۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
کد خبر: 55423092

در این مطلب به معرفی چند گزینه جذاب و مناسب برای ترتیب دادن سفر یک روزه به اطراف تهران می پردازیم.

سفر یک روزه به اطراف تهران

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر ساکن تهران هستید لازم نیست برای تفریح و گشت و گذار چندان هم از خانه دور شوید. در همین اطراف تهران مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارند که می توانند برای پر کردن یک آخر هفته کافی باشند. در این مطلب به معرفی چند مورد از این جاذبه ها که می توانند برای ترتیب دادن یک سفر یک روزه به اطراف تهران گزینه ای مناسب باشند می پردازیم. با ما همراه باشید.

پیست اسکی دیزین

یکی از محبوب ترین گزینه ها برای انجام سفر یک روزه به اطراف تهران پیست اسکی دیزین است. دیزین یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای علاقه مندان به اسکی و تفریحات زمستانی است. این مجموعه تفریحی در سایر فصل های سال نیز دایر است و گردشگران زیادی نیز راهی آن می شوند. این مجموعه دارای بیست و سه پیست اسکی، چند پیست چمن، چند تله سیژ و تله کابین، پیست اسب سواری، زمین تنیس و زمین والیبال می باشد. اگر قصد دارید روز تعطیل خود را به انجام تفریحاتی نشاط آور اختصاص دهید پیست اسکی دیزین می تواند مناسب ترین گزینه برای شما باشد.

منطقه گردشگری ارنگه

ارنگه منطقه ای ییلاقی متشکل از چند روستا است که هر کدام از دیدنی های زیادی نیز برخوردار هستند. این منطقه که در حوالی کیلومتر هجدهم چالوس">جاده چالوس قرار دارد از روستاهای ارنگه بزرگ، گوراب، سیجان، خور، ابهرک، جی و... تشکیل شده است. تمامی این روستاها زیر مجموعه دهستان آدران در بخش آسارای استان البرز محسوب می شوند. منطقه گردشگری ارنگه در حال حاضر یکی از پر استقبال ترین گزینه ها برای انجام سفر یک روزه به اطراف تهران است.

از جمله جاذبه های گردشگری موجود در این منطقه می توان به آبشار هفت چشمه، آبشار آدران، دره هفت چشمه، قله پورا، رودخانه ارنگه و آبشار خور اشاره کرد. آبشار خور بعد از آبشار هفت چشمه دومین آبشار بزرگ استان البرز به شمار می رود و در نزدیکی روستای خور واقع شده است. این آبشار با پنجاه متر ارتفاع در قسمت روبروی دشت معروف آویشن قرار دارد. دشت آویشن خور یکی از دشت های مهم ایران از لحاظ رویش گیاهان دارویی است. این دشت همچنین به سبب رایحه دل انگیزی که از آن بر می خیزد یکی از مقاصد محبوب گردشگری در اطراف تهران محسوب می شود. آبشار هفت چشمه نیز با نود متر ارتفاع دیگر آبشار زیبای منطقه ارنگه است که در نزدیکی دره خنک و ییلاقی هفت چشمه قرار گرفته است.

سفر یک روزه به اطراف تهران

آبشار هفت چشمه

روستای تکیه سپهسالار

روستای سپهسالار دیگر گزینه جذاب برای سفر یک روزه به اطراف تهران است. تکیه سپهسالار در فاصله پانزده کیلومتری با سد کرج و بر فراز جاده ای پر پیچ و خم و با شیبی بسیار تند قرار گرفته است. این روستا به سبب قرارگیری مقبره امامزاده ابراهیم در درون آن به روستای امامزاده ابراهیم نیز معروف است. این مقبره در دل یک غار در اطراف این روستا واقع شده است و از حالتی خاص و منحصر بفرد برخوردار است.

اما مهمترین و مشهورترین جاذبه گردشگری تکیه سپهسالار بدون شک آبشار معروف این روستا است. آبشار سپهسالار یکی از پربازدیدترین مکان های توریستی در تورهای یک روزه تهران و کرج است. این آبشار که ده متر ارتفاع آن است به زیبایی از میان دو صخره جاری است. محوطه زیر آبشار سپهسالار به دلیل تشکیل حوضچه های کوچک در آن می تواند جهت آبتنی مورد استفاده قرار گیرد.

باغ لاله های گچسر

دیگر گزینه ای که می تواند برای سفر یک روزه به اطراف تهران مورد توجه قرار گیرد باغ لاله های معروف روستای گچسر است. این باغ زیبا در فاصله شصت و پنج کیلومتری شمال شرق کرج قرار دارد و حدود یک ساعتی با کرج فاصله دارد. در این باغ می توانید لاله هایی به رنگ های سرخ و سفید و بنفش و زرد و نارنجی و... را با طراحی و ترکیبی هنرمندانه در کنار هم نظاره کنید. باغ لاله های گچسر یکی از اصلی ترین قطب های گردشگری استان البرز است و در بسیاری از روزهای سال مملو از گردشگر می باشد.

اما روستای کوهستانی گچسر جاذبه گردشگری دیگری نیز دارد که نام آن غار یخ مراد است. این غار در ارتفاعات این روستا و مشرف به دو روستای آزادبر و کهنه ده قرار گرفته است. در درون غار یه مراد سه تالار بزرگ، سه یخچال زیرزمینی و سه حلقه چاه قرار دارد و سراسر فضای داخلی غار با قندیل های بسیار زیبا زینت یافته است. توجه داشته باشید که فضای داخلی غار یخ مراد بسیار سرد است و بنابراین لازم است در بازدید از این غار حتی در فصل تابستان نیز حتما لباس گرم به همراه داشته باشید.

سفر یک روزه به اطراف تهران

باغ لاله های گچسر

درخت سرو اورس

در محدوده اطراف کرج و در فاصله نه چندان زیادی از شهر تهران یک درخت افسانه ای و کهنسال قد برافراشته است. این درخت در نزدیکی روستای شهرستانک قرار گرفته است و آن را با نام سرو اورس شهرستانک می شناسند. قدمت این سرو پیر به دوران ماقبل امپراتوری هخامنشی باز می گردد و سن آن دو هزار و هشتصد سال برآورد می شود. بنابراین می توان گفت یکی از خاص ترین جاذبه های گردشگری اطراف کرج را می توانید در حاشیه روستای شهرستانک ببینید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید