سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از کاروانسرای تاریخی دالکی دشتستان گفت: این بنای تاریخی باید پاکسازی، مرمت و احیا شود.

دستور وزیر میراق فرهنگی برای مرمت کاروانسرای تاریخی دالکی بوشهر

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سید عزت الله ضرغامی که در قالب دور دوم سفر استانی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان بوشهر به دشتستان سفر کرده است گفت: پایداری بنای کاروانسرای دالکی خوب است و باید مورد مرمت قرار گیرد.

وی ادامه داد: این کاروانسرای تاریخی اوقافی است و برای مرمت و بهره‌برداری از آن باید با سازمان اوقاف تفاهم لازم انجام و این فرآیند اجرایی شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد: این بنای تاریخی می‌تواند پس از مرمت به‌عنوان بازارچه صنایع‌دستی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

ضرغامی با اشاره به ارزش گردشگری کاروانسراهای تاریخی کشور، اضافه کرد: این اثر باید شرایط لازم را برای بازدید عمومی پیدا کند.

کاروانسرای دالکی در ۲۳ کیلومتری شمال شهر برازجان و در کنار راه قدیمی شیراز به بوشهر و در وسط شهر دالکی واقع شده و از آثار به جای مانده از دوره قاجار است.

رئیس جمهور صبح روز پنجشنبه در سومین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر و استاندار از طریق فرودگاه بین‌المللی عسلویه وارد استان بوشهر شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید