وزیر دفاع تایوان با بیان اینکه هیچ کشوری در جهان خواستار جنگ نیست، اما گفت که این جزیره باید برای درگیری احتمالی با چین آماده باشد.

وزیر دفاع تایوان: برای جنگ آماده می شویم

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، در ادامه تنش‌های سیاسی و نظامی بین چین و تایوان، مسئولان این جزیره بر لزوم آمادگی برای هرگونه درگیری با پکن تاکید کردند.

«چیو کوچنگ» وزیر دفاع تایوان امروز (دوشنبه) با بیان اینکه هیچ کشوری در جهان خواستار جنگ نیست، اما گفت که این جزیره باید برای درگیری احتمالی با چین آماده باشد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، چیو طی سخنرانی در پارلمان تایوان توضیح داد: «هیچکسی خواهان جنگ نیست، ولی باید پیشاپیش برای آن آماده باشیم. هرچه این آمادگی کامل‌تر باشد، منظم‌تر می‌توانیم عمل کنیم و اجازه بروز آشوب و بی‌نظامی در آن زمان را ندهیم».

وزیر دفاع تایوان پیش از این نیز مدعی شده بود که ارتش و نیروهای مسلح چین در سال ۲۰۲۵ به توانایی نظامی لازم برای حمله به این جزیره و تصرف آن را پیدا می‌کنند.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

پیش از این، وزارت دفاع تایوان گفته بود که طی بیست و چهار ساعت اخیر، ۲۵ فروند هواپیمای نظامی و سه شناور جنگی چینی در اطراف این جزیره رصد شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید