رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست خبری امروز به همراه محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی گفت: آماده هستیم کار را به پیش ببریم.

اظهارات مهم گروسی در نشست خبری مشترک با اسلامی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ما انتظار داریم تعاملات و گزارش‌های آژانس اعتماد آفرین باشد.

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی پس از مذاکرت سیاسی و فنی در کنفرانس خبری مشترک با رافائل گروسی گفت: سفر آقای گروسی پیام آور برقراری ارتباطات بین آژانس و ایران است.

وی‌ افزود: ما انتظار داریم تعاملات و گزارش های آژانس طوری باشد که اعتماد افرین باشد تا با اطمینان برای حل و فصل مسایل و پرهیز از عواملی که نیت آنها برهم زدن روابط عادی است را ایجاد کنیم و همواره آژانس بتواند وظایف خود در ارتباط با ایران را در چارچوب پادمان پابرجا نگه دارد.

وی افزود: در همین چارچوب گفت‌وگوی های مشترک انجام شده و مطمئنم به صورت پایداری موثر خواهد بود.

اسلامی گفت: بیست و نهمین کنفرانس هسته‌ای را ما چندی پیش در دانشگاه شهید بهشتی برگزار کردیم و شب گذشته توافق شد با آقای گروسی که کنفرانس سی ام بین‌المللی و با مشارکت آژانس سال آینده برگزار شود که کمک به روایتگری ایران می‌کند و آشنایی جهان با مراکز آموزشی و علمی ایران را رقم می زند تا دستاوردها و امکانات ما به سایر کشورها معرفی شود.

وی ادامه داد: شب گذشته سهم بانوان ایرانی هسته‌ای در ضیافت شام فوق العاده بود و موجب شگفتی برای آقای گروسی و همکارانشان بود که این تعداد فعال هستند و چند تن از همسران شهدای هسته ای که از اساتید هستند و در صحنه ترور هم حضور داشتند مورد توجه قرار گرفتند.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: ضیافت شام دیشب نشان داد جریان علمی و پژوهشی و فناوری ایران قدرتمند است و خانم ها و آقایان با مدیریت و قدرت در آن حضور دارند و جوانان نیز حضور قوی دارند که نشان می دهد دانش هسته ای دانشی است درون زا و ایران همواره آماده بوده و هست که دستاوردهایش را با سایر کشورها به اشتراک بگذارد.

رافائل گروسی در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی گفت: جای خوشحالی دارد که من برگشتم به تهران و در این دیدار بسیار بسیار مهم آماده ایم کار را پیش ببریم. دیشب در جلسه ای با حضور دانشمندان نخبه ایرانی بودم و جای خوشحالی برای من داشت.

وی ادامه داد: ما دیروز مذاکراتمان را شروع کردیم و امروز ادامه یافت.

گروسی اظهار کرد: دو مساله مهم هستند که وجود دارد اول اینکه توقعات بالا هستند و حضور شما از مطبوعات نشان می دهد چقدر مساله مهم است. البته این سطح توقعات در سطح جهانی هم درباره کاری که ما با ایران پیش می بریم وجود دارد و همچنین درباره شفاف سازی و دسترسی هایی که باید از سوی ایران داده شود.

مدیرکل آژانس گفت: بخش دوم که مهم است مربوط به همکاری‌های فنی و علمی با ایران است. شب گذشته در این باره بحث کردم و قرار است رویدادی که سالها انجام می شده وجهه بین المللی پیدا کند و این رویداد قرار است سال آینده برگزار شود و ما از برگزاری آن حمایت می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید