۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
کد خبر: 55423090

اگر به دنبال این سؤال هستید که ناهارخوران گرگان کجاست، مطلب پیش رو مناسب‌ترین منبع برای شما خواهد بود.

ناهارخوران گرگان کجاست

سلام نو-سرویس گردشگری: ناهارخوران یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری گرگان به‌حساب می‌آید که سالانه افراد زیادی برای بازدید از آن برنامه سفر می‌ریزند. یکی از سؤالات اساسی که درباره این موضوع به وجود می‌آید این است ناهارخوران گرگان کجاست؟ این جنگل زیبا و منحصربه‌فرد دارای انواع امکانات تفریحی و رفاهی است؛ به همین علت می‌توانید اوقات خوبی را تجربه کنید. پاییز و بهار مناسب‌ترین فصول برای بازدید از جنگل ناهارخوران هستند. اگر قصد سفر به این جنگل زیبا و خوش آب‌وهوا را دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

آیا می‌دانید ناهارخوران گرگان کجاست؟

در ابتدا اجازه دهید از این سؤال شروع کنیم که ناهارخوران در کجا واقع شده است؟ گرگان از جمله شهرهایی بوده که دارای مکان‌های گردشگری بسیار زیادی است. از ناهارخوران می‌توانیم به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های توریستی یاد کنیم که افراد زیادی برای بازدید از آن آماده می‌شوند. این جنگل در فاصله هشت کیلومتری از گرگان قرار گرفته است. این تفرجگاه محبوب می‌تواند فرصت ویژه‌ای برای گردشگران باشد تا از زمان سفر خود نهایت بهره را ببرند. در این جنگل درختان بلند قامت وجود دارند که می‌توانند برای ثبت تصاویر و پیاده‌روی بسیار مناسب باشند. انواع تفریحات وجود دارند که می‌توانید در این جنگل انجام دهید. مهم‌ترین آن‌ها شامل کوهنوردی، صعود به ارتفاعات و پیاده‌روی می‌شوند. همچنین برای رفع خستگی می‌توانید به رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و البته شهربازی‌ها بروید. همه چیز در بهترین حالت چیده شده‌اند تا یک سفر خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

امکانات تفریحی جنگل ناهارخوران شامل چه مواردی می‌شوند؟

در مقاله ناهارخوران گرگان کجاست، قصد داریم به امکانات تفریحی موجود بپردازیم که گستردگی زیادی دارند. آبشار مصنوعی یکی از این مکان‌های دیدنی است که ارتفاع آن به ۱۵ متر می‌رسد. همچنین ابعادی که این جنگل دارد، ۱۲ در ۱۳ است. شهربازی ناهارخوران یکی دیگر از مکان‌های تفریحی است. این شهربازی در منطقه پارادایز قرار دارد. اگر به ارتفاعات گرگان سری بزنید، می‌توانید شاهد تپه باباطاهر باشید. تپه نورالشهدا گزینه دیگری است که می‌توانید از آن بازدید به عمل بیاورید. این تپه دارای ارتفاع ۱۶ متری است. لازم به ذکر بوده این تپه از جنس بتن ساخته شده است. همچنین برای طراحی و ساخت آن از قالی‌های ترکمن بهره گرفته شده است.

ایستگاه اتوبوس چتری از دیگر جاذبه‌های دیدنی ناهارخوران گرگان است. به دلیل طراحی این ایستگاه به شکل چتر می‌توانید تصاویر بی‌نظیری به ثبت برسانید. در واقع هدف از برپایی این ایستگاه ثبت تصاویر فوق‌العاده است. در دل جنگل یک سایت ورزشی وجود دارد که می‌توانید انواع امکانات را در آن مشاهده کنید. همچنین اگر احساس گرسنگی یا تشنگی کردید، می‌توانید سری به کافه‌ها و رستوران‌ها بزنید. غذاهای مختلفی در رستوران‌ها سرو می‌شوند. اگر روزی گذرتان به ناهارخوران گرگان افتاد، پیشنهاد می‌کنیم حتماً غذای جگر را امتحان کنید.

ناهارخوران گرگان کجاست

انواع مکان‌های دیدنی ناهارخوران

در ناهارخوران گرگان چگونه اقامت گزینیم؟

حالا شاید به دنبال اقامت در ناهارخوران گرگان باشید. راه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند برای اقامت به کمک شما بیایند. یکی از این راه‌ها برپایی کمپ و چادر است. اگر در چادر احساس راحتی نمی‌کنید، می‌توانید به هتل ناهارخوران بروید. همچنین به غیر از هتل، اتاق‌ها و سوییت‌هایی وجود دارند که به گردشگران اجاره داده می‌شوند. می‌توانید از این مکان‌ها استفاده کنید و یک شب خاطره‌انگیز را برای خود بسازید. اگر با ماشین شخصی خود سفر می‌کنید، در کنار چادر حتماً پتو و کیسه‌خواب نیز بردارید؛ زیرا هوای ناهارخوران کوهستانی است و شب‌ها شاهد دمای بالایی خواهید بود؛ ازاین‌رو برای هر شرایطی برنامه مناسبی داشته باشید.

ویژگی‌های جنگل ناهارخوران چیست؟

در ادامه مقاله ناهارخوران گرگان کجاست، قصد داریم به ویژگی‌ها بپردازیم. بر اساس مطالعاتی که انجام شده‌اند می‌توانیم این‌طور بگوییم قدمت جنگل ناهارخوران به چهل میلیون سال می‌رسد. همچنین در دسته‌بندی جنگل‌های هیرکانی جای داده می‌شود. اقلیمی که این جنگل به خود اختصاص داده، معتدل و نیمه‌مرطوب است. اگر دقت کرده باشید مناطق شمالی کشور بسیار شرجی و مرطوب هستند. همین موضوع می‌تواند باعث ناراحتی مسافران شود. ازآنجایی‌که در ناهارخوران آب‌وهوای کوهستانی در جریان است، گردشگران با خیال راحت‌تری می‌توانند به گردش بپردازند. درخت‌های مختلفی در این جنگل به چشم می‌خورند که مهم‌ترین آن‌ها شامل بلوط، انجیلی، ممرز، گیلاس وحشی و... می‌شوند. همچنین انواع درختچه نیز در این جنگل وجود دارند؛ از جمله: ازگیل و تمشک. به غیر از گونه‌های گیاهی، می‌توانید شاهد گونه‌های جانوری متعددی باشید که در لیست زیر به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • گراز
  • شغال
  • خفاش
  • موش
  • راسو
  • سنجاب
  • شاهین
  • قمری
  • دارکوب
  • جغد

جاذبه‌های نزدیک ناهارخوران گرگان شامل چه مواردی می‌شوند؟

اگر به ناهارخوران گرگان سفر کرده‌اید، می‌توانید از جاذبه‌های نزدیک به آن نیز بهره ببرید. یکی از این جاذبه‌ها پارک جنگلی النگدره است. اگر دمای این پارک را با مرکز شهر مقایسه کنید، متوجه ۱۰ درجه دمای پایین‌تر خواهید شد. از وسط پارک جنگلی الگندره یک رودخانه عبور می‌کند که به زیبایی محیط کمک فراوانی کرده است. از این رودخانه با نام قلاشی یاد می‌شود. همچنین اگر به اطراف این رودخانه نگاهی بیندازید، متوجه ۳ چشمه آب خواهید شد که به خنک شدن پارک کمک بزرگی کرده‌اند.

ناهارخوران گرگان کجاست

آشنایی با جاذبه‌های نزدیک ناهارخوران گرگان

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به پاسخ این سؤال بپردازیم که ناهارخوران گرگان کجاست؟ اگر شما نیز قصد دارید به این منطقه سفر کنید، باید بدانید که امکانات و جاذبه‌های آن شامل چه مواردی می‌شوند؟ همچنین آشنایی با راه‌های اقامت به شما کمک خواهد کرد یک سفر منحصربه‌فرد را برای خود رقم بزنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    دمای پایین در شب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید