مشاهدات بازار خودرو حاکی از آن است که نوسانات قیمتی همچنان ادامه دارد. آخرین قیمت پژو، تیبا، ساینا و دنا در مطلب زیر آمده است.

قیمت این خودروی داخلی به یک میلیارد تومان رسید! / پژو، تیبا، ساینا و دنا چقدر گران شدند؟

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، بازار خودرو در حالی فعالیت در هفته سوم اسفند را آغاز می‌کند که روزهای پرنوسانی را گذرانده‌اند.

بازار خودرو در هفته گذشته همراه و همزمان با افزایش قیمت ارز، در مسیر صعودی حرکت کرد، اما در پایان هفته با فروکش کردن تب دلار و ریزشی شدن قیمت‌ها، قیمت خودرو نیز اندکی وارد فاز نزولی شد.

کارشناسان و تحلیلگران بازار خودرو اعتقاد دارند در صورتی که کاهش قیمت ارز در بازار ادامه داشته باشد، احتمال کاهش قیمت خودرو در روزهای آینده نیز می‌رود.

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که طی یک هفته گذشته با وجود این‌که پراید۱۱۱ قیمت ۳۴۰ میلیون تومان در بازار را تجربه کرد، اما در نهایت عقبگرد کرده و هم‌اکنون در بازار ۳۲۰ میلیون تومان قیمت دارد. پراید۱۳۱ نیز در هفته گذشته با قیمت ۳۱۰ میلیون تومان به فروش رفت. اما قیمت پراید۱۵۱ در حدود ۵ میلیون تومان بالا رفت و به ۳۱۰ میلیون تومان رسید.

در میان مدل‌های پژو، پژو۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۱ که در ابتدای هفته ۵۵۵ میلیون تومان قیمت داشت، با رشد ۱۰۰ میلیون تومانی، ۶۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. پژو۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ نیز با رشد حدود ۹۰ میلیون تومانی، به قیمت ۶۱۰ میلیون تومان رسید. اما قیمت پژو۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۹ در حدود ۸۰ میلیون افزایش قیمت را تجربه کرده و به ۶۵۰ میلیون تومان رسید.

در این میان، پژو۲۰۷ MC اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ در بازار خودرو ۹۴۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است؛ این خودرو یک هفته قبل ۱۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر بود. پژو۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ هم که در حال حاضر در بازار خودرو یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، یک هفته قبل ۶۰ میلیون تومان ارزان‌تر بود.

پژو۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ نیز رشد ۶۵ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده و در بازار ۷۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. اما پژوپارس اتوماتیک نیز در بازار ۶۹۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت تارا به یک میلیارد تومان رسید

بنا به این گزارش، روند بازار خودرو حاکی از آن است که تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ طی یک هفته گذشته رشدی در حدود ۱۲۰ میلیون تومانی را تجربه کرده و به یک میلیارد تومان رسیده است. تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ هم در بازار به قیمت ۷۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و این در حالی است که این خودرو یک هفته قبل ۱۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر بود.

تیبا صندوق‌دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ که هم‌اکنون در بازار خودرو ۳۸۰ میلیون قیمت دارد، ۱۰ روز قبل در بازار ۳۵ میلیون تومان ارزان‌تر بود. تیبا هاج‌بک EX مدل ۱۴۰۱ نیز در بازار ۴۰ میلیون تومان گران شده و به ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دناپلاس اتوماتیک توربو مدل ۱۴۰۱ که در حال حاضر ۹۳۰ میلیون تومان در بازار قیمت پیدا کرده، یک هفته قبل ۷۰ میلیون تومان ارزان‌تر بود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز ۶۰ میلیون تومان افزایش قیمت را طی یک هفته گذشته تجربه کرده و به ۷۲۰ میلیون تومان رسیده است. راناپلاس مدل ۱۴۰۱ نیز ۸۵ میلیون تومان گران شده و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. اما ساینا S دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ در بازار با افزایشی در حدود ۴۵ میلیون تومانی، ۳۹۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

بنا به این گزارش، کوییک R پلاس با رشدی ۴۰ میلیون تومانی، در بازار ۵۰۰ میلیون تومان شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید