۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 55422839

در این مطلب به بحث درباره ملزومات برنامه ریزی برای سفر یک روزه و مقصدهای مناسب برای انجام چنین سفرهایی می پردازیم.

برنامه ریزی برای سفر یک روزه

سلام نو-سرویس گردشگری: گرفتاری های زندگی مدرن امکان انجام سفرهای دور و دراز را از بسیاری از ما سلب کرده است. امروزه خیلی از ما مجبوریم برای سفر کردن منتظر روزهای تعطیل و آخر هفته باشیم. حجم این تعطیلات نیز آنقدر زیاد نیست که بشود سفرهای طولانی مدت را در دستور کار قرار دارد. خانواده های زیادی هستند که به محض به دست آمدن یک فرصت به سرعت بار سفر می بندند و سعی می کنند از این فرصت پیش آمده به نحو احسن استفاده کنند، تفریحی کنند و حال و هوایی عوض کنند. اما از ملزومات سفرهای کوتاه مدت و یک روزه چه می دانید؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با برنامه ریزی برای سفر یک روزه بیشتر آشنا شوید و مقصدهای مناسب برای انجام چنین سفرهایی را بشناسید.

نکات لازم در خصوص برنامه ریزی برای سفر یک روزه

مهمترین نکته ای که در برنامه ریزی برای سفر یک روزه باید مدنظر قرار دهید فاکتور زمان بندی است. شما می خواهید صبح از خانه خارج شوید و شب به خانه بازگردید. بنابراین باید فکر مقصدهای دور از محل سکونت خود را از سر بیرون کنید. به طور مثال اگر تصمیم داشته باشید راهی شهر نوشهر شوید (اگر ساکن تهران باشید) در بهترین حالت چهار ساعت با مقصد فاصله خواهید داشت. بنابراین چهار ساعت را نیز باید به مسیر برگشت اختصاص دهید. در چنین حالتی بخش زیادی از آخر هفته شما در مسیر رفت و برگشت سپری خواهد شد و خستگی مضاعفی نیز بر جسم و روانتان تحمیل خواهد شد. انتخاب مقصدهای نزدیک بدون شک باعث خواهد شد که لذت بیشتری از تعطیلات خود ببرید. باور کنید مکان های کمتر شناخته شده نیز می توانند به اندازه جاذبه های معروف جذاب و لذتبخش باشند. به طور کلی مقصدهایی برای انجام سفر یک روزه مناسب هستند که حداکثر حدود یک ساعت با محل زندگی شما فاصله داشته باشند.

نکته دیگر در خصوص برنامه ریزی برای سفر یک روزه گرد هم آوردن ملزومات سفر و تجهیزات ایمنی و تفریحی مورد نیاز است. سعی کنید حتما از شب قبل بار سفر خود را ببندید تا صبح به محض بیدار شدن از خواب راهی جاده شوید. حتما لباس گرم یا خنک مناسب، چتر، زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی خودرو و... را به همراه داشته باشید. چادر مسافرتی را فراموش نکنید و وسایل مورد نیاز برای پخت و پز را نیز به همراه داشته باشید. اما شاید از همه مهم تر: وسایل تفریحی! فرض کنید در سفر خود دریاچه دنجی را پیدا کردید و هوس ماهیگیری به سرتان زد. در چنین موقعیتی همراه نداشتن قلاب ماهیگیری حقیقتا آزاردهنده خواهد بود و می تواند کام شما را تلخ کند. حتما دوربین عکاسی را نیز به همراه داشته باشید تا لحظات دلنشین سفر خود را ثبت کنید.

برنامه ریزی برای سفر یک روزه

دریاچه سد لار

به کجا سفر کنیم؟

همانطور که گفتیم در برنامه ریزی برای سفر یک روزه مقصدهای محدودی پیش روی شما خواهد بود. اگر ساکن تهران هستید ارتفاعات استان البرز و روستاهای شمال و شمال شرق کرج می توانند گزینه مناسبی برای انجام سفر یک روزه باشند. یکی از دیدنی ترین روستاهایی که در این منطقه قرار دارد روستای ارنگه است که جاذبه های گردشگری زیادی را نیز در اطراف خود جای داده است. آبشار نود متری هفت چشمه، دره ییلاقی هفت چشمه، آبشار آدران، قله سه هزار متری پورا، رودخانه ارنگه، قدیمی ترین درخت چنار ایران، گورستان تاریخی ارنگه و... از جمله دیدنی های موجود در اطراف این روستا می باشند. روستای ییلاقی و خنک شهرستانک نیز می تواند دیگر گزینه مناسب برای انجام سفر یک روزه باشد. چشمه گله گیله، کاخ ناصری و رودخانه زیبای شهرستانک مهمترین جاذبه های گردشگری این روستا به شمار می روند.

دیگر منطقه ای که ساکنان پایتخت می توانند جهت انجام سفرهای یک روزه به سراغ آن بروند کوهپایه های قله دماوند است. دریاچه سد لار و دریاچه ساهون دو دریاچه دنج و تماشایی این منطقه هستند که بدون شک ارزش دیدن خواهند داشت. دریاچه سد لار به واسطه دشتی که در اطراف آن قرار دارد یکی از زیباترین دریاچه های نزدیک تهران به شمار می رود. این دشت زیبا محل رویش لاله های سرخ دماوندی است. در محدوده این دریاچه می توانید به انجام تفریحاتی نظیر اسکی روی آب و ماهیگیری بپردازید. دریاچه سد لار در فاصله ای حدود هفتاد و پنج کیلومتر با شهر تهران و در مسیر جاده معروف هراز قرار دارد.

برنامه ریزی برای سفر یک روزه

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست نیز می تواند دیگر جاذبه گردشگری مناسب برای سفرهای یک روزه باشد. این دریاچه زیبا در دور تا دور خود درختان انبوه جنگلی و به خصوص توسکا را می بیند که حالتی بسیار خاص و تماشایی را به آن بخشیده اند. اگر علاقه مند به ماهیگیری هستید دریاچه شورمست می تواند محیطی آرام و دنج را برای انجام این کار در اختیار شما قرار دهد. این دریاچه در شهرستان سوادکوه و در فاصله ای نزدیک با شهر کوچک پل سفید واقع گردیده است. عمق این دریاچه نزدیک به پنج متر و وسعت آن حدود پانزده هزار متر مربع است. توجه داشته باشید که شنا کردن در درون دریاچه شورمست ممنوع می باشد. در محدوده اطراف این دریاچه امکانات رفاهی، تفریحی و اقامتی مناسبی نیز برای گردشگران مهیا شده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید