میتوانند با مبالغ ۱۰۰ دلار و حتی کمتر کار خود را در این بازار شروع کنند. در این بازار با ثبات و بزرگ همه چیز خرید فروش میشود از جمله نمادهای مربوط به نفت و گاز ، فلزات گرانبها طلا، نقره، پلاتین و ... ، سهام شرکت‌های خودروسازی تسلا ، بی ام و ، پورشه و ...، سهام باشگاه‌های ورزشی ، کالاهای اساسی زندگی مانند گندم، قهوه، شکر و ... نیز همگی بخشی از این معاملات است که افراد در ایران و سراسر جهان میتوانند روزانه بصورت آنلاین خرید و فروش کنند.لازم به ذکر است که پیش نیاز سرمایه گذاری موفق کسب دانش و آموزش حرفه ای است.

خرید ملک نقلی یا کلنگی

سرمایه گذاری در زمین کوچک می تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت خوب باشد، زیرا ارزش زمین در ایران همراه با تورم افزایش می یابد. افزایش هزینه‌های مواد اولیه ،افزایش هزینه‌های ساخت و ساز و نیروی کار، مالیات‌، هزینه‌ اجاره ماشین آلات و سایر عوامل ناشی از تورم می‌تواند هزینه ساخت و ساز را افزایش داده و در نتیجه نرخ ملک شما را افزایش دهد. چرا ملک کلنگی خوب است؟ ارزش یک ملک کلنگی زمانی بیشتر است که در منطقه‌ی شلوغ یا محل انبار کسب و کارها قرار دارد. این نوع زمین‌ها ممکن است برای ساخت ساختمان‌های جدید مورد استقبال ساختمان سازها قرار گیرند که طبعا بهتر از خرید یک قطعه زمین خالی در مناطق کم ساخت و سازاست. پیشنهاد میکنیم در این خصوص با توجه به مقدار سرمایه ای که دارید از یک کارشناس املاک راهنمایی بگیرید.

خرید طلای آب شده و دست دوم

مشاهده کردیم که در اسفند ماه ۱۴۰۱ قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به بیش از ۲ونیم میلیون تومان رسید.طلا یک دارایی امن و ذخیره ارزش محسوب می شود. سرمایه گذاری در طلا می تواند مانعی در برابر تورم و کاهش ارزش پول ایجاد کند. خرید طلای آب شده و دست دوم خوب است زیرا فاقد اجرت و دستمزد است. طلای بدون اجرت به دلیل قابلیت نقد شوندگی بالا و قدرت خرید ثابت در مقابل تورم، به عنوان یک راه حل سرمایه گذاری منطقی در نظر گرفته می شود.

صندوق های سرمایه گذاری

برخی از افراد صندوق های سرمایه گذاری را ساده ترین روش سرمایه گذاری در داخل کشور می دانند. چارچوب صندوق های سرمایه گذاری مجموعه ای از اوراق بهادار بازار داخلی مانند سهام، اوراق قرضه و سایر ابزارهای مالی را در بر می گیرد. این صندوق ها با ایفای نقش به عنوان واسطه، فرصت سرمایه گذاری در بازارهای داخلی را برای سرمایه گذاران فراهم می کنند. برخی از این صندوق ها توسط بورس اوراق بهادار، بانک ها و همچنین موسسات مالی و اعتباری تنظیم می شوند. به طور کلی حاشیه سود حاصل از صندوق های سرمایه گذاری در سال گذشته از مقدار منفی تا ۳۰۰ درصد سالانه متغییر بوده است که صندوق مدیریت بازار اختصاصی ارائه شده توسط آرمان اندیش بیشترین بازدهی را داشته است. برای یافتن بهترین صندوق سرمایه گذاری ، جستجوی عبارت "صندوق سرمایه گذاری با عملکرد برتر" در گوگل می تواند مفید باشد.

سپرده های بانکی

سپرده های بانکی می توانند یک گزینه پس انداز بدون ریسک باشند، زیرا توسط دولت بیمه می شوند و نرخ بازدهی ثابتی ارائه می دهند. با این حال، بازده اغلب کمتر از سایر گزینه های سرمایه گذاری است و ارزش بازده می تواند توسط تورم کاهش یابد. افراد می توانند با توجه به عواملی مانند مدت نگهداری سپرده و میزان سپرده گذاری، مقادیر متفاوتی از سود سپرده های بانکی خود را دریافت کنند. به طور معمول، بانک‌ها نرخ‌های سود خود را از ۵% تا ۲۲.۵% در سال ارائه می‌کنند. کمترین نرخ معمولاً برای سپرده‌های کوتاه‌مدت با کارت‌های بانکی ارائه می‌شود، در حالی که بالاترین نرخ معمولاً برای سپرده‌های بلندمدت با سررسید ۳ ساله ارائه می‌شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید