فاصله تهران تا محمودآباد از جاده فیروزکوه حدود دویست و هفتاد کیلومتر است که می تواند در عرض حدود چهار ساعت طی شود.

فاصله تهران تا محمودآباد از جاده فیروزکوه چه قدر است؟

سلام نو-سرویس گردشگری: جاده فیروزکوه یکی از محورهای مواصلاتی تهران به شمال است که تهران را به شهر قائمشهر در استان مازندران متصل می کند. مزیت این جاده نسبت به سایر محورهای تهران به شمال ایمنی بالاتر آن است. میزان تصادفات و سوانح رانندگی در جاده فیروزکوه نسبت به جاده هراز و چالوس">جاده چالوس کمتر می باشد. بر طبق برآوردها حدود یک چهارم مسافران از این محور مواصلاتی برای سفر به شمال کشور استفاده می کنند. در این مطلب قصد داریم به معرفی شماری از جاذبه های گردشگری موجود در حاشیه جاده فیروزکوه بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله تهران تا محمودآباد از جاده فیروزکوه چقدر است.

فاصله تهران تا محمودآباد از جاده فیروزکوه چقدر است؟

فاصله تهران تا محمودآباد از جاده فیروزکوه حدود دویست و هفتاد کیلومتر است. در واقع نزدیک ترین مسیر برای دسترسی به ساحل محمودآباد جاده هراز می باشد. اگر از این جاده به محمودآباد سفر کنید راهتان حدود پنجاه کیلومتر نسبت به مسیر جاده فیروزکوه کوتاه تر خواهد شد. اما همانطور که گفتیم بسیاری از مسافران ترجیح می دهند این مسافت اضافی را به جان بخرند تا از جاده ایمن تر فیروزکوه راهی شمال کشور شوند. شما می توانید فاصله تهران تا محمودآباد از جاده فیروزکوه را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود چهار ساعت طی نمایید.

فاصله تهران تا محمودآباد از جاده فیروزکوه

پل ورسک

جاذبه های توریستی موجود در حاشیه جاده فیروزکوه

- پل ورسک: این جاذبه گردشگری در فاصله بیست و هفت کیلومتری با جنوب شهر پل سفید واقع شده است. پل ورسک در ارتفاعات روستای ورسک از توابع شهرستان سوادکوه قرار گرفته است. این پل که در زمان سلطنت رضاشاه ساخته شده است یکی از بزرگترین و مهمترین پل های راه آهن سراسری ایران به شمار می رود. ساخت این پل بر عهده شرکت دانمارکی کمپساکس بوده است. جالب است بدانید که پل ورسک نقشی بسیار مهم در جریان جنگ جهانی دوم ایفا نموده است و یکی از گذرگاه های استراتژیک نیروهای متفقین در جریان این جنگ بوده است. در جریان این جنگ روزانه حدود هشتاد قطار از طریق این پل راهی شوروی می شدند تا به روس ها تسلیحات و ادوات نظامی برسانند. اهمیت پل ورسک در سرنوشت جنگ جهانی دوم به حدی بود که چرچیل لقب پل پیروزی را به آن داد.

پل ورسک امروزه و حتی با گذشت حدود یک قرن از ساخت آن همچنان یکی از پل های فعال راه آهن سراسری ایران می باشد. در حال حاضر قطارهای تهران - گرگان و تهران - ساری روزانه چندین مرتبه از روی این پل مستحکم عبور می کنند. نکته شگفت انگیز در خصوص پل ورسک این است که در ساخت آن از هیچ سازه فلزی ای استفاده نشده است. ساخت این پل تماما با سیمان، شن شسته شده و آجر به انجام رسیده است. طول این پل هشتاد و شش متر و حجم آن چهار هزار و پانصد متر مکعب است. جالب است بدانید که هزینه ساخت این پل عظیم تنها دو میلیون و ششصد هزار ریال معادل دویست و شصت هزار تومان بوده است.

- قلعه کنگلو: این جاذبه گردشگری نیز در فاصله حدود چهل کیلومتری با پل سفید واقع شده است. قلعه کنگلو در ارتفاع حدود هزار و هشتصد متری از سطح دریا و بر روی یک صخره بزرگ قرار گرفته است. این قلعه که ساخت آن به دوران ساسانیان باز می گردد در گذشته یک دژ نظامی و همچنین معبد پرستش میترا، الهه خورشید در نزد ایرانیان باستان بوده است. در ساخت این قلعه از ملات آهک، سنگ ریزه و سنگ لاشه استفاده شده است. قلعه کنگلو یکی از معدود پرستشگاه های باستانی ایران است که از حمله اعراب در امان مانده است. مردم این ناحیه حتی تا قرن سوم هجری نیز بر آیین زرتشی و پرستش الهه میترا باقی مانده بودند.

- دریاچه شورمست: این جاذبه گردشگری در فاصله حدود شش کیلومتری با پل سفید واقع گردیده است. دریاچه شورمست که تنها دریاچه طبیعی در شهرستان سوادکوه به شمار می رود از مساحتی بالغ بر پانزده هزار متر مربع و عمقی حدود پنج متر برخوردار است. دور تا دور این دریاچه توسط درختان انبوه جنگلی و به خصوص توسکا پوشیده شده است. این موقعیت خاص شورمست را به یکی از زیباترین دریاچه های استان مازندران تبدیل نموده است. دریاچه شورمست همچنین یکی از مقصدهای محبوب برای علاقه مندان به تفریح ماهیگیری نیز می باشد. در محدوده این دریاچه امکانات رفاهی و تفریحی کاملی نیز در اختیار گردشگران قرار گرفته است. البته باید متذکر شویم که شنا کردن درون دریاچه شورمست ممنوع می باشد.

فاصله تهران تا محمودآباد از جاده فیروزکوه

دریاچه شورمست

- پل کلانتری دوآب: این جاذبه گردشگری نیز یکی دیگر از پل های ساخته شده در دوران سلطنت رضاشاه پهلوی می باشد. این پل نیز مانند پل ورسک یکی از پل های مهم راه آهن سراسری ایران به شمار می رود. این پل در نزدیکی پادگان نظامی دوآب (متعلق به ارتش) قرار گرفته است و به همین دلیل به این اسم نامگذاری شده است. پل کلانتری دوآب حالتی قوسی شکل دارد و ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی است. این پل در فاصله چهارده کیلومتری با جنوب شهر پل سفید و در ارتفاعات شهرستان سوادکوه قرار گرفته است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید