در این مطلب به معرفی چند گزینه جذاب و مناسب برای انجام سفر یک روزه اطراف تهران در زمستان می پردازیم.

سفر یک روزه اطراف تهران در زمستان

سلام نو-سرویس گردشگری: بسیاری از ما وقتی صحبت از سفرهای زمستانی می شود به یاد جنوب کشور می افتیم. اما سرما هم گاهی می تواند جذاب و لذتبخش بخشد. خصوصا اگر لباس گرم کافی به همراه داشته باشید و کمی هم اهل ماجراجویی باشید. علاوه بر این، برای خیلی از افراد امکان انجام سفرهای بلندمدت به دلیل مشغله های کاری فراوان مهیا نیست. بنابراین ممکن است شما نیز در جستجوی مکانی نزدیک به شهر خود باشید تا بتوانید آخر هفته زمستانی خود را با ترتیب دادن سفری کوتاه به شکلی لذتبخش پشت سر بگذارید. ساکنین تهران از این نظر در موقعیت ایده آلی قرار گرفته اند. چرا که در اطراف این شهر مراکز تفریحی و جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد که در این فصل می توان به سراغ آنها رفت. در این مطلب قصد داریم به معرفی چند گزینه ایده آل برای انجام سفر یک روزه اطراف تهران در زمستان بپردازیم. با ما همراه باشید.

پیست اسکی دیزین

بدون شک مهمترین، مشهورترین و محبوب ترین مکان برای انجام سفر یک روزه اطراف تهران در زمستان پیست اسکی دیزین است. گرچه پیست دیزین مخصوص ورزش های زمستانی است اما فصل اسکی در آن محدود به زمستان نمی شود و از اوایل آذر تا اواخر اردیبهشت را در بر می گیرد. همچنین در طی فصل تابستان نیز اسکی روی چمن در این پیست دایر می باشد. این دهکده گردشگری محبوب برخوردار از بیست و سه پیست اسکی است. دیزین شش تله اسکی بشقابی شامل دوبل مایر، پشت ویل، مبتدی، چمن، سی چال و گوزنی دارد. این مجموعه همچنین از یک تله اسکی چکشی نیز برخوردار است. دو تله سیژ قله و چمن و چهار تله کابین قله، چمن، دره و شاله از دیگر امکانات پیست دیزین هستند.

مسیر اسکی در پیست اسکی دیزین حدود هفت و نیم کیلومتر است. میانگین دمای این دهکده در فصل زمستان نیز در حدود منفی بیست درجه سانتی گراد می باشد. تابستان های دیزین نیز به شدت خنک و معتدل است و دمای هوای آن از بیست درجه سانتی گراد تجاوز نمی کند. دیزین همچنین از امکانات رفاهی مناسبی نیز برخوردار است که شامل دو هتل، نوزده کلبه و پنج رستوران می شوند. پیست های اسکی دیزین به دو بخش مبتدی و حرفه ای تقسیم می شوند. در پیست مبتدی افراد امکان این را دارند تا به شکلی امن و تحت آموزش کارکنان صبور پیست به فراگیری این ورزش مفرح بپردازند. آموزش دهندگان این پیست از میان مربیان و متخصصان حرفه ای آموزش اسکی انتخاب شده اند. پیست های حرفه ای شامل پیست اسنو پارک و پیست یو نیز با استانداردهای بین المللی میزبان اسکی بازان کارآزموده و حرفه ای می باشند. دیزین از لحاظ استانداردهای بین المللی برترین پیست ایران به شمار می رود.

از جمله دیگر تفریحات و امکانات موجود در پیست اسکی دیزین می توان به زمین تنیس، زمین والیبال، پیست اسب سواری، پیست دوچرخه سواری کوهستانی، کایت سواری، تیراندازی با کمان و... اشاره کرد. بدون شک یکی از مفرح ترین مکان هایی که در فصل زمستان می توان از آنها بازدید کرد همین پیست بزرگ و بی نقص است. اگر شما نیز قصد انجام سفر یک روزه اطراف تهران در زمستان را دارید پیست اسکی دیزین را در اولویت انتخاب هایتان قرار دهید.

سفر یک روزه اطراف تهران در زمستان

پیست اسکی دیزین

آبگرم لاریجان

یکی دیگر از گزینه های مناسب برای انجام سفر یک روزه اطراف تهران در زمستان آبگرم لاریجان می باشد. این آبگرم در مسیر جاده هراز و در درون روستایی به نام آبگرم از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل واقع شده است. این آبگرم که در دامنه قله دماوند قرار گرفته است دارای درجه حرارتی در حدود شصت درجه سانتی گراد می باشد. این آبگرم معدنی به دلیل برخورداری از طیف متنوعی از مواد گوگردی از خواص درمانی زیادی نیز برخوردار است. آب این چشمه آبگرم می تواند در درمان و بهبود بیماری روماتیسم، درمان و بهبود بیماری های پوستی و همچنین تسکین دردهای استخوان و مفاصل مفید واقع شود. این آبگرم از تاسیسات اقامتی و تاسیسات آب درمانی مجهز به حوضچه های جکوزی نیز برخوردار است و امکان اسکان نیم روزه خانوادگی را با بهترین شرایط رفاهی برای گردشگران مهیا نموده است.

سفر یک روزه اطراف تهران در زمستان

تله کابین توچال

تله کابین توچال

دیگر گزینه محبوب برای ترتیب دادن سفر یک روزه اطراف تهران در زمستان تله کابین معروف توچال می باشد. در این تله کابین سه خط اصلی، یک خط تله اسکی و سه خط تله سیژ در دسترس گردشگران است. اکنون بیش از چهل سال از افتتاح این مجموعه تفریحی می گذرد. تله کابین توچال در حال حاضر و پس از تله کابین نمک آبرود محبوب ترین و پربازدیدترین تله کابین ایران محسوب می شود. درازای خطوط اصلی تله کابین توچال به بیش از هفت هزار متر می رسد. بنابراین این تله کابین یکی از طولانی ترین خطوط تله کابین در جهان به شمار می رود. این تله کابین مجموعا دارای هفت ایستگاه است که ایستگاه اول در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا و ایستگاه هفتم در ارتفاع سه هزار و هفتصد متری واقع شده اند. در ایستگاه هفتم این تله کابین یک مرکز اقامتی و رفاهی به نام هتل توچال نیز قرار گرفته است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید