بعد از افزایش عجیب و غریب قیمت گوشت در مدت اخیر، قیمت دنبه هم در بازار به شکل سرسام آوری گران شده است و به کیلویی ۲۹۰ هزار تومان رسیده است!

قیمت باورنکردنی دنبه در بازار!

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، افزایش قیمت گوشت قرمز بهانه‌ای را برای برخی فروشندگان سودجو داده که قیمت دنبه را در کنار افزایش تقاضایی که برای آن صورت گرفته به طور غیر متعارف افزایش دهند، از آنجایی که گوشت و مشتقات آن نرخ مصوبی ندارد، اینگونه فروشندگان مانع بازرسی و تعزیراتی هم سر راه خود نمی‌بینند.

قیمت دنبه گوسفندی که تا چند وقت پیش کیلویی ۳۰ هزار تومان بود به یکباره به کیلویی ۲۹۰ هزار تومان رسیده است، اما دلیل این میزان رشد قیمت چیست؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد زمانی‌ که قیمت انواع محصولات پروتئینی مانند گوشت و مرغ که در بازار افزایش می‌یابد قیمت قطعه آنها نیز با نسبت بیشتری افزایش می‌یابد، از آن منظر که قطعه، قیمت‌گذاری نمی‌شود، نظارت‌ها بر قیمت قطعه ‌ ومشتقات محصولات پروتئینی وجود ندارد اما در باره دنبه دلایل دیگری هم وجود دارد.

نخست اینکه پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات روغن، قیمت این محصول بیشتر شد در پی اصلاح نظام یارانه‌ای ‌قیمت مصوب برای مصرف‌کنندگان روغن مایع آفتاب‌گردان ۸۱۰ گرمی پخت‌وپز ۶۳۰ هزار ریال و روغن مایع ۸۱۰ گرمی سرخ‌کردنی ۶۲۰ هزار ریال تعیین‌شد.

نظام یارانه‌ای در اردیبهشت امسال اصلاح شد و قیمت برخی محصولات از جمله روغن را بالا برد از سوی دیگر تبلیغات زیادی در باره فواید روغن دنبه برای بدن وجود دارد و به این دلیل تقاضا برای خرید دنبه افزایش یافت که بیشتر برای روغن خوراکی از آن استفاده می‌کردند.

تقاضای دنبه‌ در مناطق افغانستانی‌نشین تهران که به این نوع روغن علاقه مخصوصی دارند بیشتر است.

در بازار، یک زن میانسال که در حال خرید این محصول بود، گفت: این دنبه ها را خریداری کرده و با حرارت در یک ظرف بزرگ آب می‌کنیم و برای اینکه بوی آن از بین برود دو عدد سیب و چند عدد هل اضافه می‌کنیم و به عنوان روغن پخت و پز و سرخ کردنی از آن استفاده می‌کنیم.

وی گفت: این روغن ارزانتر تمام می شود و نسبت به روغن پالم و غیره که این روزها در بازار فراوان است، سالم‌ترند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید