رییس موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای چین گفت: در راستای همکاری های فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و چین جاذبه های تاریخی تبریز در این شهر معرفی می‌شود.

جاذبه‌های تاریخی تبریز در شانگهای معرفی می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، هیو موچین روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، افزود: به دنبال سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به کشور چین و عقد قرارداد ۲۵ ساله منعقد شده و در راستای تبادلات فرهنگی و تاریخی پس از حضور در تهران و اردبیل، به تبریز سفر کرده ایم تا زمینه های همکاری مورد کنکاش بیشتر قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس معرفی دو جانبه ظرفیت‌های گردشگری در توافق مشترک موزه شانگهای چین و اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به انجام خواهد رسید.

موچین همکاری و تعاملات مشترک موزه شانگهای چین و اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی را برای شناسایی ظرفیت‌های گردشگری ۲ طرف مهم و بسیار تعیین کننده دانست.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، گفت: با توجه به علاقه و تمایل رئیس موزه فرهنگ و هنر شانگهای چین در راستای تقویت روابط فرهنگی با شهر تاریخی تبریز، مقرر شد تا برنامه‌ریزی لازم برای معرفی جاذبه‌های تاریخی تبریز در موزه شانگ‌های انجام شود.

احمد حمزه‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه در سال جاری یازدهمین دوره از کنفرانس میراث تاریخی ملموس در تاریخ بشریت در شهر شانگهای برگزار خواهد شد، لذا حضور آذربایجان شرقی در طول این کنفرانس در معرفی شدن آثار و ابنیه های تاریحی استان نقش بسزایی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: پیش از این نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری هنرمندان چینی در تهران و اصفهان برگزار شده بود که با اعلام آمادگی آذربایجان شرقی در راستای میزبانی برای برگزاری این نمایشگاه در یکی از بناهای تاریخی تبریز و همچنین نمایشگاهی مشابه در موزه شانگهای با حضور هنرمندان استان تعاملات لازم انجام می شود.

حمزه‌زاده از آمادگی هر ۲ طرف برای عقد تفاهم نامه مشترک همکاری خبر داد و افزود: در این زمینه برگزاری تور آشناسازی فعالان حوزه گردشگری و هنرمندان صنایع‌ دستی چین با ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی به دلیل برخورداری از بیش از ۲ هزار اثار و ابنیه تاریخی ثبت شده جزو پنج استان برتر کشور در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی به شمار می رود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید