۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 55422837

در مطلب پیش رو به معرفی چند گزینه جذاب و مناسب برای انجام سفر یک شبه اطراف تهران می پردازیم.

سفر یک شبه اطراف تهران

سلام نو-سرویس گردشگری: برای بسیاری از ما که درگیر مشغله های روزمره زندگی در تهران و گرفتاری های این کلانشهر شلوغ و پردود هستیم، سفر یک رویای دلنشین اما دور از دسترس است. چرا که فرصتی برای این کار نیست و ضروریات شغلی و خانوادگی و... اجازه دور شدن چندین و چند روزه از شهر و دیار را به ما نمی دهند. در چنین مناسباتی سفر لاجرم خلاصه می شود در ایام تعطیل سال و روزهای آخر هفته. بنابراین تایم این سفرها نیز هرچه کوتاه تر و کوتاه تر خواهند شد. علاوه بر این، شمار گزینه های موجود و در دسترس برای انجام سفر نیز محدود خواهند شد. اگر قرار باشد کل زمان سفر شما یک یا دو روز به طول انجامد یقینا قادر نیستید راهی جزیره هرمز شوید. باید به مکان های نزدیک به شهر خود فکر کنید و از میان آنها یکی را انتخاب کنید.

خوشبختانه شهر تهران از این نظر موقعیت ایده آلی دارد. فراموش نکنید که این شهر اساسا و در ابتدا به خاطر همین موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی ایده آل بود که به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد. تهران در کوهپایه رشته کوه البرز قرار گرفته است. انبوهی از ییلاقات، دشت ها و دره های خنک، مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری در نزدیکی این شهر واقع شده اند و دست شما را برای انتخاب باز گذاشته اند. در این مطلب قصد داریم به معرفی شماری از دیدنی ها و گزینه های مناسب برای سفر یک شبه اطراف تهران بپردازیم. با ما همراه باشید.

آبشار سپهسالار

حتی لازم نیست خیلی هم از تهران دور شوید. در همین حوالی و در فاصله پانزده کیلومتری با سد کرج یک مکان ایده آل قرار دارد که می تواند گزینه مناسبی برای سفر یک شبه اطراف تهران باشد. وقتی از پیچ و خم ها و گردنه های پر شیب منتهی به تکیه سپهسالار عبور می کنید و جاده ای مشرف به دره های عمیق را تا به انتها دنبال می کنید به روستایی مرتفع و ییلاقی خواهید رسید. این روستا به دلیل وجود مقبره امامزاده ابراهیم در آن لقب تکیه را یدک می کشد. حتی بعضی از گردشگران به روستای تکیه سپهسالار تکیه امامزاده ابراهیم نیز می گویند. جالب است بدانید که مقبره این امامزاده به شکلی خاص و منحصر بفرد درون یک غار قرار گرفته است و فضای ویژه ای را پدید آورده است و دیدنش خالی از لطف نیست.

اما بدون شک هدف اصلی گردشگران از سفر به تکیه سپهسالار تماشای آبشار زیبای این روستا است. آبشار سپهسالار یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین آبشارهای استان البرز است که با ارتفاعی حدود ده متر از میان دو صخره جاری است و به فضای زیر این صخره ها فرو می ریزد. این موقعیت خاص باعث شده است تا این ناحیه از تابش مستقیم نور خورشید در امان بماند. بنابراین محوطه زیر آبشار سپهسالار محوطه ای سایه نشین و بسیار خنک است. در این محوطه حوضچه های کوچک آب نیز تشکیل می شود که گردشگران می توانند با آبتنی در آنها از لذتی سرشار بهره مند شوند. دیگر ویژگی جذاب آبشار سپهسالار رنگین کمان کامل و زیبایی است که در بسیاری از اوقات سال در پشت تاج این آبشار به چشم می خورد.

سفر یک شبه اطراف تهران

آبشار خور

دشت آویشن خور

دیگر گزینه جذاب برای انجام سفر یک شبه اطراف تهران دشت آویشن خور است. این دشت نیز فاصله کمی با شهر تهران دارد و در کیلومتر هفدهم جاده چالوس و در حاشیه روستای خور واقع شده است. دشت آویشن محل رویش طیف متنوعی از گیاهان خوش رایحه دارویی و علف های کوهی علی الخصوص پونه و آویشن است. پیچیدن عطر دل انگیز این گیاهان در محدوده این دشت باعث شده است تا روستای خور بدل به یکی از محبوب ترین مناطق استان البرز برای گردشگران شود. البته دشت آویشن تنها جاذبه طبیعی این روستا نیست. درست در روبروی این دشت یک آبشار زیبا و باشکوه با ارتفاع پنجاه متر از دل صخره ای بزرگ جاری است و زیبایی این ناحیه بهشتی را کامل می کند.

سفر یک شبه اطراف تهران

پیست دیزین

پیست دیزین

پیست دیزین نیاز به معرفی چندانی ندارد. اگر بنا باشد به سفر یک شبه اطراف تهران فکر کنید احتمالا دیزین یکی از اولین گزینه هایی خواهد بود که به ذهن می رسد. این پیست اسکی در حال حاضر یکی از محبوب ترین مراکز تفریحی در ایران به شمار می رود و در هر چهار فصل سال پذیرای گردشگران پرشماری می باشد. در واقع این تصور که دیزین فقط مخصوص تفریحات زمستانی است تصوری غلط است. چرا که این مجموعه برخوردار از پیست چمن نیز می باشد. دیزین بیست و سه پیست اسکی دارد و امکاناتی نظیر تله کابین، تله سیژ و... نیز در آن به چشم می خورد. در این مجموعه تفریحی همچنین امکانات دیگری از قبیل زمین تنیس، زمین والیبال، پیست اسب سواری، پیست دوچرخه سواری کوهستانی و... نیز برای گردشگران فراهم شده است.

پیست دیزین گزینه ای بسیار ایده آل برای سفر یک شبه اطراف تهران است. چرا که گذشته از امکانات تفریحی از امکانات رفاهی خوبی نیز برخوردار است. این شهرک تفریحی دارای دو هتل می باشد که می توانند جهت اقامت شبانه مورد استفاده قرار گیرند. همچنین چندین رستوران و کافی شاپ نیز در محدوده این پیست قرار گرفته اند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید