سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت: در چند سال آینده با نسل جدیدی از تروریست‌های داعشی روبرو خواهیم بود که هیچ اطلاعاتی از آن‌ها نداریم.

عراق از ظهور نسل جدید داعشی‌ها خبر داد
به گزارش سلام نو به نقل از آفتاب‌نیوز، سرتیپ یحیی رسول روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه "روداو" افزود: اردوگاه الهول در سوریه یک بمب ساعتی است و زنان داعشی در این اردوگاه، کودکانشان را با اندیشه تکفیری تغذیه می کنند.

وی اضافه کرد: در این اردوگاه هزاران خانواده داعشی زندگی می کنند که بسیاری از آن ها سالهاست در این اردوگاه زندگی کرده و با اندیشه تروریستی تغذیه شده اند و نسل جدید آن ها نسلی خطرناک خواهد بود.

رسول گفت: ممکن است در پنج یا ۱۰ سال آینده بخواهیم با تروریست هایی بجنگیم که هیچ اطلاعاتی از آن ها نداریم و آن ها هیچ هویتی ندارند و سال ها با اندیشه تکفیری سیراب شده اند و هیچ چیزی برای دور کردن کودکان از این اندیشه و تربیت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: داعش از نظر نظامی پایان یافته است و ما در نبردهای آزادسازی، ماشین نظامی این گروه تروریستی را نابود کرده ایم ولی همچنان باقیمانده های این گروه وجود دارد.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت: پس از نبردهای آزادسازی و پاکسازی، عملیات های مختلفی برای پیگرد باقیمانده های گروه تروریستی داعش انجام شد و نتایج خوبی در این زمینه گرفتیم.

رسول اضافه کرد: داعش امروز بسیار ضعیف است و توانایی حضور آشکار در منطقه را ندارد و فقط به صورت هسته های ۲ و ۳ نفره تا ۶ نفره عمل می کند.

وی افزود: این تروریست ها مخفی شده اند و گاهی با استفاده از نامساعد بودن شرایط آب و هوایی یا در زمان غفلت نیروها، خارج می شوند و در جایی اقدام به حمله ای می کنند.

رسول درباره منابع تامین سلاح تروریست ها نیز گفت: مخفیگاه های سلاح داعش در بیابان ها و مناطق کوهستانی است و داعش از این طریق سلاح خود را تامین می کند و شاید برخی افراد نیز نیازهای تروریست ها را تامین کنند ولی به صورت کلی، داعش برای تامین نیازهای نیرویی و امکاناتی خود رنج می برد.

وی اظهار داشت: پیش از این داعش برای حملات خود از بمب گذاری، مین ریزی و خودروهای بمبگذاری شده استفاده می کرد ولی اکنون این توانایی و امکانات را در اختیار ندارد.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تصریح کرد: تاکتیک کنونی داعش تمرکز بر عملیات فردی و شبانه است و از هر فرصتی برای به دست آوردن یک پیروزی رسانه ای استفاده می کند تا پیامی مبنی بر توانایی انجام عملیات تروریستی صادر کنند.

رسول افزود: براساس تحلیل اخباری که توسط گروه تروریستی داعش منتشر می شود می توان گفت که ۸۰ تا ۹۰ درصد اخبار آن ها واقعیت ندارد و یا غیر دقیق است.

وی درباره وجود هماهنگی امنیتی با نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) گفت: این هماهنگی در راستای حفظ مرزهای کشور وجود دارد ولی قسد، حکومت نیست و سوریه حکومت دارد و در مناطقی که ارتش سوریه حضور دارد این هماهنگی نیز انجام می شود.

رسول درپاسخ به سوالی درباره خلیفه جدید داعش نیز گفت: دستگاه های اطلاعاتی عراق، اطلاعات بسیاری دارند و خلیفه گروه تروریستی داعش را به دقت دنبال می کنند و همین دستگاه ها در کشتن ابوبکرالبغدادی مشارکت کردند.

وی بیان کرد: امروز دستگاه های امنیتی عراق، گام های بزرگی را برداشته اند و اطلاعات زیادی از این گروه تروریستی دراختیار دارند و از اطلاعات نیروهای دستگیر شده این گروه نیز برای انجام عملیات های پیش دستانه استفاده می شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید