پاسخ به این سوال دشوار است. سام و جی پلاس کیفیتی نزدیک به هم دارند و هر کدام مزایای خاصی را به خریداران خود ارائه می‌دهند. البته این مزایا مطلق نیست و گاه مدل به مدل فرق دارد.

سام یا جی پلاس؛ چه تلویزیونی بهتر است؟

سلام نو – سرویس اقتصادی: این روزها و با بالا رفتن قیمت‌ها مردم بیشتر در خرید خود دقت می‌کنند، به خصوص در خرید لوازم خانگی گران‌قیمتی مثل تلویزیون. به همین جهت ترجیح می‌دهند پیش از خرید بهترین برند، بهترین مدل و بهترین قیمت را پیدا کنند و بعد اقدام به خرید کنند.

در مورد مشخص تلویزیون این حساسیت بیشتر است. تلویزیون یکی از پراستفاده‌ترین وسایل خانه است که کیفیت آن اهمیت ویژه‌ای دارد، به خصوص با توجه به این که کیفیت آن عملا به چشم می‌آید.

در این میان دو برندی که این روزها بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته‌اند سام و جی پلاس هستند؛ دو برندی که به نوعی وارث بخشی از اعتبار سامسونگ و ال جی هستند و مردم با توجه به آن سابقه بیشتر به دنبال آن‌ها می‌گردنند.

آیا سام و جی پلاس همان سامسونگ و الی جی هستند؟

پاسخ به شکل خلاصه و کوتاه و در یک کلمه «نه» است. بیشتر افراد فکر می‌کنند برند سام همان برند سامسونگ و جی پلاس همان ال جی است اما سام و جی پلاس به صورت کاملا جداگانه در حال فعالیت هستند و توسط دو نمایندگی قدیمی این دو برند یعنی گلدایران و سام سرویس تولیده شده‌اند.

با این وجود تمامی محصولات سام و جی پلاس شباهت‌هایی با کمپانی سامسونگ و الی جی دارند و سعی کرده‌اند از طراحی و ویژگی‌های این دو برند الهام بگیرند.

جی پلاس از اواخر سال ۱۳۹۷ وارد بازارهای داخلی شده و خدمات پس از فروش و ضمانتنامه گلدیران پشتوانه حضورش در بازار شد. سام هم از اواسط سال ۱۳۹۸ حضور جدی خود را در بازار شروع کرد و به پشتوانه خدمات سام سرویس به سرعت گسترش یافت.

تلویزیون جی پلاس یا سام؛ کدام بهتر است؟

پاسخ به این سوال دشوار است. سام و جی پلاس کیفیتی نزدیک به هم دارند و هر کدام مزایای خاصی را به خریداران خود ارائه می‌دهند. البته این مزایا مطلق نیست و گاه مدل به مدل فرق دارد.

از نظر طراحی چه از چی پلاس چه از سام نباید انتظار شاهکار داشته باشید، اما هر دو برند طراحی قابل قبولی دارند. در اطراف تلویزیون های مدرن تقریبا هیچ حاشیه ای دیده نمی شود و تلویزیون های بالا رده ی جی پلاس نیز از این قاعده جدا نیستند ولی متاسفانه بدنه تلویزیون‌های جی پلاس از پلاستیک سخت است. البته این پلاستیک با کیفیت و زیبا است.

سام یا جی پلاس؛ چه تلویزیونی بهتر است؟

طراحی ظاهری این تلویزیون‌های سام برای افرادی که روی ظاهر تلویزیون خود چندان حساس نیستند راضی کننده است. مجموع توان بلندگوهای بیشتر تلویزیون‌های Full HD و ۴K سام ۲۰ وات است که میزان متوسط رو به پایینی محسوب می‌شود. همچنین بلندگوهای برخی از تلویزیون‌های سام الکترونیک قابلیت انعکاس صدا را دارند.

تلویزیون جی پلاس از پورت‌های متنوع‌تری پشتیبانی می‌کنند و عموما قابلیت تطبیق صدا با محیط با محیط را دارند. تلویزیون‌های سام هم عموما قابلیت اسمارت ویو دارند. این فناوری برای نمایش محتوای در حال نمایش در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های سامسونگ در نمایشگر تلویزیون است. قابلیت تایم شیفت هم از ویژگی‌های جذاب تلویزیون‌ها سام است.

ویژگی خاص تلویزیون‌های سام موتور پردازش UHD Upscaling که برای پردازش تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد. وظیفه‌ اصلی این موتور افزایش وضوح تصویر و پردازش آن‌ها بوده و ارتقای وضوح تصاویر در این برند از SD و HD و Full HD به وضوح UHD و ۴K است.

ویژگی جذاب محصولات جی پلاس تولید تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش ۷۵ و ۸۵ اینچ است. این ویژگی مزیتی جدی به جی پلاس برای رقابت در سایزهای بزرگ داده و بسیاری از رقبای این برند را کنار زده است.

سام یا جی پلاس؛ چه تلویزیونی بهتر است؟

همچنان که می‌بینید رقابت بین سام و جی پلاس شانه به شانه است و هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند و این نیاز، بودجه، علاقه و نگاه شما است که برنده این مقایسه را مشخص می‌کند.

تلویزیون‌های سام و جی پلاس را از کجا بخریم؟

پاسخ قطعی ما به شما خرید از نمایندگی‌ها معتبر این دو برند است. پیشنهاد دیگر ما این است که اگر روی خرید خود حساس هستید حتما با حضور در فروشگاه‌های معتبر کیفیت تلویزیون‌های مدنظر خود را به صورت حضوری مقایسه کنید.

یک از بهترین گزینه‌ها برای خرید حضوری تلویزیون‌های سام و جی پلاس نمایندگی این دو برند در بازار بزرگ جهیزیه در میدان شوش است. شما با حضور در نمایندگی این دو برند در بازار بزرگ جهیزیه نه تنها می‌توانید محصولات هر دو برند را همزمان تست کنید، بلکه امکان مقایسه آن‌ها با برندهای دیگر همچون اسنوا را نیز دارید.

به جز این مزیت، باید توجه کرد که بازار بزرگ جهیزیه مرکز تخصصی لوازم خانگی است و شما می‌توانید به جز تلویزیون هر وسیله منزل احتمالی دیگر را به سادگی از این مرکز خرید تهیه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید