وبینار، امروزه به یکی از اصلی‌ترین راه‌کارهای گردهمایی به مقاصد مختلف اعم از تجاری، آموزشی و غیره تبدیل شده است. این رویداد با استفاده از پلتفرم‌های مخصوص وبینار برگزار می‌شود. در میان انواع پلتفرم‌های موجود در این زمینه نیز الوکام، یکی از پیشروترین‌هاست.

پنج دلیل برای اینکه وبینار خود را با الوکام برگزار کنید

امروزه، وبینار یا سمینار آنلاین به یکی از روش‌های مهم گردهمایی تبدیل شده است. این روش، مزایای متعددی ازجمله مشارکت بیشتر، رفع محدودیت‌های زمانی و مکانی، کاهش هزینه‌ها و امکان برندینگ و بازاریابی را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از مهم‌ترین  ابزارهای لازم برای برگزاری وبینار، پلتفرم آن است. تنها یک پلتفرم استاندارد و حرفه‌ای می‌تواند مزایای برگزاری وبینار را به‌طور کامل محقق کند.

یکی از پلتفرم‌های ایرانی برگزاری وبینار، الوکام است. این پلتفرم با شروع بیماری کرونا و با افزایش نیاز به راه‌کار آموزشی و کاری آنلاین، ابزار تحت وب وبینار خود را نیز راه‌اندازی کرد. در ادامه با پنج مورد از مهم‌ترین مزایای این پلتفرم آشنا می‌شویم.

رابط کاربری ساده و جذاب

رابط کاربری آسان، یکی از مهم‌ترین  معیارهایی است که باید هنگام انتخاب پلتفرم وبینار مدنظر قرار دهید. پیش از جلسه و در طول آن باید قادر باشید به‌راحتی با کوتاه‌ترین  مسیرها، امکانات موردنظر خود در پلتفرم را پیدا کنید. مهم‌تر از خود شما به‌عنوان برگزارکننده، مخاطب‌تان نیز باید با ورود به محیط وبینار، با محیطی ساده روبه‌رو شده و بتواند به‌راحتی در طول وبینار به امکانات موردنیازش دسترسی داشته باشد.

پلتفرم‌های خارجی حرفه‌ای عمدتا رابط کاربری ساده و جذابی دارند؛ اما مشکل اصلی آن‌ها برای کاربران ایرانی، زبان انگلیسی‌شان است. پلتفرم الوکام علاوه بر محیط کاملا فارسی، محیط ساده‌ای دارد که کاربری آن را بسیار ساده کرده است. به‌طوریکه حتی در اولین استفاده نیز کاربر می‌تواند به آسانی تمامی امکانات موردنظر خود را پیدا کند.

سادگی رابط کاربری مانع از طراحی زیبا و جذاب پلتفرم برگزاری وبینار الوکام نشده است. طراحی صفحات این پلتفرم، مطابق با زیبایی‌شناسی فرهنگ ایرانی بوده و همچنین برخی امکانات سفارشی‌سازی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

امکانات ارتباطی و آموزشی کامل پلتفرم الوکام

پنج دلیل برای اینکه وبینار خود را با الوکام برگزار کنید

در طول یک وبینار به ابزارهای  متعددی برای انتقال اطلاعات و حتی آموزش مخاطبان خود نیاز دارید. هرچه این ابزارها کامل‌تر باشند، این کار آسان‌تر، سریع‌تر و موثرتر انجام خواهد شد. پلتفرم الوکام، یکی از کامل‌ترین‌ها در این زمینه در کشور ما محسوب شده و امکاناتش با ابزارهای خارجی و حرفه‌ای قابل‌مقایسه است. مهم‌ترین  این امکانات عبارتند از:

  • تخته وایت‌برد؛ که امکان یادداشت‌گذاری و کشیدن اشکال هندسی روی آن را خواهید داشت.
  • به‌اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش؛ که امکان به‌اشتراک‌گذاری یک صفحه نرم‌افزار، کل صفحه‌نمایش یا یک صفحه از مرورگر گوگل‌کروم را به شما می‌دهد.
  • امکان به‌اشتراک‌گذاری فایل، با استفاده از الوکام امکان آپلود انواع فایل‌های متنی، صوتی و تصویری با کیفیت عالی را خواهید داشت.
  • امکان پخش فایل بدون نیاز به بارگذاری آن‌ها
  • چت متنی در طول وبینار
  • امکان بلندکردن دست به‌منظور طرح پرسش

امکانات مدیریتی و تجاری کامل

چه در طول برگزاری جلسه و چه قبل و بعد از آن به ابزارهای مدیریتی متعددی نیاز خواهید داشت. این امکانات به شما کمک می‌کنند جلسه را با کیفیت و نظم بهتری برگزار کنید. الوکام در این زمینه نیز امکانات کامل و جامعی را ارائه می‌دهد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • حضور و غیاب
  • قطع و وصل کردن صدا یا تصویر مخاطبان
  • رای‌گیری و نظرسنجی در طول برگزاری وبینار و پس از آن
  • امکانات برندینگ مانند به‌اشتراک‌گذاری لینک صفحات خرید و نمایش لوگوی اختصاصی
  • ضبط وبینار بدون نیاز به نصب افزونه و برنامه‌های دیگر
  • اجرای وبینار با دامنه‌ی سایت متقاضی
  • مدیریت فایل‌ها

طراحی ریسپانسیو پلتفرم الوکام

یکی از مهم‌ترین  دغدغه‌های شما هنگام برگزاری وبینار و حتی جلسه آنلاین این است که همه‌ی افراد با هر دستگاه یا سیستم‌عاملی بتوانند در وبینار بدون مشکل شرکت کنند. بسیاری از پلتفرم‌ها باوجود امکانات نسبتا خوب و طراحی جذاب، کاربران را ملزم به دانلود نصب اپلیکیشن و نرم‌افزار می‌کنند. موضوعی که وقت‌گیر بوده و می‌تواند شامل پیچیدگی‌های تکنیکی باشد. آمارها نشان می‌دهند که تمایل به شرکت در وبینار از طریق چنین نرم‌افزارهایی نیز کاهش می‌یابد.

یکی مزایای اصلی پلتفرم برگزاری الوکام، تحت وب بودن آن است. به این معنی که برای برگزاری وبینار خود تنها کافی است که لینک ساخته‌شده توسط پلتفرم را برای مخاطبان خود ارسال کنید. آن‌ها نیز تنها با کلیک بر روی لینک و از طریق مرورگر دسکتاپ، موبایل و تبلت خود به جلسه هدایت شده و می‌توانند در آن شرکت کنند.

اما تحت وب بودن پلتفرم، برای اطمینان از تجربه‌ی کاربری باکیفیت کافی است. طراحی پلتفرم وبینار باید اصطلاحا ریسپانسیو باشد. به این معنی که در هر اندازه از صفحه‌نمایش اعم از موبایل تا صفحه‌ی لپ‌تاپ، زیبایی و تناسب خود را حفظ کند. به‌عنوان‌مثال لینک‌ها باید حتی در کوچکترین صفحات قابل‌کلیک باشند و متن‌ها و تصاویر به‌خوبی از یکدیگر تفکیک شوند. ویژگی‌ای  که پلتفرم الوکام نیز از آن برخوردار بوده و به همه‌ی مخاطبان، تجربه‌ی کاربری باکیفیتی ارائه می‌دهد.

پایداری ارتباط و اینترنت نیم بها

پنج دلیل برای اینکه وبینار خود را با الوکام برگزار کنید

برگزاری وبینار به جای کنفرانس و سمینار حضوری، مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ بااین‌حال همچنان هزینه‌هایی برای شما در بر دارد. یکی از مهم‌ترین  این هزینه‌ها، مصرف اینترنت است. به‌ویژه هرچه تعداد شرکت‌کنندگان، بیشتر باشد مصرف اینترنت شما نیز افزایش پیدا می‌کند. این هزینه با به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی و تصویری برای شما و مخاطبان‌تان بیشتر می‌شود.

یکی از مزایای برگزاری وبینار با الوکام، محاسبه‌ی اینترنت به‌صورت نیم‌بهای این پلتفرم است. به‌این‌ترتیب، دیگر نیازی به کاهش کیفیت فایل‌ها یا تصاویر خود نخواهید داشت.

همچنین در کشور ما یکی از مهم‌ترین  دغدغه‌ها هنگام برگزاری رویدادهای آنلاین، کیفیت اینترنت و پایداری آن است. مطابق تجربه‌ی کاربران، الوکام توانسته است به‌خوبی بر این چالش فائق آید. این پلتفرم با پهنای باند اختصاصی و گسترده‌ی خود و نیز قراردادن سرورهایش در داخل کشور، ارتباط پایدار و باکیفیت را تضمین کرده است. به‌طوری‌که تعداد کاربران وبینار این پلتفرم تا ۱۰۰۰ نفر افزایش یافته و در هر جلسه، امکان ارائه‌ی چهار تصویر هم‌زمان را نیز خواهید داشت.

سخن آخر درباره الوکام

وبینار، امروزه به یکی از اصلی‌ترین  راه‌کارهای گردهمایی به مقاصد مختلف اعم از تجاری، آموزشی و غیره  تبدیل شده است. این رویداد با استفاده از پلتفرم‌های مخصوص وبینار برگزار می‌شود. در میان انواع پلتفرم‌های موجود در این زمینه نیز الوکام، یکی از پیشروترین‌هاست. این ابزار، امکانات آموزشی، ارتباطی، مدیریتی و تجاری کامل و رابط کاربری ساده و جذابی دارد. طراحی سازگار با همه‌ی دستگاه‌ها، پایداری و کیفیت ارتباط و محاسبه‌ی اینترنت نیم‌بها نیز از دیگر مزایای استفاده از پلتفرم الوکام برای برگزاری وبینار هستند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید