ند پرایس گفت: ما همچنان بر این باوریم که راه رسیدگی به این چالش، به گونه‌ای که پایدار و دائمی باشد، دیپلماسی است. ما می‌خواهیم شاهد حل‌وفصل چالش‌های ناشی از برنامه هسته‌ای ایران باشیم.

مصمم هستیم تمامی مسیرهای دیپلماسی را با ایران طی کنیم
به گزارش سلام نو، ند پرایس، سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به گزارش‌ها درباره سفر دو مقام رژیم صهیونیستی به واشنگتن برای دیدار و رایزنی با مقامات کاخ سفید و وزیر امور خارجه آمریکا درباره ایران، این دیدار را تایید می‌کند و موضوع جدیدی در زمینه راهبرد آمریکا در قبال ایران مطرح است یا نه، گفت که فعلا انجام شدن چنین دیداری را تایید نمی‌کند اما در روزهای آتی می‌توان اطلاعات بیشتری درباره آن ارائه داد.

به گزارش ایسنا، پرایس در ادامه علیرغم این که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد، گفت که موضع آمریکا همواره واضح بوده است و رییس جمهور آمریکا نسبت به این که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند، تعهدی راسخ دارد و دولت آمریکا هیچ گاه اجازه رخ دادن آن را نخواهد داد.

او تاکید کرد که «ما همچنان بر این باوریم که راه رسیدگی به این چالش، به گونه‌ای که پایدار و دائمی باشد، دیپلماسی است. ما می‌خواهیم شاهد حل‌وفصل چالش‌های ناشی از برنامه هسته‌ای ایران باشیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که با توجه به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، آیا واشنگتن به دنبال صدور قطعنامه‌ای سرزنشی در جلسه آتی شورای حکام آژانس خواهد بود یا نه، گفت که واشنگتن از این گزارش مطلع است اما نمی‌تواند درباره جزئیات گزارشی که به طور عمومی انتشار نیافته است، نظری ارائه دهد.

پرایس در ادامه گفت: ما در حالی که منتظر جزئیات بیشتری از آژانس هستیم، در این باره با شرکایمان در اروپا و منطقه ارتباط نزدیک داریم. جلسه شورای حکام هفته آینده است و ما با شرکایمان رایزنی دقیقی خواهیم کرد تا کاری را انجام دهیم که از نظرمان موثرترین راه برای پرداختن به این چالش به همراه متحدان و شرکایمان در اروپا باشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید