شلوغی تهران، ترافیک شهر، هوای آلوده و حجم کاری زیاد، همه و همه پایتخت‌نشینان را در زمان تعطیلات، به سمت مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران مانند کردان و سهیلیه کرج می‌کشاند.

اگر کردان رفتید، این مکان گردشگری رو از دست ندید!

این دو خطه زیبا در نزدیکی تهران واقع شده‌اند و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی بسیار زیادی را در خود جای داده‌اند و پناهگاهی برای ساکنین تهران و دیگر نقاط کشور است تا با سفر به این خطه و اجاره اقامتگاه برای سفر چند روزه خود لحظاتی  سراسر آرامش را تجربه کنند.

به‌همین منظور در این‌جا می‌خواهیم به معرفی کردان و سهیلیه که در نزدیکی هم قرار گرفته‌اند، بپردازیم و پس از آن شما را با مجتمع تفریحی چهارباغ که از مکان‌های تفریحی مشترک بین سهلیه کرج و کردان است، آشنا ‌کنیم.

روستای زیبای کردان کجاست؟

اگر کردان رفتید، این مکان گردشگری رو از دست ندید!

روستای کردان از توابع شهرستان ساوجبلاغ واقع در استان البرز است. آثار به دست آمده از این روستا، گواه بر این است که قدمت کردان به قرن ششم هجری برمی‌گردد. این روستا فاصله بسیار کمی تا تهران و کرج داشته و آب و هوای مطبوع و پاکیزه آن باعث می‌شود تا ساکنین این دو شهر برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به این شهر سفر کنند. با اجاره ویلا در کردان می‌توانید در کنار دوستان و خانواده لحظات خوش و سراسر آرامشی را سپری کنید.

کردان در غرب کرج و منطقه البرز قرار دارد و برای دسترسی به این روستای زیبا باید خود را به کرج برسانید و پس از عبور از آزادراه به‌سمت قزوین حرکت کنید و با طی کردن، کمتر از بیست کیلومتر به تابلو خروجی روستای کردان برخورد خواهید کرد. برای رسیدن به کردان، باید از این جاده خاکی عبور کرد تا به قلب روستایی سرسبز و زیبا وارد شوید.

از جاهای دیدنی روستای کردان می‌توان به مواردی مانند برج مقبره، پل بانو صحرا، رودخانه کردان و دهکده آرامش کردان اشاره کرد.

سهلیه کرج کجاست؟

سهیلیه از دیگر توابع شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز است. این منطقه در حد فاصل جاده کرج به هشتگرد قرار گرفته و با کردان فقط 5 دقیقه فاصله دارد. این روستا یکی از پرطرفدارترین مناطق استان البرز به‌شمار می‌آید و اگر با ترافیک اتوبان تهران-کرج مواجه نشوید، فقط یک ساعت طول می‌کشد تا خود را از مرکز تهران به این خطه زیبای سرسبز برسانید. جالب است بدانید، مسیرهای دسترسی متعددی برای این منطقه در نظر گرفته شده است و سهیلیه از شمال به آزادراه کرج-قزوین، از جنوب به اشتهارد، از غرب به سعیدآباد و از شرق به چهارباغ راه دارد

در این شهر جاذبه‌های گردشگری متعددی نظیر روستای رامجین، روستای اغلان تپه، باغ‌های میوه سهیلیه و امامزادگان فضل و فاضل (ع) وجود دارند.

دهکده ورزشی تفریحی چهارباغ

اگر کردان رفتید، این مکان گردشگری رو از دست ندید!

یکی از تفریحات مشترک در هر دو روستای کردان و سهیلیه، دهکده ورزشی تفریحی چهارباغ است. این مجموعه تفریحی و گردشگری بی‌نظیر، در منطقه‌ای خوش آب و هوا از استان البرز ساخته شده است و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

این مجموعه در ارتفاع 1250 متری از سطح دریا واقع شده و همین امر باعث می‌شود تا از آب و هوای مطبوع کوهستانی و طبیعتی بی‌نظیر برخوردار باشد.

در این دهکده ورزشی 22 رشته ورزشی مختلف مانند والیبال، بسکتبال، سوارکاری، فوتبال، گلف، سوارکاری، تنیس روباز و سرپوشیده، باشگاه بدنسازی، سالن‌های چند منظوره (فوتسال، هند بال، بسکتبال ، بدمیندتون) و استخر سرپوشیده وجود دارند.

علاوه بر امکانات تفریحی و ورزشی در این مجموعه، امکانات رفاهی متنوعی هم وجود دارند که در این بخش به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

سالن همایش و سمینارها

در مجموعه گردشگری چهارباغ، سه سالن و فضای روباز در ظرفیت‌های 50 تا 300 نفره در نظر گرفته شده است. این سالن‌ها، برای برگزاری سمینارها به تمام امکانات لازم، مجهز شده است.

غار نمک

این روزها یکی از روش‌های رایج برای برطرف کردن بیماری‌های پوستی وتنفسی از نمک دریایی استفاده می‌کنند. غار نمک در این مجموعه ورزشی هم، در واقع نمونه شبیه‌سازی شده غار نمک‌های طبیعی است و هوای آن هم توسط ژنراتورهای مخصوص، جریان پیدا می‌کند.

غار نمک رطوبتی 40  درصد دارد و ذرات نمک‌های موجود در غار به وسیله هوایی که توسط ژنراتورها جریان پیدا می‌کند، به ریه افراد وارد شده و بر روی پوست آن‌ها می‌نشیند. مدت زمان استفاده از غار 20  دقیقه است و حضور در غار نمک، در این مدت زمان آرامشی وصف‌ناپذیر را به گردشگران القا می‌کند.

از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه می‌توان به سالن غذاخوری بسیار شیک و مجلل آن، رستوران و بوفه با فضایی بسیار آرام و دل‌انگیز و نمازخانه در نظر گرفته شده است.

سخن آخر

دو روستای زیبای سهیلیه و کردان از جمله مناطق گردشگری بسیار زیبای اطراف تهران هستند که طبیعت بکر و چشم‌اندازهای بسیار زیبایش به‌ویژه در ایام نوروز می‌تواند، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. بنابراین بسیاری از افراد ساکن تهران و دیگر نقاط کشور، این دو روستای زیبا و سرسبز را به‌عنوان مقصد گردشگری خود در ایام نوروز انتخاب می‌کنند.

البته بهتر است قبل از سفر به کردان یا سهیلیه، یکی از اقامتگاه‌های آن را به صورت آنلاین رزرو کرده تا در زمان سفر با مشکل اسکان مواجه نشوید و آن را به یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای عمرتان تبدیل کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید