وزرای خارجه گفت‌وگوی چهارجانبه امنیتی متشکل از آمریکا، ژاپن، هند و استرالیا امروز (جمعه) پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی را محکوم کردند و بر تعهد خود بر خلع سلاح کامل شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای تاکید کردند.

محکومیت آزمایش موشکی کره شمالی توسط ژاپن، استرالیا، آمریکا و هند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: در بیانیه وزارتخانه‌های این چهار کشور همچنین آمده است: ما پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی را که بی‌ثبات کننده است از جمله پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما در ۱۸ فوریه ۲۰۲۳ را که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب می‌شود، محکوم می‌کنیم. ما بار دیگر بر تعهد خود بر خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره تاکید می‌کنیم و از کره شمالی می‌خواهیم به تعهدات خود بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل کند. ما همچنین بر ضرورت حل و فصل فوری موضوع آدم ربایی‌ها تاکید داریم.

وزرای خارجی این چهار کشور همچنین بر اهمیت رسیدگی به مساله تکثیر فناوری‌های اتمی و موشکی مرتبط با کره شمالی در منطقه و فراتر از آن تاکید کردند.

۲۰ فوریه سال جاری میلادی کره شمالی دو موشک از ساحل غربی به سمت شرق پرتاب کرد. هر دو موشک در منطقه ویژه اقتصادی ژاپن سقوط کردند. کمی بعد پیونگ یانگ تایید کرد که موشک‌های ۶۰۰ میلمیتری شلیک کرده است.

از آغاز سال جاری میلادی، پیونگ یانگ سه پرتاب موشکی داشته و در ۲۰۲۲، در مجموع ۳۷ موشک شلیک کرده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید