قیمت انواع سکه و طلا در بازار امروز ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ با روندی کاهشی همراه شد و قیمت طلای ۱۸ عیار به دو میلیون و ۴۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

ریزش قیمت طلا و سکه در بازار / سکه امامی و طلای ۱۸ عیار چند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه امروز ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ روندی ریزشی را تجربه می‌کند. این دو فلز ارزشمند در اوایل هفته رشد قیمتی تندی را تجربه کردند، تا آنجا قیمت سکه امامی تا کانال ۳۷ میلیون تومانی نیز پیش رفت.

قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قیمت دلار روز یکشنبه در مسیری کاهشی قرار گرفت. بر این اساس، این دو فلز ارزشمند امروز همچنان بر همان مسیر قرار دارند.

قیمت طلا ( ۱۸ عیار) در حالی که دیروز در چند روز گذشته تا کانال سه میلیون تومانی رشد کرده بود، حالا دو میلیون و ۴۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد.

قیمت طلا و سکه 10 اسفند 1401

سکه امامی

بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی ارز و طلا، قیمت سکه امامی در حالی اکنون به ۲۹ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان که پیش از این تا کانال ۳۷ میلیون تومانی نیز پیش رفته بود. نرخ بازگشایی این سکه حدود ۳۱ میلیون تومان و آخرین قیمت روز گذشته آن نیز ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است. در این بین حباب سکه امامی نیز پنج میلیون و ۷۴۳ هزار تومان معادل ۱۹/۲ درصد برآورد می‌شود.

سکه بهار آزادی

قیمت سکه بهار آزادی اکنون ۲۶ میلیونو ۴۸۹ هزار تومان قیمت دارد. قیمت حباب این نوع سکه طرح قدیم نیز دو میلیون و ۴۴۳ هزار تومان ثبت شده است.

نیم سکه

قیمت نیم سکه که در چند روز گذشته تا کانال ۱۹ میلیون نیز رشد کرده حالا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و حباب آن نیز چهار میلیون و ۴۸۹ هزار تومان اعلام شده و آخرین نرخ روز گذشته این سکه کوچک نیز ۱۷ میلیون و ۱۷۰هزار تومان بوده است.

ربع سکه

قیمت ربع سکه که نرخ بازگشایی آن ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است در لحظه تنظیم این گزارش ۱۰ میلیونو ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد. حباب این نوع سکه نیز چهار میلیون و ۶۹۱ هزار تومان برآورد شده است.

سکه گرمی

قیمت سکه گرمی در جایگاه کم‌نوسان‌ترین نوع سکه اکنون ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و حباب آن نیز سه میلیون و ۵۴۱ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت طلا و سکه که از چند روز گذشته مسیر کاهشی خود را آغاز کرده بود امروز در شیب تندتری قرار گرفته، تا جایی که سکه امامی حالا دوباره وارد کانال ۲۹ میلیون تومان شده است.

سه سناریو برای ریزش امروز قیمت‌ها در بازار طلا و سکه می‌توان تعریف کرد. نخستین مورد سفر نزدیک رئیس سازمان انرژی اتمی به کشور است، البته برای تاثیر قطعی این مساله باید در انتظار نتیجه قطعی این دیدار بود.

سناریو بعدی کف‌سازی طبیعی قیمت دلار است. به طور طبیعی این پس از هر صعود قیمت بازار در پی اصلاح خود برمی‌آید و این موضوع در دوره‌های متفاوت تکرار شده است.

همچنین از سوی دیگر از امروز عرضه ارز پتروشیمی‌ها در مرکز مبادله ارز و طلا آغاز که شده که افزایش عرضه دلار را در پی دارد. افزایش عرضه حداقل برای مدتی قیمت دلار را کنترل خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید