سید مهدی قاضی رئیس اداره آموزش و پرورش نیشابور، از مسمومیت مجدد ۱۶ دانش‌آموز و یک معلم دیگر در این شهرستان خبر داد.

اخبار جدید درباره مسمومیت دانش آموزان / ادامه مسمومیت دانش آموزان در نیشابور

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس اداره آموزش و پرورش نیشابور گفت: صبح امروز ۱۶ دانش‌آموز و یک معلم دیگر از دبیرستان‌های شهید مدنی و شهید امامیان نیشابور با علائم مسمومیت به بیمارستان اعزام شدند.

سید مهدی قاضی با ابراز تأسف از اتفاقات پیش آمده خاطرنشان کرد: متأسفانه برای دومین روز پیاپی مطلع شدیم که پس از استشمام بوی نامناسب در کلاس‌های درس، تعداد ۱۳ نفر از دانش‌آموزان و یکی از فرهنگیان دبیرستان مدنی دچار مسمومیت شدند.

وی با بیان اینکه بلافاصله این افراد توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده و تعدادی نیز به صورت سر پایی معاینه شدند، افزود: متأسفانه اتفاقی مشابه در دبیرستان امامیان رخ داد و پس از احساس بوی نامطبوع توسط دانش‌آموزان، سازمان آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و اورژانس در محل حاضر شدند که سه دانش‌آموز این آموزشگاه توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

یکی از نیروهای فرهنگی دبیرستان شهید مدنی در همین خصوص گفت: صبح امروز بوی نامطبوعی همچون فاضلاب در مدرسه پیچید که باعث شد جمعی از دانش‌آموزان علائمی همچون سرگیجه و تنگی نفس داشته باشند.

در ادامه معاون استاندار و فرماندار نیشابور با حضور بین اولیاء دبیرستان بقراط که روز گذشته ۳۷ دانش‌آموز این مدرسه دچار مسمومیت شده بودند، به آن‌ها گفت: زود قضاوت ناصواب نکنید. قطعا اگر هر کدام از ما ۱۰ دقیقه فکر و ذهنمان را درگیر موضوع ناخوشایندی کنیم، درد تمام وجودمان را فرا می‌گیرد. یک بخش این مساله استرس است و احتمال دارد بخش دیگر آن مسمومیت باشد.

ابوطالب جوان با تأکید بر اینکه برای صحت این موضوع باید پزشک متخصص اظهار نظر کند، گفت: نگرانی‌های ذهنی بر روی جسم و سلامت انسان اثر می‌گذارد.

وی تأکید کرد: کلاس‌های مدارس به قوت خود برگزار می‌شود مگر آنکه مراجع بالادستی تشخیص دهند مدرسه باید تعطیل شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید